Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klarer dere å få laget middag hver dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 20:01   #81
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?

Vi har ordentlig middag hver dag. Men hva man legger i "ordentlig" - er ikke nødvendigvis så ambisiøst.

En av oss lager middag når alle 4 er hjemme, mens den andre leker med barna.

Gammel 08-09-08, 20:03   #82
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja vi har middag hver dag. Men jeg tror aldri i mitt liv at jeg har laget middag sånn "fra scratch". Er ikke vant med sånt opplegg hjemmefra heller. Jo jeg forsøkte å lage en pizzasaus en gang. Det ble ikke så bra, og bekreftet vel egentlig mistanken. Jeg er ikke ment for å lage mat - bare for å spise mat.

Typiske retter her er
- stekt pølse, tomatbønner og ris
- pasta, kjøttdeig og glass med saus
- kjøttkaker, posesaus og poserødkål
- ferdig fiskegrateng, gulerøtter og potet
- ferdig vokgrønnsaker, svinefilet og voksaus
- pannekaker, posebetasuppe, pølse

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:08   #83
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi lager middag hver dag ja. På travle dager er fullkornspasta, kjøttdeig og tomatsaus på glass en gjenganger - det er jo ferdig på under 20 minutter.
På mandager skal eldstejenta på musikkskolen til halv fem (drar kvart over fire) - da hender det at hun spiser ei brødskive før hun drar og så setter vi av middagsrester som hun spiser når hun kommer hjem halv seks. Ellers så spiser vi sammen alle fire hver dag med unntak av en og annen dag der en av oss jobber overtid.

Gammel 09-09-08, 19:12   #84
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jessica: hvorfor i all verden lager ikke de store barna middag?

Sant nok, men det har sine grunner.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:24   #85
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Middag hver dag, men på onsdager ofte som kveldsmat, da er det tidlig fotballtrening.
Jeg kommer først hjem, rundt 16.30 og setter igang med maten så fort jeg er innenfor døra. Ungene får en riskjeks imens om de er veldig sultne. Storebror gjør lekser ved kjøkkenbordet mens jeg lager maten.
I helgene er det mannen i huset som har ansvar for matlaging. Fredag lager ofte eldstegutten maten om han er hjemme.
Ukemeny lager vi på søndagskvelden. Da ser vi i kokebøker og lager handleliste. Salat og grønnsaker har vi til det meste, det kutter Ruska opp for meg.
Denne uka ble det:
Mandag: omelett og grove rundstykker
Tirsdag: wienerpølser, hjemmelaget stappe og salat
Onsdag: småsuppe og grove baguetter
Torsdag : fiskeform
Fredag : tortillas
Lørdag : fars hjemmelagede pizza
Søndag: lapskaus (lages kvelden før)

Det blir jo en og annen halvfabrikata her også, men med en matallergiker i huset og oss voksne på "prosjekt sommerkropp 09" prøver vi å få til så ren og enkel mat som mulig i ukedagene i allefall.

Svar

Emneord
hverdagen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.