Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kommer du til avtalt tid?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Kommer du til avtalt tid?
Ja! 101 80,80%
Nei.. 10 8,00%
Annet: spesifiser 14 11,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-09, 12:01   #81
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kommer du til avtalt tid?

Men, det var jo ikke en diskusjon om jeg var sær, og evt har et problem som skulle diskuteres i denne tråden. Så om jeg er super punktlig, så får vel det være mitt "problem"

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:03   #82
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

Men, det var jo ikke en diskusjon om jeg var sær, og evt har et problem som skulle diskuteres i denne tråden. Så om jeg er super punktlig, så får vel det være mitt "problem"

Tråder sporer av, sånn er det bare. Men når spørsmålet er "kommer du til avtalt tid?", er det ikke engang en avsporing, slik jeg ser det, å diskutere hva egentlig "avtalt tid" betyr. Særlig ikke når det åpenbart er flere oppfatninger om det. Å diskutere premissene for spørsmålet er ofte mye mer opplysende enn om alle bare svarer (for da får man også mye bedre forståelse for hvorfor folk svarer/handler som der gjør).

Gammel 27-01-09, 12:05   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, avsporinger holdt vi på med i sted. "Riktig tid" er et relativt uttrykk i mine øyne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:11   #84
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at jeg er ganske lik Kasia.

Jeg kommer som oftest før tiden til jobbavtaler og til avtaler på andres jobb (lege, tannlege etc). Om jeg skal hjem til noen synes jeg at jeg er presis om jeg kommer inntil et kvarter etter tiden. Da sitter de ikke og venter på meg, men har annet å gjøre på. Om jeg skal møte noen ute vil jeg anstrenge meg mer for å være presis eller sende melding om jeg kommer fem minutter for sent. Der er det mer irriterende å vente.

Hovedgrunnen til at jeg eventuelt kommer for sent er at jeg feilberegner hvor lang tid det tar å kjøre til et sted eller kjører feil. (Eller hva sier du, Mim?)

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:13   #85
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

To minutter etter tida, er ikk for sent i mitt hode. Det er da ingen klokker som er 100% synkronisert er det vel? Jeg kommer stort sett i tide, mye fordi jeg som oftest kjører kollektivt og da beregner tida etter når jeg må ta buss/bane.

Jeg synes forøvrge at det mye bedre med et besøk som dukker opp ti minutter etter avtalt tid, enn de som kommer ti minutter for tidlig (da kan de risikere å ta meg dusjen ).

Dog syntes jeg det var fryktelig irriterende da vi satt og ventet over en halvtime på min svigerinne og hennes familie på min bursdag for noen år siden. Middagen måtte settes på "hold". Årsak - de var innom McDonalds på veien.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:18   #86
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tråder sporer av, sånn er det bare. Men når spørsmålet er "kommer du til avtalt tid?", er det ikke engang en avsporing, slik jeg ser det, å diskutere hva egentlig "avtalt tid" betyr. Særlig ikke når det åpenbart er flere oppfatninger om det. Å diskutere premissene for spørsmålet er ofte mye mer opplysende enn om alle bare svarer (for da får man også mye bedre forståelse for hvorfor folk svarer/handler som der gjør).

Ja det er sant, men det begynnte å bli tendenser til person angrep

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du virkelig har et problem med (eller overhode registrerer) at folk kommer to minutter for sent til en avtale, så er det du som har et problem og ikke menneskene rundt deg altså.

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:36   #87
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Dog syntes jeg det var fryktelig irriterende da vi satt og ventet over en halvtime på min svigerinne og hennes familie på min bursdag for noen år siden. Middagen måtte settes på "hold". Årsak - de var innom McDonalds på veien.

Dæven.
Om noen hadde kommet for sent til middag hos meg fordi de hadde vært innom McDonalds - da hadde jeg blitt både såra, vonbråten og littegranne mannevond!

Gammel 27-01-09, 13:25   #88
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Dæven.
Om noen hadde kommet for sent til middag hos meg fordi de hadde vært innom McDonalds - da hadde jeg blitt både såra, vonbråten og littegranne mannevond!

Det er en grunn til at det har satt seg for å si det sånn ... Var rimelig hissig da jeg fikk vite det, men beit det i meg for husfredens skyld.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 13:38   #89
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke et personangrep, men et synspunkt.

Gammel 27-01-09, 13:41   #90
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke ment som det, og jeg beklager at jeg uttrykte meg slik at det var det du leste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 13:42   #91
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det var ikke et personangrep, men et synspunkt.

Men et synspunkt som går ut på at den man snakker med har et skrudd forhold til punktlighet, og har et problem i forhold til andre mennesker, er et ganske krasst uttrykt synspunkt, selv om jeg ikke ville kalt det et personangrep. Jeg skjønner reaksjonen (selv om jeg skjønner synspunktet også).

Gammel 27-01-09, 14:31   #92
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver virkelig så godt jeg kan, og stort sett er jeg ute i grei tid !
Dessverre er det ikke alltid jeg får det til, og om jeg er forsinket gir jeg alltid beskjed.
Om vi skal noe alle fem skal jeg banne på at gubben går på do eller i dusjen 10 minutter før vi burde vært i bilen. Har ikke tall på alle de gangene vi andre fire har sittet klar i bilen og ventet på han.

Irriterer meg grønn over svigers som alltid kommer 1,5 timer for sent. Det er lenge det, når middagen står på bordet, eller en har to små som skal være med på tur og venter utålmodig.

Gammel 27-01-09, 14:35   #93
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja.

Gammel 27-01-09, 14:36   #94
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Oi, jeg er visst ganske hissig i dag.

Gammel 27-01-09, 14:46   #95
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Ja!

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 14:48   #96
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

To minutter over er presist. Og det går alltid et tog.

Nei det går ikke alltid ett tog!! Det er bare for de priviligerte i storbyen det. Her går det kansje to tog i døgnet hvis vi skal sørover, resten er buss. Og toget ellers(altså nordover) går en gang i timen.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Oi, jeg er visst ganske hissig i dag.

Du och jag.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 14:50   #97
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte "nei..." da jeg ofte er 5-10 minutter forsinket. Er jeg over 5 min forsinket, gir jeg beskjed.

Er igrunnen overrasket over hvor få som har stemt at de av og til er forsinket, med tanke på hvor mange her inne som mener at et slingringsmonn på 10-15 minutter til en middagsavtale er helt akseptabelt.

Gammel 27-01-09, 14:56   #98
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Nei det går ikke alltid ett tog!! Det er bare for de priviligerte i storbyen det. Her går det kansje to tog i døgnet hvis vi skal sørover, resten er buss. Og toget ellers(altså nordover) går en gang i timen.

Det siste det var i utgangspunktet fjas. :forklarer: Et sånt passende sted å putte inn et fullstendig feilaktig uttrykk, lissom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:02   #99
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Nesten helt enig med deg, bortsett fra at jeg mener grensen går ved 5 min.

Gammel 27-01-09, 15:03   #100
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.. Hvis du skulle vært her klokka 8, så skal ikke klokka være 0802.

I say...

Men etter å ha lest mer i tråden, skjønner jeg hvorfor det kun er undertegnede og 4 til som har svart "nei" i denne pollen - dere opererer jo med deres egne definisjoner av "avtalt tid" og "presis" for rakkern!
Flytt meg over til "ja" kategorien sporenstreks - jeg definerer også 5-10 minutter etter tiden som "til avtalt tid"!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.