Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-08, 08:03   #81
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?

Undertøy skiftes hver dag, det samme med genser/topp/t-skjorte som er innerst mot kroppen. Utover det har jeg ingen konstruerte regler for hvor lenge jeg kan bruke et plagg. Jeg vasker klærne når de er skitne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 08:34   #82
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her byttes alt fra topp til tå hver dag. Jeg prøver å bli flinkere og faktisk se an tøyet før det blir kastet i skittentøyskurven, men foreløpig uten hell. Jeg kjenner jeg ikke klarer å mene noe om andres tøyskiftevaner.

Gammel 22-09-08, 09:22   #83
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg bruker klærne til de er skitne. :enkel: Nå for tiden innebærer det som regel minst to antrekk i løpet av dagen, men om ingen gulper på meg, kan det også innebære to-tre dager i samme genser.

Truser og sokker skiftes selvsagt daglig.

Gammel 22-09-08, 10:19   #84
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Altså jeg bruker de så lenge de lukter rent, ikke har flekker og har fasongen i behold, bukser vaskes oftere pga de mister fasongen fort.
Hadde jeg skulle vaske alt tøyet etter en gangs bruk, kunne jeg flyttet ned i vaskekjelleren, jeg vasker gjennomsnitlig 3 maskiner om dagen for å holde det unna.
Truser skiftes morgen og kveld, og sokker hver morgen.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:25   #85
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender jeg bytter sokker flere ganger om dagen da jeg svetter mye på beina, og etter trening skifter jeg selvsagt. Gensere som ikke er skitne og ikke lukter vaskes da ikke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:39   #86
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt bruke en genser i 3 dager. Ikke i strekk, men før den blir vasket. Så lenge den ser ren ut og ikke lukter, så har jeg ingen problemer med det.

Gammel 22-09-08, 12:52   #87
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Bare for å understreke for det er tydeligvis noen som tror jeg går rundt å snakker om en spesiell person.

Jeg ble bare del i en gruppe i RL der dette ble nevnt, og lurte i denne sammenheng om hva andre synes?
Jeg pleier ikke å legge merke til dette pga personene som oftest gjør dette hos oss har mye likt type "grå klær". Og de som interesserer seg mer, har klær jeg noterer meg, men de skifter daglig.

Gammel 22-09-08, 12:54   #88
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Bare en avsporing: Jeg var engang sammen med en fyr som brukte samme buksa i min. 14 dager mellom hver vask. Og det var slettes ikke uvanlig at han ikke brukte truse under.
Jeg er nok blitt ekstra sensitiv også pga det.

Gammel 22-09-08, 13:03   #89
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg har ingen dagsregel, gitt! Klær kan brukes så lenge de er rene og ikke lukter. Tror ikke det hadde falt meg inn engang å snakke om noen som gikk med samme genser i 3 dager, og jeg synes ikke det er ekkelt. Dongeribukser brukes ofte i mer enn 3 dager før vask, selv uten å være på hyttetur...

Signerer.

Gammel 22-09-08, 13:29   #90
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser hovedspørsmålet tenker jeg at det eneste jeg tenker på når det gjelder det akseptable og klesskift hos andre handler om hvorvidt jeg blir påvirket av andres klesskift (manglende klesskift) eller ikke. Hvorvidt jeg blir påvirket handler mest om hvor sterkt klærne lukter. Når det gjelder lukt kan parfyme være minst like sjenerende.
Hvis klærne er så skitne at de sprer kryp, så fulle av hundehår at det smitter over på møblene osv. sjenerer det også.
Hvor ofte folk skifter truser er ikke noe jeg henger meg opp i så lenge jeg ikke kjenner lukt. Hvor ofte mann og barn skifter truser legger jeg meg opp i, men jeg er ikke opptatt av det når det gjelder andre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:32   #91
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge ting lukter greit og ser rent ut, bruker jeg dem gjerne flere ganger. Jeg tror folk generelt vasker ting for mye og for ofte. Nå som jeg er veldig høygravid er jeg et flekkemonster uten like, bare jeg tar på meg en genser så er dcen full av flekker på magen før jeg har sagt kake. Så det blir mye genservasking. Men ellers vasker jeg feks ikke en bukse etter en dags bruk. Eller ulltøy. Jeg lufter.

Gammel 22-09-08, 13:43   #92
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Truse og sokker byttes hver dag.
Bh når jeg husker det (så lenge jeg ikke trener da).

Dongeribuksa kan brukes i uke i strekk om den er ren og pen.
Skifter nok oftere gensre/overdeler, men det har med at det alltid BLIR skittent i løpet av en babydag.

Gubben har samme dongeribukse og t-skjorte hengende til kveldsbruke ei hel uke. Men så er det snakk om knappe 2 timer hver kveld da. Resten av tiden er i arbeidstøy.

Jeg tror mange av oss er suverene på å vaske ting som ikke er skittent, bare fordi vi ikke kan legge noe tilbake i hylla/skapet, når det er brukt. Så blir det skittentøyet istedet, selv om klærne i utgangspunktet er rene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:54   #93
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes en dag inneholder så mye aktivitet at jeg er nødt til å bytte når dagen er omme. Unntaket er cardigans, tykkegensere o.l. Bukser kan jeg bruke i to dager, kanskje tre uten problemer, men den må passere lukttesten.

Gammel 22-09-08, 13:55   #94
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg kjenner at eg vert litt fnisete av at nokon meiner det er ekkelt å bruke den samme genseren tre dagar på rad. Eg gjer det sjeldan sjølv, men eg hadde ikkje hatt noko problem med å gjere det om situasjonen krevde det.

Tommelfingerregelen på kvardagsbruk går på om klea ser reine ut og luktar reint.

Samme her, jeg ble riktignok ikke fnisete, men jeg himla litt.

Jeg bruker gjerne samme genser to dager på rad. Kan ikke komme på å ha gjort det tre dager på rad, men er jeg lat nok hadde jeg sikkert gjort det også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 15:13   #95
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?

Truse og bomullssokker er det eneste som konsekvent byttes hver dag på alle. Ellers kunne det virkelig ikke falle meg inn å vaske rene klær, så vi bytter klær når det er møkkete, ikke etter en tidsgrense.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 15:53   #96
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?

De bruker jeg da så lenge de er rene!

Gammel 22-09-08, 21:26   #97
storkmamma
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
storkmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg skifter alltid topper hver dag, selv når de ikke er skitne eller lukter men her i huset skifter i alt for mye klær og vaskemaskinen går kontinuerlig. Sånne tykke gensrer eller jakker man gjerne har utenpå toppene de vaskes etter behov og kan gjerne brukes mer enn en dag.

Dongeribukser går vi i flere dager men jeg hater nyvaska dongeri.

Truse og sokker skiftes selvfølgelig hver dag men bh'en vet jeg ikke hvor ofte jeg skifter. Skifter bh'en når jeg må liksom.

storkmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:31   #98
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr jeg minimalt om hva andre gjør, men jeg orker ikke ta et plagg som har vært i kontakt med armhulene på meg to ganger. Selv om jeg ikke svetter merkbart. Jeg fikser det bare ikke. Så jeg bruker en del tynne t-skjorter eller bomullsgensre, ofte under andre plagg. Da slipper jeg å vaske det ytterste i ett sett. Jeg har noen fine genser som er penest uten noe under, men jeg bruker den ikke så ofte, for de blir jo slitt av all vaskingen.

Andre klær går jeg lengre med. Bukser bruker jeg flere ganger.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 21:46   #99
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bryr jeg minimalt om hva andre gjør, men jeg orker ikke ta et plagg som har vært i kontakt med armhulene på meg to ganger. Selv om jeg ikke svetter merkbart. Jeg fikser det bare ikke. Så jeg bruker en del tynne t-skjorter eller bomullsgensre, ofte under andre plagg. Da slipper jeg å vaske det ytterste i ett sett. Jeg har noen fine genser som er penest uten noe under, men jeg bruker den ikke så ofte, for de blir jo slitt av all vaskingen.

Andre klær går jeg lengre med. Bukser bruker jeg flere ganger.

Gammel 22-09-08, 22:08   #100
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det året jeg var så blakk hadde jeg ei bukse. Jeg brukte den hver dag og satt i trusa mens den ble vasket og tørketromlet i helgene. Egentlig helt utrolig å tenke på i dag. Ja, ja. Jeg overlevde, men det var vel på håret. Jeg håper i det minste jeg har blitt et bedre menneske av det i dag - noe må jeg jo få igjen for det.

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg lurer litt på hvor lite folk har å gjøre på hvis hele familien skifter klær fra innerst til ytterst hver dag... det må jo bli jævlig mye klesvask.

Vi vasker ganske mye. Spesielt eldste jenta er blitt ram på å skifte klær i tide (og utide! Helst det siste) og de havner på gulvet, og da er det egentlig bare å vaske dem. Jeg har prøvd litt diverse systemer, men jeg får ikke til å ha noe "brukt, men ikke skittent"-system på klær.

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg kan fint bruke en genser 3 ganger, om den er ren og ikke lukter, men aldri 3 dager på rad.

Hvorfor ikke på rad?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.