|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Enkelte folk har lite vett
Du engasjerer deg du også, (i og med at du svarer i tråden), men på en annen måte. Du bryr deg ikke. (Og det er jo en ærlig sak det ...) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkelte folk har lite vettJeg skjønner heller ikke at man blir opprørt over hva andre gjør. Dessuten kan hun ha hatt sine grunner der og da. Kanskje var hun superstresset, men angret etterpå? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Virkelig? Uansett hva det gjelder?
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Jeg hadde som sagt ikke reagert med mindre noen ga beng slavisk (fordi jeg har gjort dumme ting selv og er fullt klar over det), men som jeg forstod på HI, så var dette noe som stakk dypere for deg, og da reagerte jeg på ordlyd og graden av konstruktivitet i innlegget. Når sensasjonfaktoren ved å fortelle her, virker større en handlingsevne som forkjemper, så er det lov å spørre om dette faktisk er noe du er genuint opptatt av.. uansett hva jeg selv måtte mene var riktig å gjøre eller ikke. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Enkelte folk har lite vettFlere barn rundt i verden dør også av sykdom og sult enn av å sitte usikret i bil, men forsvarer det handlingen? Jeg synes ikke det er nyanser her. I dag vet man så mye om trafikksikkerhet at det å bevisst velge å ikke sikre barna eller seg selv i bilen er å rett og slett være korttenkt og ja, dum.
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Enkelte folk har lite vettDet er da ingen som benekter at det er lurt å bruke kompetansen man har med å sikre barna sine i bilen, Iset! Ro nerva.
|
|
|
#9 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Enkelte folk har lite vettJeg sluttet å være på NM for en god stund siden pga disse besserwisserne omkring bilsikring. Her trives jeg såpass godt at jeg tror jeg heller skal slutte å lese denne tråden enn å melde meg ut av forumet.
|
|
|
#12 |
|
Magisk
Ja, for jeg er helt imot sikring av barn i bil |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Ingen er vel perfekte. Men jeg kjører aldri med barna usikret i bilen, samme hvor stressa jeg er (og det er jeg stort sett). Jeg kan angre på ting som at jeg feks. ga etter for masingen og kjøpte den lekebilen, eller at jeg ga ungen to is på en dag, men jeg utsetter ikke bevisst barna for farlige lovbrudd.
|
|
|
#15 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Groban? Hartnett? Jackson?
|
|
|
|
#16 |
|
Magisk
Jeg kjører heller aldri med barnet mitt usikret i bilen, men jeg kan forstå at man kan gjøre det hvis man er veldig stressa og har en grinete unge. Jeg påpeker bare at de aller fleste av oss gjør dumme ting av og til. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Enkelte folk har lite vett
Det er meget stor forskjell på å gjøre en dum ting, og å bevisst utsette barna for noe som kan skade dem alvorlig/permanent eller drepe dem.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis noen utsetter ungene for livsfare og bryter loven ved å kjøre med barna usikret når de blir stressa, så bør de ikke ha sertifikat. |
|
|
|
![]() |
|
|