|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tankefull
|
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Har selv jobbet med babyer i banehage (6-8 mnd ved oppstart).
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 20-09-08 kl 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babyer i barnehagen?
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
Også det barnet som han er hjemme med pappaperm med? Eller er det snakk om storesøsken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#5 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Jeg synes barn burde slippe å gå i bhg før de er minst to år... men det er ikke alltid man har valget.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Jeg synes det som Gajamor beskriver virker helt OK, faktisk ganske smart for alle parter! Det må da være bra for barna å heller ha en roligere barnehagetilværelse strukket over en lengre periode, enn å begynne fullt i barnehage når de tross alt er så små som ett år. Her ville det imidlertid ikke vært aktuelt, vi får nok uansett ikke barnehageplass på leeenge ennå
![]() |
#7 |
nygift
|
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Jeg hadde aldri satt et barn under et år i barnehagen, jeg mener at når man skal ha barn, bør man tenke igjennom hva det innebærer, altså å ha tid til å få barn.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Permisjonen er 41 uker etter fødsel. Den er ikke et år. *opplyser* |
![]() |
![]() |
#9 |
Palliasjonsnurse
![]() |
#10 |
nygift
|
Jeg tok permisjon med 80% pluss 5 uker for tvillinger, men jeg synes ikke det heller var nok jeg da, så jeg tok fri ett år.
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert..... Knoll & Tott 04 ![]() ![]() Sist redigert av Blomst : 21-09-08 kl 13:40. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Palliasjonsnurse
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Det er ikke noe vits det du gjør nå. Selvfølgelig blir man sliten, men det har ingenting med saken å gjøre. Jeg er på linje med Hattifnatten her, og mener at babyen sannsynligvis vil få det bedre i barnehagen hvis det er mer ønsket der, men det forandre ikke min grunnoppfatning hvor jeg stiller spørsmålstegn ved at mor eller far blir sur og grinete av å ha permisjon ett år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Babyer i barnehagen?Jeg synes ikke babyer har noe i bhg. å gjøre, og hadde aldri sendt en baby dit.
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
Jo, jo, men det er jo ikke alle som har muligheten til å være hjemme et helt år, sånn er det jo bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
nygift
|
Nei akurat, det var derfor jeg uthevet jeg.
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Jeg har hatt noen få babyer i min barnehagetid. Enkelte så små at de ikke kan sitte eller forflytte seg på noen måte. De har trengt og fått rikelig voksenkontakt, men det har vært på bekostning av de som er litt eldre, de på vel halvannet år. De litt eldre barna får litt mindre stimuli enn jeg synes er ønskelig, men det er utfordrende med 4 voksne på 14 småbarn, ihvertfall når enkelte er så små.
![]() |
#17 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Slik som situasjonen er i oslo med mangel på førskolelærere og egnet personell er det mange underbemannede barnehager. Kommunen presser fra alle kanter for å få inn flere barn, har du stort nok areal hjelper det ikke at området ikke er tilrettelagt. Man kan i tillegg søke dispensasjon fra regler om areal og bamanning som ofte blir innvilget for å få inn flere barn.
Stor 07 Mellom 09 Mini 13 Sist redigert av MegaMie : 21-09-08 kl 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Jeg vet ikke helt hva jeg skal synse om dette jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babyer i barnehagen?Jeg er litt rar, men jeg synes ikke at barn har så mye å gjøre i bhg før de er rundt 3 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener ikke at barn MÅ være i bhg tidligere, men begge gutta mine har helt klart hatt utbytte av å være i bhg fra de var i allefall nærmere to år. Før det kunne de sikkert likegodt vært hjemme med meg, men sånn ble det ikke. Minsten er 2.5 år og har hatt utbytte av bhg i allefall ett år, fra han var 1.5 år. (Selv om han sikkert hadde hatt det greit hjemme hos meg og.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|