Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke norske, kvinnelige artister liker du?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 16:35   #81
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke norske, kvinnelige artister liker du?

Sissy Wish
Ane Brun
Bertine Zetlitz
Ida Maria

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 16:48   #82
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Jeg synes Marit Larsen lager bra musikk og bra tekster, men jeg er ikke suuperfan av stemmen egentlig. Liker veldig godt Anneli Drecker og syns Mira Craig har endel bra låter. Har begynt å få sansen for Maria Mena etter det senere hun har kommet med. også må jeg si Lilyjets

Gammel 14-01-09, 16:55   #83
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor kan ikke jeg drikke når Anneli Drecker? :tørr:

Gammel 14-01-09, 17:02   #84
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

[Harald Eia-stemme]Kari Bræmmes'?! [/Harald Eia-stemme]

Hvor mange forskjellige måter kan du si det på?

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 18:34   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. 23.? Can be. Very can be.

@inka: Det er vel ikke helt uvanlig at musikk man ikke kjenner noe særlig og ikke umiddelbart faller for kan høres temmelig likt ut fra sang til sang. Særlig i en setting som NW, der man ligger og kuler kirsebæret mens hun sitter og synger med kun piano til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 18:43   #86
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vibeke Saugestad har Norges kuleste stemme

Ellers liker jeg Marit Larsen (så lenge hun bare synger, ja..), Anne Grete Preus, Unni Wilhelmsen, Ane Brun, Anneli Drecker. Maria Mena er kanskje ok, men jeg kjenner at jeg mister sansen for sangere som ikke kan synge live ganske kjapt
Mira er gyselig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 19:14   #87
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Unni Wilhelmsen
Kristin Asbjørnsen
Marit Larsen
Maria Mena
Katzenjammer (kun hørt de live, men det var skikkelig bra)
Kari Bremnes
Anne Grete Preuss (noe, ikke alt)
Ane Brun
Dronning Mauds Land (husker ikke hva vokalisten heter)

Gammel 14-01-09, 19:15   #88
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Dronning Mauds Land (husker ikke hva vokalisten heter)

Det er Arne Berggren og kona Ingeborg Magerøy, er det ikke?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 20:05   #89
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Til sammen liker vi alle - er det det som er konklusjonen?
Unntatt Sissel Kyrkjebø?

Barna mine elsker Marit Larsen. Hun er likestilt med Hakkebakkeskogen og Kardemommeby når vi kjører til barnehagen

Jeg?
Nei, jeg holder meg til Tori og Joni
*kresen*

Gammel 14-01-09, 20:31   #90
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har sansen for Marit Larsen, Ida Maria, Maria Mena (det tok sin tid, men joda!), Ingrid Olava (så lenge hun ikke covrer Jokke), Katzenjammer, Lise Karlsnes, og synes Bertine Zetlitz er kul i all sin særhet.

Ta bort Ingrid Olava (som blir for kjedelig for meg) og Katzenjammer (som jeg ikke har hørt nok på til å uttale meg), så er jeg enig med aC.
I tillegg:
Kari Bremnes, Sissy Wish, Mari Boine, Agnete Kjølsrud (Animal Alpha), Mira Craig, Samsaya, Margaret Berger, Mariann Thomassen, Vibeke Saugestad, Simone Larsen, Ingrid Bjørnov og Anne Grethe Preus - er vel det jeg kommer på i farta.
Og Agnete i Blacksheeps er helt rå!!
Kjenner jeg meg rett, har jeg glemt omtrent halvparten og kommer sterkere tilbake senere.

Gammel 14-01-09, 20:54   #91
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Å ja jeg glemte Margaret Berger!! Hun er jo på listen min ja

Gammel 14-01-09, 21:28   #92
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er noen jeg liker både stemmen og musikken til sånn kjempegodt.

Anne Grete Preus, Kari Bremnes, Dronning Mauds Land, Unni Wilhelmsen, Velvet Belly osv. var jeg stor fan av på midten av 90-tallet, men de treffer meg ikke like mye i dag.

Skal vi se ... Jeg har alltid likt stemmen til Vibeke Saugestad, men jeg synes hun var kulere i Weld enn som soloartist. Ingrid Olava er bra, så lenge jeg slipper å høre henne fnise ... Kristin Asbjørnsen (men aller helst i Dadafon). Agnete Kjølsrud er kul! Også liker jeg Eimal kommt die Liebe og Katzenjammer (mer pga kulhet enn kvalitet).

Bertine Zetlitz, Marit Larsen og Maria Mena er helt fine når jeg hører på radio. Det er sjelden jeg velger å sette dem på selv.

Jeg er muligens litt kresen?

Gammel 14-01-09, 21:35   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker også Weld bedre enn Saugestad solo. :medkresen:
Og kulhet er et viktig kriterium.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 21:43   #94
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg elsker Unni Wilhelmsen. Hun har en helt fantastisk stemme, spesielt live. Har hun konsert i Bergen, er jeg å finne.

Signerer denne, og plusser på de aC kom med. Liker også den forkjøla stemmen til Elvira Nikolaysen.

Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 21:46   #95
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Signerer denne, og plusser på de aC kom med. Liker også den forkjøla stemmen til Elvira Nikolaysen.

Jeg har også sansen for stemmen til Elvira Nikolaysen. Sangene hennes synes jeg er temmelig dårlige i grunnen.

Gammel 14-01-09, 21:48   #96
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så sjokkert over at ingen har kommentert den åpenbart både rasistiske og kjønnsdiskriminerende overskriften ennå. :tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 21:50   #97
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Du aC, har du noe i mot utenlandske, mannlige artister, eller? O.o

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 21:54   #98
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De sitter nok vettskremte og kneblede i en krok sammen med alle FrPp-velgerne og Se og Hør-leserne som heller ikke tør å ytre seg.

Jeg kjøper Se&Hør hver påske. :modig:

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 22:22   #99
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er jeg grisefan av Jane Helen (Iggy Pop inspirert jentepønk fra Oslo. Stiller i årets GP med låta Shuffled). Ellers så er Anne Grete Preus og Bertine Z verdt å høre på.

Gammel 16-01-09, 13:48   #100
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vel kanskje på en annen planet, men...

Sidsel Endresen
Karin Krog
Grete Kausland (som jazzsangerinne)
Gunnhild Eide Sundli (fra Gåte)
Rebekka Bakken
Radka Toneff var også bra...

Ellers liker jeg også stemmene og en del av låtene til Ane Brun og Maria Mena.

Agnete i BlackSheeps håper jeg også å få høre mer til .

Sist redigert av Mamarazzi : 16-01-09 kl 14:19.
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.