|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)VIl vel ikke si at det virker forlokkende å snu ryggen til absolutt alt av utvikling de siste 50-100 åra, jeg nyyter internett, kaffe latte og andre "nymotens" opfinnelser... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)[quote=Dååris;1432612]VIl vel ikke si at det virker forlokkende å snu ryggen til absolutt alt av utvikling de siste 50-100 åra, jeg nyyter internett, kaffe latte og andre "nymotens" opfinnelser...
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)[quote=Sansa;1432635]
Det er jeg helt enig i, derfor jeg avsluttet med å si at jeg tror alle har godt av å bo sånn i perioder, for å se at livet er MER enn kaffe latte, internett og shopping. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Det er greit uten vann og strøm i ett døgn, så begynner alt å klø og bli ekkelt. Kunne aldri bodd slik. De hadde kanskje vann, da, men det gjør ingen forskjell.
|
|
|
|
#5 |
|
søt
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Bunaden var jo bare inspirert av Telemarksbunaden.
|
|
|
#6 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Noen nevndte solcellepanel tilbake i tråden. Kanskje de ikke vil ha dette fordi det da er fristende å få seg mer "moderne" ting? Jeg mener, har man først strøm så får man kanskje lamper, så komfyr osv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Jeg ville definitivt gått for solcellepanel.
|
|
|
|
#9 |
|
søt
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)
Ja, og så tar det vel bare helt av!
|
|
|
#10 |
|
Ustabil
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Jeg leste bloggen i går kveld, og jeg syns det var sterk lesning. Ut i fra bloggen må jeg jo si at verken Jenny eller Ole kom i noe spesielt godt lys - og det er mange ting som åpenbart er svært annerledes enn det så ut til på TV. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Har bare skumlest litt i bloggen. Men det var mange ting der som ikke så helt pent ut som gjerne kunne kommet frem på tv ja... |
|
|
|
#13 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Nå har jeg lest bloggen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Det tenkte jeg også.
|
|
|
|
#15 |
|
Plæstic pusher
![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Det er en bildemappe i bloggen også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)
Kan hende at mannen hennes kan fikse pedaldreven Nespressomaskin, men spørs om du må plukke kaffen din sjøl
|
|
|
#19 |
|
Bare sær
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Jenny har en livsstil som ikke gir rom for annet enn å produsere det de selv forbruker. Det høres jo fint ut i utgangspunktet, men hvis alle skulle leve sånn, hvem skal da forske frem f.eks. medisiner mot kreft?
|
|
|
#20 |
|
Ustabil
|
Forsåvidt et godt poeng - men på den andre siden vil jeg påstå at flertallet av oss IKKE forsker frem kreftmedisiner, selv om vi har både strøm, internett og alt av moderne fasiliteter. Sånn som jeg, som ikke er kreftforsker, bidrar sånn sett ikke til fremskritt i samfunnet uansett. Jeg bidrar derimot til forbruk og global oppvarming. Hurra for meg, liksom. |
|
|
|
![]() |
|
|