Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 14:26   #81
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er de jo. Man skal kunne se (og lese) de på lang avstand.

Sikkert ikke alle som kan det.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 14:26   #82
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Eller bruker speiler?

De tingene dere nevner nå, er det man skal gjøre når man kjører bil, ja. Og det tar kapasiteten slik at man ikke skal gjøre noe annet.

Ser dere trafikkskilt og speiler, for å ikke snakke om andre trafikanter når dere leser disse sms'ene?

Gammel 19-09-08, 14:26   #83
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Er det helt feil av meg å fnise av denne diskusjonen?
Whattaheck, jeg gjør det.

Gammel 19-09-08, 14:27   #84
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det begynte å bli patetisk nå, ja.

Gammel 19-09-08, 14:28   #85
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

De tingene dere nevner nå, er det man skal gjøre når man kjører bil, ja. Og det tar kapasiteten slik at man ikke skal gjøre noe annet.

Ser dere trafikkskilt og speiler, for å ikke snakke om andre trafikanter når dere leser disse sms'ene?

Ja, det gjør jeg.

Gammel 19-09-08, 14:30   #86
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Det begynte å bli patetisk nå, ja.

Det som er patetisk er vel at du sitter å tror at vi ikke vet at det kan være en risiko ved det hele, det er jeg fullt klar over.
Men det er ikke slik at dette gjør jeg daglig, og får jeg en lang sms så stopper jeg om jeg må.

Gammel 19-09-08, 14:30   #87
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Sikkert ikke alle som kan det.

Da bør de ikke kjøre bil.

Line*, jeg blir litt oppgitt av å diskutere med deg. Dånesmileyer, snillesmileyer, å kalle ting patetisk, jeg klarer lissom ikke helt ta deg på alvor, og blir trassete og fjasete. Ja. Jeg vet at det er dumt å skrive SMS når jeg kjører. Det hender det skjer. Jeg kommer helt sikkert til å tenke enda mer på det senere, men du skal ikke se bort i fra at budskapet ditt hadde kommet litt bedre frem om du hadde byttet tonen litt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 14:31   #88
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor forsvarer du sms-skrivingen din sånn, Avelonia?

Gammel 19-09-08, 14:32   #89
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Standard

Tonen har nok en hel del å si for hvor alvorlig man blir tatt av andre, ja.

Gammel 19-09-08, 14:33   #90
Line*
Expired

Standard

Da bør de ikke kjøre bil.

Line*, jeg blir litt oppgitt av å diskutere med deg. Dånesmileyer, snillesmileyer, å kalle ting patetisk, jeg klarer lissom ikke helt ta deg på alvor, og blir trassete og fjasete. Ja. Jeg vet at det er dumt å skrive SMS når jeg kjører. Det hender det skjer. Jeg kommer helt sikkert til å tenke enda mer på det senere, men du skal ikke se bort i fra at budskapet ditt hadde kommet litt bedre frem om du hadde byttet tonen litt.

Joda, jeg ser den.
Men drit i meg, da. Jeg er ikke viktig, men saken. Jeg tror fint du klarer å se forbi meg og heller se hva saken dreier seg om. Tydeligvis.

Gammel 19-09-08, 14:34   #91
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor forsvarer du sms-skrivingen din sånn, Avelonia?

Nei si det, jeg forsvarer det vel ikke sånn egentlig.

Gammel 19-09-08, 14:36   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, jeg ser den.
Men drit i meg, da. Jeg er ikke viktig, men saken. Jeg tror fint du klarer å se forbi meg og heller se hva saken dreier seg om. Tydeligvis.

Jeg klarer det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 14:40   #93
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Standard

Jeg klarer det.

/

Gammel 19-09-08, 14:41   #94
Line*
Expired

Standard

Jeg klarer det.

Så bra! Og kom ikke å si at du ikke visste at jeg visste det.

Gammel 19-09-08, 15:57   #95
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk tenkt en del på akkurat det, og ble virkelig skremt av at så mange faktisk gjør det mens de kjører. OG ler av det...

Ler av det? Jeg har innrømmet (i Isets tråd?) at jeg av og til skriver sms mens jeg kjører bil, men jeg har aldri ledd av det. Jeg synes ikke det er noe morsomt, men jeg er ærlig og svarer som sant er.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 16:09   #96
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Ler av det? Jeg har innrømmet (i Isets tråd?) at jeg av og til skriver sms mens jeg kjører bil, men jeg har aldri ledd av det. Jeg synes ikke det er noe morsomt, men jeg er ærlig og svarer som sant er.

Jeg har ikke beskyldt deg for å le av det, jeg. Ingen grunn til indignasjon.

Gammel 19-09-08, 16:56   #97
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke beskyldt deg for å le av det, jeg. Ingen grunn til indignasjon.

Jeg er verken idignert () eller sier at du har beskylt meg for noe som helst. Jeg stilte bare et spørsmål (derfor bruk av ?) om påstanden din om at folk ler av at de sender sms under bilkjøring.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 16:59   #98
Line*
Expired

Standard

Ja, altså, jeg mener å huske tendenser til flæring av det fra enkelte, men jeg skal ikke hardnakket påstå det. Har ikke lest tråden igjen, og gidder heller ikke å finne den nå.
Det var jo heller ikke hovedpoenget med tråden.

Gammel 19-09-08, 19:44   #99
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver ikke sms samtidig som jeg kjører i fylla. Det skal jeg ha.

Og jeg kjører ikke i fylla når jeg skriver SMS.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 20:10   #100
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer gjerne at det er en uting, og sannsynligvis en uvane mer enn noe annet. Å sammenligne det med å kjøre i fylla er sikkert effektivt nok fra et tabloid perspektiv, men den store forskjellen er selvsagt at konsentrasjonsnedsettelsen foregår i noen sekunder, og ikke under hele kjøreturer. De gangene jeg titter på mobilen i fart, er det når jeg har tittet fremover og anslått trafikksituasjonen til å være stabil i de sekundene jeg tar blikket bort fra veien. Det samme gjør jeg for øvrig når jeg sjekker blindsonen (men av mye mer aktverdig grunn, selvsagt).

Som aC forsvarer jeg ikke handlingen, og den øker selvsagt trafikkfaren. Denne typen oppslag får meg ikke til å endre atferd, men konstruktive diskusjoner øker bevisstheten.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.