|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf? | |||
| Selvsagt. Jeg ser på det som en støtte til palestinerne |
|
7 | 5,98% |
| Ja. Det er stygt. |
|
10 | 8,55% |
| Nei, hvorfor skulle jeg det? |
|
87 | 74,36% |
| Jeg klarer ikke ta noe standpunkt her |
|
13 | 11,11% |
| Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Minner meg på at jeg skal grave fram palestinaskjerfet mitt i høst.
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Jeg har fått to ungdommer siden sist jeg svarte i tråden og ville nok bare blitt litt stolt hvis de hadde brukt skjerfet som en politisk ytring nå. Som dekorasjon synes jeg ikke det egner seg. Jeg kjenner imidlertid at det ville sittet lenger inne for meg å godta hvis de viste Israel-sympatier nå, så konklusjonen får være at jeg er mest komfortabel med at de mener det samme som meg.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?
Jeg har små barn, men vet jeg må signere dette om noen år. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Som politisk ytring, ja!
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Plipp, du kjøper det hos Al Quds, Palestinabutikken. De har også nettbutikk: http://www.palestinabutikken.no/index.php?cPath=7
|
|
|
#7 |
|
Audacious
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Blir det kaldt i vinter kan man supplere med selbuvotter i fargene til det palestinske flagget, hvor inntekten går til proteseverkstedet i Gaza. http://granby.no/?page_id=160
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For meg er jenter i korte topper med bevingede ord noe helt annet enn saggebukser på gutter. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Mulig jeg er litt vrang, men for meg er "palestina-skjerfet" en utgave av hodetørklet til den arabiske mannsdrakten, et kefije, og vanlig over hele midt-østen. Blant menn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Det kommer jo an på alderen til det aktuelle barnet, men over en viss alder synes jeg uansett det er veldig vanskelig/lite praktisk gjennomførbart for foreldre å nekte barna å gå med en bestemt klesstil. Man kan selvsagt "si nei", og si hva man mener og hvorfor, og man kan oppfordre barna til å tenke seg om og alt sånt, og det synes jeg jo man skal. Og så synes jeg vel forsåvidt at akkurat hva som står skrevet på klærne er noe man kan legge seg opp i. Men om det alminnelige for jenter på hennes alder er å gå i ettersittende topper, og en tenåring ønsker å gå kledt sånn, synes jeg det ville være veldig optimistisk og/eller urimelig av foreldre å forlange at hun velger en helt annen stil.
|
|
|
#12 |
|
trøtt
|
I den nye La Redoutekatalogen så jeg en t-skjorte med teksten "Eat me" (... og den var helt uten referanser til f.eks Alice i Eventyrland).
Hvorfor ikke? Er ikke det en del av det å være ung?
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
|
![]() |
|
|