|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Undertøy skiftes hver dag, det samme med genser/topp/t-skjorte som er innerst mot kroppen. Utover det har jeg ingen konstruerte regler for hvor lenge jeg kan bruke et plagg. Jeg vasker klærne når de er skitne.
![]() |
#82 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Her byttes alt fra topp til tå hver dag. Jeg prøver å bli flinkere og faktisk se an tøyet før det blir kastet i skittentøyskurven, men foreløpig uten hell.
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?
Truser og sokker skiftes selvsagt daglig.
![]() |
#84 |
nygift
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Altså jeg bruker de så lenge de lukter rent, ikke har flekker og har fasongen i behold, bukser vaskes oftere pga de mister fasongen fort.
![]() |
#85 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Det hender jeg bytter sokker flere ganger om dagen da jeg svetter mye på beina, og etter trening skifter jeg selvsagt. Gensere som ikke er skitne og ikke lukter vaskes da ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg kan godt bruke en genser i 3 dager. Ikke i strekk, men før den blir vasket. Så lenge den ser ren ut og ikke lukter, så har jeg ingen problemer med det.
![]() |
#87 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Bare for å understreke for det er tydeligvis noen som tror jeg går rundt å snakker om en spesiell person.
![]() |
#88 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Bare en avsporing: Jeg var engang sammen med en fyr som brukte samme buksa i min. 14 dager mellom hver vask. Og det var slettes ikke uvanlig at han ikke brukte truse under.
![]() |
#89 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer.
![]() |
#90 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Når jeg leser hovedspørsmålet tenker jeg at det eneste jeg tenker på når det gjelder det akseptable og klesskift hos andre handler om hvorvidt jeg blir påvirket av andres klesskift (manglende klesskift) eller ikke. Hvorvidt jeg blir påvirket handler mest om hvor sterkt klærne lukter. Når det gjelder lukt kan parfyme være minst like sjenerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Så lenge ting lukter greit og ser rent ut, bruker jeg dem gjerne flere ganger. Jeg tror folk generelt vasker ting for mye og for ofte. Nå som jeg er veldig høygravid er jeg et flekkemonster uten like, bare jeg tar på meg en genser så er dcen full av flekker på magen før jeg har sagt kake. Så det blir mye genservasking. Men ellers vasker jeg feks ikke en bukse etter en dags bruk. Eller ulltøy. Jeg lufter.
![]() |
#92 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Truse og sokker byttes hver dag.
![]() |
#93 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg synes en dag inneholder så mye aktivitet at jeg er nødt til å bytte når dagen er omme. Unntaket er cardigans, tykkegensere o.l. Bukser kan jeg bruke i to dager, kanskje tre uten problemer, men den må passere lukttesten.
![]() |
#94 |
Ringskrømt
|
Samme her, jeg ble riktignok ikke fnisete, men jeg himla litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Truse og bomullssokker er det eneste som konsekvent byttes hver dag på alle. Ellers kunne det virkelig ikke falle meg inn å vaske rene klær, så vi bytter klær når det er møkkete, ikke etter en tidsgrense.
![]() |
#96 |
tittel -en, titler
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?De bruker jeg da så lenge de er rene!
![]() |
#97 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
![]() Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg skifter alltid topper hver dag, selv når de ikke er skitne eller lukter men her i huset skifter i alt for mye klær og vaskemaskinen går kontinuerlig. Sånne tykke gensrer eller jakker man gjerne har utenpå toppene de vaskes etter behov og kan gjerne brukes mer enn en dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg bryr jeg minimalt om hva andre gjør, men jeg orker ikke ta et plagg som har vært i kontakt med armhulene på meg to ganger. Selv om jeg ikke svetter merkbart. Jeg fikser det bare ikke. Så jeg bruker en del tynne t-skjorter eller bomullsgensre, ofte under andre plagg. Da slipper jeg å vaske det ytterste i ett sett. Jeg har noen fine genser som er penest uten noe under, men jeg bruker den ikke så ofte, for de blir jo slitt av all vaskingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Glad
|
![]() Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?
![]() |
#100 |
Leser
|
![]() Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?Det året jeg var så blakk hadde jeg ei bukse. Jeg brukte den hver dag og satt i trusa mens den ble vasket og tørketromlet i helgene. Egentlig helt utrolig å tenke på i dag. Ja, ja. Jeg overlevde, men det var vel på håret. Jeg håper i det minste jeg har blitt et bedre menneske av det i dag - noe må jeg jo få igjen for det.
Vi vasker ganske mye. Spesielt eldste jenta er blitt ram på å skifte klær i tide (og utide! Helst det siste) og de havner på gulvet, og da er det egentlig bare å vaske dem. Jeg har prøvd litt diverse systemer, men jeg får ikke til å ha noe "brukt, men ikke skittent"-system på klær.
Hvorfor ikke på rad?
![]() |
|
|