|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselJeg skal se på programmet nå tenkte jeg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselJeg så dokumentaren, og lo ganske rått av hun som skulle puste ungen ut, men som måtte ha lystgass etter en halvtime.
|
|
|
|
#3 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselJeg har født alle tre uten smertestillende og med pusting som eneste mantra/smertehjelp. Jeg pustet ut siste ungen med veiledning fra JM, og tok i mot henne selv. Men det kunne aldri skjedd med unge nr 1. Jeg hadde da hatt 2 fødsler på å forbrede meg på hvordan jeg og kroppen min håndterte smerte.
-På vei ut av forumsdvale?- Sist redigert av Føniks : 09-12-08 kl 08:57. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødsel
Veldig viktig å huske på, ja - godt sagt!
|
|
|
|
#5 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og du måtte quote før jeg rakk og rette.
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, det er vel sant.
|
|
|
|
#7 |
|
villende
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselNå har jeg ikke sett programmet, men jeg er enig i at det ikke er lurt å planlegge en fødsel og forvente at den skal gå som planlagt. I alle fall ikke som førstegangsfødende. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselAngående å puste barnet ut. Mitt barn fikk en hjerterytme på rundt 70 under riene, så da var det ikke snakk om noe annet enn å presse gitt. Jeg synes det var en befrielse rett og slett å kunne gjøre noe aktivt i stedenfor å hele tiden måtte puste meg gjennom riene.
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselJeg kjenenr at jeg er gal i hodet mitt. Jeg kan på ingen måte tenke meg flere barn, men når jeg leser slike tråder så vil jeg så gjerne føde igjen.
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hadde du ikke planlagt å åpne deg som en blomst altså?
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselDa vi var på omvisning på føden mot slutten av første graviditet, sa jordmor til oss: "En fødsel er ingen eksamen. Det er fint å ha tenkt igjennom forskjellige alternativer, men det er ingen grunn til å bli skuffet hvis ikke alt går som dere har tenkt. Det eneste viktige er å få mor og barn igjennom fødselen friske og sunne." Det forholdt jeg meg til og det har gått helt fint med meg. Det høres rimelig dustete ut med hele permer med ønsker og råd, man er jo dømt til å bli skuffet.
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Jeg så ikke dette, men har av det dere har skrevet skjønt hva det gikk i. Jeg kan bare underskrive aC i at nei, ting blir ikke alltid som man har tenkt, og har, som aC, to hastesnitt bak meg, et dramatsisk og et mer normalt. Men likevel ikke som planlagt. Jeg kunne hatt permer med skilleark, digre bag'er med alskens og en guccibæresele med matchende sekk, det ville ikke hjulpet. Har man fått streptokokker, så har man fått streptokokker. Da hjelper ikke snasen design.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det var fint sagt av jordmoren. Jeg får inntrykk av at noen skal gjøre det mest mulig riktig, og føler seg mislykket hvis det ikke blir den perfekte føde under vann uten smertestillende-fødselen de har sett for seg. Er ikke hele poenget å få ut ungen egentlig, ikke om det blir gjort på den ene eller andre måten, med og uten Guccibag og hvalsang på medbrakt cd-spiller.
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselKirsebærblomst:
|
|
|
#18 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselSelvfølgelig kan man ikke planlegge en fødsel. Men før siste fødsel skrev jeg ønskebrev til føden etter en litt traumatisk - nå ja - i alle fall dramatisk tvillingfødsel.
|
|
|
|
#20 |
|
Glad
|
Da ble jeg faktisk kvalm! Og glad for at hun måtte på sykehuset så vi slapp å se scenarioet.
|
![]() |
|
|