|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Alkohol til julemiddagen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
191 | 77,64% |
Nei |
55 | 22,36% |
Deltakere: 246. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenNei jeg tror ikke det blir alkohol til maten på julaften. Jeg synes pinnekjøttet gjør seg best uten alkohol. Vin drikker jeg helst uten middag ved siden av. Skal vi ha øl er vi like glad i alkoholfritt og sprit drikker vi ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
By the Sea
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenDet blir rødvin, øl, akevitt, konjakk og likør - som vanlig.
![]() |
#83 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaften
Pinnekjøtt er faktisk en av de middagene jeg syns rødvin hører aller mest med til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenVi serverer alltid øl og akevitt til maten, men ellers så er det lite alkehol blant folkene som kommer til oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenJa, mannen og mine foreldre drikker øl, jeg og barna drikker brus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenNei, hos oss blir det nok alkoholfritt som alle år tidligere. Ingen av oss er avholds, men både jeg og mine søsken og min brors kone har opplevd alkoholmisbruk i oppveksten, noe som har gjort at vi velger å la julen være alkoholfri. |
![]() |
![]() |
#87 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenVi har ikke hatt en eneste antydning til fyll på våre familiekomster gjennom 10 år sammen , så jo, jeg skal ha rødvin iallefall, de andre vil nok ha et glass øl og akevitt.
![]() |
#90 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenHer drikkes det øl og akevitt til maten, det vil si - mann og svigermor gjør.
![]() |
![]() |
#91 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenJa. Hos oss er det vin, øl og aquavit. Selv klarer jeg meg lenge meg et glass vin, men jeg er av den oppfatning av at godt drikke hører med til god mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenHm...jeg må irkelig være ute av form for tiden, for skulle jeg inntatt det som er beskrevet ovenfor hadde jeg følt meg temmelig småbrisen.
![]() |
#93 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenDet står som regel litt på bordet, men jeg drikker det ikke. Mannen kan ta en øl eller et glass vin, men ikke mer.
![]() |
![]() |
#94 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenJeg drikker mitt ene glass rødvin til maten tenker jeg. Faren min er avholdsmann så han skal ikke ha, drømmeprinsen tar kanskje en cider iløpet av kvelden, og kanskje ikke. |
![]() |
![]() |
#95 |
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenVi ha øl og akevitt til julematen, ja. Svært moderte mengder - det er ikke mange i juleselskapet som synes det er spesielt godt, men de som ønsker dette, må for all del få kose seg litt til middagen. Selv er jeg ikke spesielt glad i noen av delene, så det er ikke umulig at det blir brus på meg.
![]() |
#96 |
Audacious
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenNoen drikker litt, noen drikker ingenting. Faren min og jeg er begge avholds, resten tar litt øl og akevitt, men i små mengder.
![]() |
#97 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenJa, øl og akevitt. Jeg drikker et par øl, mannen og farfar tar en akevitt eller to til ribba, så det er små mengder.
![]() |
#98 |
lakenskrekk
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenJuleøl og akevitt til pinnekjøttet julaften. Jeg er oppvokst med alkohol til julemiddagen, moderate mengder i kontrollerte former ser jeg ingen problem med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenNei, vi har aldri alkohol på julaften.
![]() |
#100 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol til maten på julaftenVin, øl og akevitt står på bordet. De fleste tar nok bare ett glass, svigermor tar nok to. |
![]() |
![]() |
|
|