Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere begynt vaskinga til jul?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 14:53   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Der har du meg...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 18:20   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ser det ikke ut! Jeg vasker sjelden ned huset til jul, men det er ikke ofte det er så mye kaos som det er nå... jeg satser på å få litt orden i skap og skuffer i hvertfall. Men begynt? Til helgen kanskje.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 14:58   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det tar jeg i desember. Kjøkkenet tas da fullt og helt. Skap og skuffer, kjøleskap, tak og vegger. Skal opp med julegardiner. I stua lar jeg gardinene henge i år fordi de ble byttet i september. Tror jeg. Har ikke bestemt meg helt. Vasker tak, taklister og det meste i resten av huset. Skal bytte gardiner en del steder, og det blir en skikkelig rydding også. Jeg og mannen tar en del sammen, og jeg tar en del når minstemor sover. Jul skal det bli, og det skal lukte rent og pent så lenge det varer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:06   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner poenget 007, men ikke planer om at det er gjennomførbart. Forøvrig har vi en del av steikovnen vår som er umulig å komme til. Vi ser at det er skitt der, men den er på et lavere nivå enn resten og jeg gremmes. Kanskje du er så ekspert på å vaske ovner at du vet hvordan det kan fikses? (Nei du får ikke bilde).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:09   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg skjønner poenget 007, men ikke planer om at det er gjennomførbart. Forøvrig har vi en del av steikovnen vår som er umulig å komme til. Vi ser at det er skitt der, men den er på et lavere nivå enn resten og jeg gremmes. Kanskje du er så ekspert på å vaske ovner at du vet hvordan det kan fikses? (Nei du får ikke bilde).

Kjøp ny ovn uten krinkelkroker. Det enkle er ofte det beste.

Gammel 12-11-08, 15:10   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kjøp ny ovn uten krinkelkroker. Det enkle er ofte det beste.

Jeg vurderer det. Sterkt.

Gammel 12-11-08, 21:54   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Vi også.
Sist jeg prøvde, holdt jeg på å skjære av meg fingertuppen.
Blødde som en gris og skrek som en, også.

Gammel 12-11-08, 15:12   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

På FP er det PK å ikke vaske noe særlig. :noterer:

Gammel 12-11-08, 15:12   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Fnys.

Gammel 12-11-08, 15:15   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Fnys.

La dem bare fnise avæpnende av oss som er renslige og vasker. Til syvende og sist er det vi som sitter der med god inneluft og mer lagringsplass.

Gammel 12-11-08, 15:16   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

La dem bare fnise avæpnende av oss som er renslige og vasker. Til syvende og sist er det vi som sitter der med god inneluft og mer lagringsplass.

Jepp.

Gammel 12-11-08, 15:50   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hva som er morsomst, idéen å vaske til jul, eller å gjøre det i november.

Gammel 12-11-08, 16:20   #13
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Nei, det har jeg ikke begynt med enda og kjenner jeg meg selv rett, så står jeg med hodet i vaskebøtta 2 dager før jul, resultatet er søkksliten på julaften, avflasset og tørr hud på hendene og gangsperra Det er min juletradisjon, hehe...

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 16:21   #14
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere er noen sjusker alle sammen.

Gammel 12-11-08, 16:52   #15
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig....

Gammel 12-11-08, 17:50   #16
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rosle, her.

Her i huset jobbes det etter Flylady, og en av de faste oppgavene som har blitt lagt til denne uken er "forberedelser til jul" (bruker ca. 15 min. hver dag utenom lørdag og søndag). Holder nå på med rydding i hyller og skap på barnerommene, og når det er ferdig finner vi andre hyller og skap som trengs en gjennomgang.
Vaskingen gjør vi unna ved hjelp av sonearbeid (grundig rengjøring i en uke i et eller flere rom, og så skifter vi rom uken etter, slik at etter en måned er mesteparten av huset tatt.).

Det er veldig deilig å ta det pø om pø, da blir ikke juleforberedelsene så slitsomme. Ja helt nødvendig for meg også, pga helse.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:13   #17
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg trives bedre og bedre.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:17   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg sliter med , og har merket meg den. Jeg nekter å være med på at versegod er det samme som værre. Det ene er "bevisst" feilskriving og det andre er ...feil!

Gammel 12-11-08, 15:18   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter med , og har merket meg den. Jeg nekter å være med på at versegod er det samme som værre. Det ene er "bevisst" feilskriving og det andre er ...feil!

Jammen bevisst feilskriving er da enda verre enn ærlig "visste ikke bedre"!

Sist redigert av Skilpadda : 12-11-08 kl 15:20. Årsak: Det går ikke an å klage på andres feil uten å gjøre feil selv, nei. :humre:
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:28   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jammen bevisst feilskriving er da enda verre enn ærlig "visste ikke bedre"!

Har du aldri hørt om språklige virkemidler?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.