|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mongo - mongostemmeNå tror jeg at de færreste som bruker ordet "mongostemme" tenker på folk med downs når de skriver dette. Det samme gjelder uttrykket "sinnsykt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeDet er vel ingen som har dømt noen for å være dårlige mennesker her, Carrera? For fikk du det fra?
![]() |
#83 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Mongo - mongostemme
Nei, jeg mente ikke at noen her sa det, eller ga uttrykk for det, men det er et inntrykk jeg sitter med fra lignende diskusjoner, rundt om, at OM man er så uheldig å bruke ord som andre finner støtende, så er man jevnt over et dårlig menneske. Enkelte evner ikke å se at ting ikke alltid er vondt ment liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeJeg kan/kunne godt finne på å bruke uttrykket (er fra Stavanger om det har noe med saken å gjøre), men kutter det ut nå som jeg skjønner at det ikke er pent.
![]() |
#85 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Mongo - mongostemmeJajaja. *scoobydoo-stemme*
![]() |
#86 |
Bedreviter
|
Det er ikke mitt inntrykk. Jeg føler at det er helt akseptabelt å være uvitende om et ords lite akseptable røtter eller om de negative assosiasjonene enkelte kan ha om ordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Må man ha en tittel?
Akkurat. I hvert fall når det gjelder visse ord... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Passiv
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeTeofelia - vi har ikke hatt samme barnehage ihvertfall. Å si barnehagetante i vår gamle bhg er risikosport verre enn tillitsverv i Hizbollah. Der var de virkelig ikke tanter nei. (De var forøvrig ikke pedagoger heller de fleste av dem, og det hendte jeg vurderte at jeg ikke engang ønsket å omtale dem som "de voksne", så det er et av de få stedene jeg har klart å være rask med å lære meg hva folk heter) |
![]() |
![]() |
#89 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Mongo - mongostemmeSmilefjes, jeg tror ikke Teofelia argumenterer for å bruke ordet barnehagetante, men viser hvor teit argumentet er.
![]() |
#90 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg skulle akkurat til å skrive det.
![]() |
#91 |
Absolut ateist
|
Du kan da ikke bruke slike ord, for da spotter du guden til alle de som er troende. Fy og skam!
![]() |
#93 |
Må man ha en tittel?
Auda...det tenkte jeg ikke på. Ubetenksom igjen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeMitt poeng er iallfall at om man skal la vær å bruke alle ord som kan virke støtende for noen, så er det ganske så mange ord som må plukkes ut av vokabularet.
![]() |
#96 |
Bedreviter
|
Og det er jo nettopp en slik holdning jeg synes hører hjemme blant intelligente mennesker. "Å, oppfatter du det slik? Det hadde aldri falt meg inn, og jeg mente det overhode ikke på den måten, men det er nok av andre ord å ta av, så da dropper jeg det like godt."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeJeg syns det er forskjell på å bruke støtende betegnelser ("herregud", tegne muhammed med bomber i turbanen, etc.) og på å bruke begreper som assosieres med undertrykkelse og skrekkelig, skrekkelig behandling. Dette gjelder både "neger" og "mongo".
![]() |
#98 |
Bedreviter
|
Det er et begrep så fjernt fra meg å bruke, at det falt meg ikke inn en gang at du trodde det var det jeg mente! |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Passiv
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeDenne tråden viser at det beste er å holde seg til ren hardcore banningsord. Faen, jævlig, jøss, herregud fungerer veldig godt i de aller fleste sammenhenger, i det minste fornærmer jeg ingen. (Ja, jeg vet at de henspiller på "fanden" og på "gud" - men siden jeg ikke tror på noen av de så burde det være greit.) |
![]() |
![]() |
|
|