|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Kommer du til avtalt tid? | |||
| Ja! |
|
101 | 80,80% |
| Nei.. |
|
10 | 8,00% |
Annet: spesifiser
|
|
14 | 11,20% |
| Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Kommer du til avtalt tid?Annet. Jeg avtaler stort sett med ish-tid, og kommer derfor alltid presis. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Kommer du til avtalt tid?To minutter er innenfor måleusikkerheten og regnes som presis i min verden, til og med når det er snakk om et jobbmøte. Jeg kommer stort sett alltid til avtalt tid, men hva det innebærer å komme "til avtalt tid" varierer jo med anledningen. De fleste jeg pleier å lage avtaler med tror jeg har samme innstilling til ting som jeg har, og da er det jo greit. Skal man f.eks. i akebakken med andre barnefamilier eller holde på med en annen aktivitet som bare "foregår" en lengre periode, spiller det jo ingen rolle om noen kommer tyve minutter før eller etter de andre, og sånne avtaler er gjerne også ganske løse ("kom hvis dere har lyst, vi er der sikkert fra omtrent tolv" og sånt). Kaffeavtaler pleier å være på klokkeslett som slutter på "-ish", og der synes jeg det er helt kurant om folk kommer ti minutter over tiden mens jeg sitter på en kafe med boken min, og skal de "stikke innom på en kopp kaffe" hjemme hos oss, er en halvtime helt greit, og i alle fall hvis de sender en melding og sier fra. Skal man møtes på et gatehjørne, er slingringsmonnet vesentlig mindre, men av den grunn er det også fryktelig sjelden jeg avtaler å møte noen på et gatehjørne. Middagsavtaler og bursdagsselskaper bør man komme til i løpet av ti-femten minutter etter oppgitt tid (men ikke før oppgitt tid!). Jobbmøter og jobbintervjuer bør man derimot være klar til noen minutter før det skal begynne, så man ikke tvinger andre til å måtte sitte og vente. Og så videre.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Kommer du til avtalt tid?
Jeg sa vel bare at jeg sjelden avtaler det, vel? Ikke noe om hvor ofte det skjer?
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
I say...
|
|
|
#7 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Kommer du til avtalt tid?Ja, det gjør jeg. Og både 2 og 5 min. er innenfor avtalt tid.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kommer du til avtalt tid?På jobb kommer jeg alltid til avtalt tid. Privat er det litt verre, men tror ikke jeg er så altfor ille. Er aldri mye for sen, og gir alltid beskjed hvis jeg skulle være forsinket. :grei: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Kommer du til avtalt tid?Jeg legger også min ære i å prøve å være presis. Hvis jeg blir forsinket, gir jeg alltid beskjed. Med barn har det selvfølgelig hendt at vi kommer forsinket, men ikke så mye nå lenger.
|
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
![]() |
Sv: Kommer du til avtalt tid?Men, det var jo ikke en diskusjon om jeg var sær, og evt har et problem som skulle diskuteres i denne tråden. Så om jeg er super punktlig, så får vel det være mitt "problem" |
|
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Tråder sporer av, sånn er det bare.
|
|
|
#13 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
![]() |
Ja det er sant, men det begynnte å bli tendenser til person angrep
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Det var ikke et personangrep, men et synspunkt.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kommer du til avtalt tid?To minutter etter tida, er ikk for sent i mitt hode. Det er da ingen klokker som er 100% synkronisert er det vel? Jeg kommer stort sett i tide, mye fordi jeg som oftest kjører kollektivt og da beregner tida etter når jeg må ta buss/bane. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dæven.
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Men et synspunkt som går ut på at den man snakker med har et skrudd forhold til punktlighet, og har et problem i forhold til andre mennesker, er et ganske krasst uttrykt synspunkt, selv om jeg ikke ville kalt det et personangrep. Jeg skjønner reaksjonen (selv om jeg skjønner synspunktet også).
|
![]() |
|
|