|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Barnevernet
Det betyr ikke at de har det bedre hos de biologiske foreldrene eller bør være der.
|
|
|
#2 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: BarnevernetForeldre vil ofte være uenig i barnevernets avgjørelser, eller føle seg overkjørt, rett og slett fordi de ikke evner å se at de ikke gir sine egne barn god nok omsorg. Igjen, dette skjer fordi barnevernet er til for barna. Og sånn skal det være. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetJeg er sikker på at det skjer feil i barnevernet som alle andre steder. |
|
|
|
#4 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnevernetBarnevernet trenger kanskje litt opprydding?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Barnevernet
Min mor lider av paraniod psykose. Jeg kan ikke se for meg hvilke tiltak det skulle vært som hadde gjort det mulig for meg å kunne bo sammen med henne nei. |
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Jepp - det er en diagnose som jeg tror kan oversettes enklest til "slem". |
|
|
|
#8 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hva?? Hvordan har du klart å komme deg dit allerede smilefjes? Hm... jeg aner smisking med forumledelsen.
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: BarnevernetNå har jeg ikke lest hele tråden.
|
|
|
#10 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: BarnevernetBarnevernet kan ikke gå ut og fortelle når de har rett, og de kan ikke gå ut og fortelle når de tar feil. I alle tilfeller vil de bryte taushetsplikten, og utsette barnet for unødvendig eksponering. Det er på grunn av dette barnevernet er satt under så strenge kontrollrutiner. Og som noen påpeker, foreldre må ikke godta avgjørelsene til barnevernet, de kan gå rettens vei og etterprøve dem. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnevernetDet er mange offentlige personer som gjør livet surt for mange med og komme med velmenende råd på bakgrunn av sin stilling, ett godt eksempel er her http://www.nkmr.org/alvheims_tio_bud.htm står i norsk nedover siden. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetDe går ikke alltid på hjemmebesøk. Da jeg meldte inn bekymring for ungene under samvær ville de ikke komme på besøk til meg i det hele tatt. Også jeg som hadde latt unga bade og gode greier. :bortkastet varmtvann: |
|
|
|
#13 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Travelt opptatt
|
Da vi skulle bli godkjent som besøkshjem sjekket de ikke engang om det var hybelkaniner under senga. Skuffende!
|
|
|
#16 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At det går an! Vi er fosterhjem og de sjekket ikke sånt her heller... Skuffende ja.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetJeg er absolutt tilhenger av å snakke med barn ja. |
|
|
|
#18 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Barnevernet
Ja, så absolutt, hvem er ikke det.
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Sv: BarnevernetBarn skal da slippe å ha ansvar for noe så stort og vanskelig som et annet menneske. Barn skal selv bli ivaretatt av ansvarlige. Noe annet er ikke godt for barnet.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetDeres ønske om å sette sitt liv til side og utslette alle egne behov for å ta vare på eller bli hos en forelder som ikke kan ta vare på dem skal ikke møtes med å innfri, nei. Hvis et barn står foran deg og insisterer på å leke på motorveien så skal vi si nei til det ønsket uansett hvor gøy barnet tror det kunne vært. |
|
![]() |
|
|