|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
159 | 76,08% |
Nei |
27 | 12,92% |
Vet ikke |
3 | 1,44% |
Annet |
20 | 9,57% |
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Originala
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, jeg gjør det. Jeg ringte først menighetspedagogen, fordi den av prestene i kirka i en barnedåp snakket om barna som fødes syndige og dåpens betydning i så måte. Menighetspedagogen var temmelig sikker på at noe slikt ikke ville bli sagt, men skulle for sikkerhets skyld ta det opp med presten som skal ha gudstjenesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Eldste skal i kirken med skolen, med barnehagen til minsten vet jeg ikke hva de gjør. Men skal de i kirken så er det greit.
![]() |
#83 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Reagerte du på at presten sa dette i forbindelse med dåp?
![]() |
#84 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Begge guttene skal i kirken til uken ja. Jeg syns det er veldig koselig og ser overhode ingen grunn til at de ikke skal få gå.
![]() |
#85 |
Drømmer
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Har ikke sånt her å hadde det hatt det hadde han fått dra. Vi hadde det i barnehagen jeg jobbet i Oslo, det fikk barna pakke opp figurene til krybba å sette de der og så kikket de litt rundt i kirka og det var det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Den var ikke ment til deg, sorry. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?De store velger selv. De tror ikke, så de synes det er bedre å sitte på skolen å gjøre andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
anglofil
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Lillemor på 5 var i kirken med barnehagen på torsdag. Var veldig lei seg seg og redd på kvelden fordi "siden du ikke tror på Jesus mamma kommer vi ikke til himmelen sammen" |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Da hadde jeg blitt rimelig irritert vet jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
*_*
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barna under to år er ikke med på gudstjeneste i barnehagen til min lille, så vi har ikke den problemstillingen i år. Svarte likevel vet ikke, fordi jeg er usikker på om han skal få henge med neste år. På en måte ser jeg på det som en spennende ekskursjon for ham, på den andre siden er vi jo ikke kristne. På en måte tenker jeg at det kan ses på som ren feltstudie, samtidig er det jo snakk om å ta et standpunkt for eller mot religionsopplæring.
![]() |
![]() |
#94 |
snur
|
Sånn er ikke barnegudstjenestene her i byen. Jeg har vært med barnehagen til ungene flere ganger. Det er mye sang, juleevangeliet blir dramatisert av prestene (ganske morsomt med den mannlige presten utkledd som engel
![]() |
#95 |
Tittel og tittel....
|
Det der ville jeg tatt opp med barnehagen altså.
![]() |
#96 |
anglofil
Det ble slutt på juleevangeliet med den nye presten som kom for et par år siden. Ped leder var åpen på at det var ganske så "forkynnende" og svært lite tilrettelagt for små barn. Ble forventet at de satt stille hele tiden osv. Mye preik og lite sang. Det var annerledes de to første årene hun gikk i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Tittel og tittel....
|
Men hvorfor i alle dager deltar barnehagen på noe sånt? Hadde det vært sånn i vår barnehage hadde jeg forlangt at vi slutta med det. Den avdelinga jeg jobber i hadde iallefall ikke gått.
![]() |
#98 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, det skal de få bestemme selv. Barna mine er ikke døpt (siden verken jeg eller mannen er religiøse), men om barna mine vil gå i kirken så er det helt greit for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Ferdig!
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, det skal de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?[quote=Karina;1357423]Sånn er ikke barnegudstjenestene her i byen. Jeg har vært med barnehagen til ungene flere ganger. Det er mye sang, juleevangeliet blir dramatisert av prestene (ganske morsomt med den mannlige presten utkledd som engel |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|