|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?
Så herlig! |
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?
Herlige jenta. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Og jeg klarte ikke å la være å le. Jeg lo og lo og lo. "Det er IKKE morsomt!!".
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Hun spiser aldri på fingrene, egentlig. Nesetippen, derimot... :ikke bruke pudder:
|
|
|
#10 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jenta mi på 2 år har ved et par anledninger fått lyselyse rosa neglelakk på. Jeg har tenkt at siden neglelakken ikke er i berøring med huden, så kan det da ikke gjøre noe. Annen sminke kommer ikke på tale.
|
|
|
#11 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg må innrømme at dette har jeg ikke tenkt på. Men det er sjeldent de har neglelakk på, som oftest er det på tærne og de får de ikke inn i gapet lenger. De få gangene de har det på, så får de heller tåle risikoen. I forhold til alle de gangene de har gnaget ikeamalingen av sengen, sleiket og tygget på alt fra hårstrikk, barbiebein, vinduer og annet pøkk som de får det for seg å nafse på, så tar jeg ikke litt neglelakk med ftalater så tungt *lat og domm mamma*
|
|
|
|
#12 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Nå er det veldig lite etterspørsel etter neglelakk her i huset, men innimellom vil begge snuppene gjerne ha det på og da får de det. Det jeg er mest imot egentlig er at de tar det på seg selv og sitter og griser med det både her og der. Så lenge jeg får ta det på og de sitter rolig til det har tørket, har jeg ingen motforestillinger. Vi snakker vel om ca én gang 2. hver måned eller noe...
|
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg klarer ikke å finne noen gode argumenter mot neglelakk gitt. Ruska har en rosa Barbiegreie hun kjøpte for egne feriepenger i sommer. Det var stas to ganger, så var hele greia glemt.
|
|
|
#14 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har aldri fått spørsmålet, og vi har jo ikke en eneste neglelakk i hus, så den dagen det kommer får vi heller se om vi kan finne en uten skumle ftalater, parabener el. på helsekosten. Også får det bli en sjelden gang, ikke ofte. Men jeg tror nok ikke jeg finner veldig gode argumenter mot som veier opp for stjerner i øynene blikket når de får slike ting nå og da. (Vi har derimot vært der med egen lipgloss bla., og det er så stas å få bruke den nå og da i leken.)
|
|
|
#15 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Lille Ru - du er herved ikke lenger alene.
|
|
|
#16 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg fant en link til. Der står det at enkelte neglelakker også kan innholde benzen, som er kreftfremkallende. Enkelte neglelakker inneholder også stoffer som er hudirriterende eller som kan gi eksem. http://politiken.dk/tjek/dagligliv/f...icle296333.ece |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Mot: Det er noe helvetes griseri. Kjøp inn hurtigtørkende lakk! Ikke noe som bruker 100 år på å stivne. Jeg har ingen motforestillinger ellers, ungene mine får sminke seg hver gang de er med meg og handler (fra slike prøvemontre på butikken), de ser helt grusomme ut og de elsker det.
|
![]() |
|
|