Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vis fram pepperkakehusene deres!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 00:46   #1
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis fram pepperkakehusene deres!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Melis er på ingen måte like solid. Du vil ha store problemer med å lime sammen noe som har tyngde med melis, for eksempel å lime noe stort på en vegg. Da er det bare sukkerkliss som holder (eller limpistol eventuelt, hvis man synes det er akseptabelt).

Limpistol er selvsagt ikke akseptabelt.

Etter at vi fikk unger har vi ikke hatt tid til å lage store egenkomponerte byggverk, her er det ferdigkjøpt som gjelder og da holder melis i massevis.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 00:02   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svidde fingre er et selvsagt tilbehør til et hvert Ekte Peppekakehus™.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 00:15   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Svidde fingre er et selvsagt tilbehør til et hvert Ekte Peppekakehus™.

Innser at jeg nok er en "natural" pepperkakebaker.
Hadde ikke noe problem med verken svidde fingre eller lite samarbeidsvillig hus-lim, selv på mitt debut-hus.

Lurte på å prøve ut en ny greie neste gang. Tenkte da på å skjære ut veggene etter at deigen er stekt. De må jo bli perfekte da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 00:47   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Mauser:

Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 22:14   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Her er huset mitt med lys i nå i kveld.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 11:37   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Her er vårt! Husk at det er mitt aller første pepperkakehus, da, dere! Jeg har døpt det "Det Skjeve Tårnet i Mummidalen"...

Gammel 08-12-08, 11:39   #7
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Og ja, jeg er ikke ferdig med fatet rundt.. Må jo lage pepperkakemummitroll! Men det må jeg gjøre senere i dag..

Gammel 08-12-08, 11:44   #8
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Kjempestilig, Salt!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:18   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veronal: Fantastisk opera. - med operamints og greier.
Salt: Mummihuset skal jeg aldri nevne for podolfen her i huset engang. Det var kjempefint!

Jeg planlegger å lage en pepperkakeversjon av vårt hus. Det var det storebror ønsket seg. Malene er laget, så da gjenstår det å se. (Huset vårt går i en L, så vi får se.

Gammel 08-12-08, 12:00   #10
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult Salt!!

Imponert over at du tør jeg. Hadde ikke kunnet forespeilet poden Mummihus, for så å kanskje ikke få det til her i huset i allefall. Da hadde han blitt sur.

Gammel 08-12-08, 12:10   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kult Salt!!

Imponert over at du tør jeg. Hadde ikke kunnet forespeilet poden Mummihus, for så å kanskje ikke få det til her i huset i allefall. Da hadde han blitt sur.

Vel, det gikk nå, på et vis! Synd jeg ikke fant blå konditorfarge..

Gammel 08-12-08, 12:18   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte å bruke limpistol i år faktisk, om jeg i det hele tatt gidder å lage et pepperkakehus etter fiaskoen i fjor, da jeg brant meg så jævlig på den sukker-dritt-guffen at hele huset endte i tusen biter utover hele kjøkkenet og halve stua i et av mine kjente raserianfall.
Der og da svor jeg dyrt og hellig på at det enten ble limpistol neste år eller ingen pepperkakehus. Melis gidder jeg ikke prøve på, engang.

Nå spiser vi uansett ikke et pepperkakehus som har stått ute og blitt støvete, mykt og ekkelt i flere uker, så jeg ser ikke problemet med limpistolen, men tviler på at jeg gidder å lage pepperkakehus i år uansett. Vi har et svæært, flott nissehus i tre med lys (elektrisk), møbler og greier inni.

Gammel 08-12-08, 12:35   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager ikke pepperkakehus i år. Får lodde stemningen om et år og se om knerten vil være med å pynte hvis jeg baker.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 12:39   #14
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 00:28   #15
Joika
Pauset

Standard

Har minstemann laget det nederste? :wow:

Gammel 10-12-08, 00:30   #16
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Har minstemann laget det nederste? :wow:

Formulerte meg litt feil kanskje, ja.
Neida. Det øverste har jeg laget til meg selv.
Minsten sitt har jeg laget og mannen pyntet til han.
Vent til neste år når han er i stand til å gidde å pynte selv, lurer litt på om resultatet blir langt fra
dette da. Men akk som jeg gleder meg, det kommer til å bli verdens fineste pepperkakehus.

Gammel 10-12-08, 00:32   #17
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Formulerte meg litt feil kanskje, ja.
Neida. Det øverste har jeg laget til meg selv.
Minsten sitt har jeg laget og mannen pyntet til han.

Ok.

Tenkte et sekund her: "send det pepperkakehus-geniet" over hit NÅ!!".

Gammel 10-12-08, 00:33   #18
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Ok.

Tenkte et sekund her: "send det pepperkakehus-geniet" over hit NÅ!!".

Ja hadde han vært så dyktig skulle jeg jaggu bakt i haugevis, så kunne han stått på Rema 1000 hele jula og solgt de og tjent seg penger til leker.

Gammel 10-12-08, 22:17   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter denne tråden ble jeg inspirert til å komponere eget hus. Jeg la til og med planer. Og i dag kjøpte jeg et ferdig på butikken og en pakke sukker.

Gammel 10-12-08, 23:12   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Etter denne tråden ble jeg inspirert til å komponere eget hus. Jeg la til og med planer. Og i dag kjøpte jeg et ferdig på butikken og en pakke sukker.

Jeg legger planer hvert år, og ender opp med Annas eller et annet ferdigstekt et.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.