|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnevernetBarnevernet trenger kanskje litt opprydding?
|
|
|
#82 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: BarnevernetBarnevernet kan ikke gå ut og fortelle når de har rett, og de kan ikke gå ut og fortelle når de tar feil. I alle tilfeller vil de bryte taushetsplikten, og utsette barnet for unødvendig eksponering. Det er på grunn av dette barnevernet er satt under så strenge kontrollrutiner. Og som noen påpeker, foreldre må ikke godta avgjørelsene til barnevernet, de kan gå rettens vei og etterprøve dem. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnevernetDet er mange offentlige personer som gjør livet surt for mange med og komme med velmenende råd på bakgrunn av sin stilling, ett godt eksempel er her http://www.nkmr.org/alvheims_tio_bud.htm står i norsk nedover siden. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barnevernet
Hva med foreldre som forteller barna skrekkhistorier om barnevernet, setter dem i lojalitetskonflikter og forteller dem f. eks. at de kommer til å dø hvis de flytter fra foreldrene? Selvfølgelig vil et barn som er utsatt for noe slikt ikke i utgangspunktet ønske å flytte fra foreldrene sine. Det betyr ikke at det ikke er for barnets beste.
Nå har ikke jeg sett klippet, men hvordan vet du det? Kan du være helt sikker på at det bare er en liten del av sannheten? har du lest hva slags historier som fortelles på mange av disse anti-barnevernsidene? Om at foreldre med rusproblemer kan ta seg av barna like godt som noen andre, eller at barn ikke trenger mer enn mat, klær og bli sendt på skolen i riktig tid?
Er de fremdeles barn, eller er de voksne? Jeg har nemlig hørt flest historier hvor de nå voksne barna sier at barnevernet burde hentet dem tidligere.
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
Min mor lider av paraniod psykose. Jeg kan ikke se for meg hvilke tiltak det skulle vært som hadde gjort det mulig for meg å kunne bo sammen med henne nei. |
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#87 |
|
Har fått viljen sin
|
Hvilket Brev snakker du om? Er det et standardbrev som sendes ut fra alle barnevernskontor? Barnevernet går, såvidt meg bekjent, alltid på hjemmebesøk. Opptil flere ganger. Om de slipper inn. Det er møter på møter på møter med alle involverte. Noe informasjon gis nok også per brev, men her mener jeg at det finnes grenser for hvor mye "rosa border og parfymelukt" vil gjøre et alvorlig budskap mindre opprørende å få. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetDe går ikke alltid på hjemmebesøk. Da jeg meldte inn bekymring for ungene under samvær ville de ikke komme på besøk til meg i det hele tatt. Også jeg som hadde latt unga bade og gode greier. :bortkastet varmtvann: |
|
|
|
#89 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
Jepp - det er en diagnose som jeg tror kan oversettes enklest til "slem". |
|
|
|
#91 |
|
Travelt opptatt
|
Da vi skulle bli godkjent som besøkshjem sjekket de ikke engang om det var hybelkaniner under senga. Skuffende!
|
|
|
#92 |
|
Ringskrømt
|
Ja, det er standradbrevet om mottatt bekymring jeg snakker om. Jeg synes det er en uting og tror fast på mer samarbeidsvillige foreldre ved å bytte ut brevet i en telefonsamtale. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Yes, we can!!
|
"Det offentlige" kan generelt bli flinkere til å formulere seg mer forsiktig skriftlig. Jeg tror det er jurister som utformer disse brevene. Det samme gjelder brevet man mottar når man har vært sykemeldt en viss tid - det er helt korrekt og ok, men om man er sårbar og føler seg mistenkeliggjort av andre på forhånd, så gjør det vondt verre.
|
|
|
#95 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hva?? Hvordan har du klart å komme deg dit allerede smilefjes? Hm... jeg aner smisking med forumledelsen.
|
|
|
#96 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At det går an! Vi er fosterhjem og de sjekket ikke sånt her heller... Skuffende ja.
|
|
|
#97 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Passiv
|
Pøh - jeg har lest alle sextipsene til sitron og brukt dem for det de var verdt såklart. :fjasing er en bra ting: |
|
|
|
#100 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Uff, nå fikk jeg vondt i hjertet. Det som er så ille er at du nok er langt fra alene. |
|
|
|
![]() |
|
|