Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schrödingers katt utfordrer klarsynte

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Kommer noen klarsynte til å kunne se hva meldingen er?
Ja 31 25,83%
Nei 89 74,17%
Deltakere: 120. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 21:15   #81
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schrödingers katt utfordrer klarsynte

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Henning Hai Lee Yang.
Er det ikke han som tar feil hele tiden (men er like blid)?

Han er verdens beste spåmann sier han, og det er jo klart at en som er verdens beste spåmann vet om han er det eller ei.

Gammel 30-01-09, 21:42   #82
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Han er verdens beste spåmann sier han, og det er jo klart at en som er verdens beste spåmann vet om han er det eller ei.

Jeg har ikke akkurat tillit til han...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 21:51   #83
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Tja, hvis nok klarsynte er vage nok så vil i det minste noen kunne tolke svaret sitt som "inne på noe" etterpå.

Ja, det skjer jo alltid.

Tenker raskt på en tråd som var på NM for kort tid siden.

Gammel 30-01-09, 22:20   #84
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har sett programmet nå. Det var ikke akkurat den beste metoden etter mitt skjønn, men de gikk jo begge med på det. Har ingen tro på at kineseren har rett. Kanskje dama er inne på noe, uansett har jeg ikke tro på at noen klarer å fortelle ordrett hva som står.

Skal flere klarsynte delta?
Når får vi vite resultatet?
Får vel bare følge med på Katta.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 22:24   #85
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Skal flere klarsynte delta?
Når får vi vite resultatet?
Får vel bare følge med på Katta.

Alle er velkommen til å delta, det er webkamera for safen, og tallkoden som er brukt for å kryptere og som også ligger i safen ligger på Schrödingers katt er lagt ut på nettet, for at klarsynte skal ha noe å fokusere på.

Jeg finner ikke ut når resultatet kommer, må vel bare følge med.

Gammel 30-01-09, 22:25   #86
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg ikke engang forestille meg at noen vil klare.

Gammel 30-01-09, 22:26   #87
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Klabern!

Gammel 31-01-09, 02:26   #88
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er den kryptert med vanlig krypteringsnøkkel?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 09:16   #89
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri hørt at noen som påberoper seg paranormale evner har sagt at de har røntgensyn, og kan aldri tenke meg at de kan gjengi den eksakte meldingen. De fleste sier faktisk at de ikke ville kunne forutsi tipperekka, og det er jo litt i samme gate. Så jeg tror ingen av deres tilhengere vil bli skuffet når de ikke får det til.

Dessuten har de jo alltid veldig gode unnskyldninger à la: Jeg greier ikke konsentrere meg under disse forholdene osv.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 11:06   #90
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har aldri hørt at noen som påberoper seg paranormale evner har sagt at de har røntgensyn, og kan aldri tenke meg at de kan gjengi den eksakte meldingen. De fleste sier faktisk at de ikke ville kunne forutsi tipperekka, og det er jo litt i samme gate. Så jeg tror ingen av deres tilhengere vil bli skuffet når de ikke får det til.

Nei, ingen av tilhengerne blir skuffa om de ikke år det til, og ingen av skeptikerne blir overbevist om de får det til ("Det var en helt opplagt melding" "ALLE kunne gjettet DEN beskjeden" osv.) - og så er vi like langt!

Gammel 31-01-09, 12:34   #91
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Nei, ingen av tilhengerne blir skuffa om de ikke år det til, og ingen av skeptikerne blir overbevist om de får det til ("Det var en helt opplagt melding" "ALLE kunne gjettet DEN beskjeden" osv.) - og så er vi like langt!

Tja, det kommer an på beskjeden. Om den er "Klarer du å gjette dette er du klarsynt" eller noe av det andre som er det første som faller folk inn så er jeg ikke imponert. Det er noe annet om det f.eks. er en tilfeldig valgt side i et tilfeldig valgt bokverk. Så hvis noen korrekt gjetter at det er 5.side i "Hunden fra Baskerville" eller 435.side i "War and Peace", vel, da er jeg imponert.

Hvis vedkommende så gjentar suksessen med andre personer som organisatorer og et (minst) like vanntett oppsett -for å utelukke juks-, vel, så kommer jeg til å revurdere hva jeg kan tro er mulig. Å finne ut hvordan og hvorfor det virker er selvsagt et vannvittig spennende neste steg, men jeg vil da gå ut fra at det faktisk kan gjøre det. Så det er ingen grunn til å være overbærende og fatalistisk: definisjonen på en realist er ikke at man er lukket, men at man kan ikke tror ting er sant bare fordi man ønsker at de var det. Jeg tror ikke synskhet er et reelt fenomen, men gi meg grunn til å tro det notsatte og jeg skifter selvsagt mening.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:41   #92
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Så det er ingen grunn til å være overbærende og fatalistisk.

Ulvefar - jeg orker ikke å være så alvorlig og edgy når disse tingene diskuteres. Det var et forsøk på humor - som forøvrig sparket begge veier, sånn for å være helt på den sikre siden.

Gammel 31-01-09, 15:56   #93
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Ulvefar - jeg orker ikke å være så alvorlig og edgy når disse tingene diskuteres. Det var et forsøk på humor - som forøvrig sparket begge veier, sånn for å være helt på den sikre siden.

Beklager at jeg tolket deg for alvorlig.
Saken er at jeg er grundig lei av folk som sier akkurat det du sa men i fullt alvor, og på den måten impliserer at det hele bare er et spørsmål om to essensielt like tros-posisjoner. Så det var ikke meningen å svare edgy på et humoristisk innlegg; jeg misstok det for et bokstavelig ment argument. Sorry.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 17:31   #94
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Beklager at jeg tolket deg for alvorlig.
Saken er at jeg er grundig lei av folk som sier akkurat det du sa men i fullt alvor, og på den måten impliserer at det hele bare er et spørsmål om to essensielt like tros-posisjoner. Så det var ikke meningen å svare edgy på et humoristisk innlegg; jeg misstok det for et bokstavelig ment argument. Sorry.

Peace&love!

Gammel 31-01-09, 17:32   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Dette er et Kumbayah-øyeblikk, er det ikke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 17:33   #96
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh! Dette er et Kumbayah-øyeblikk, er det ikke?

Joh!

Gammel 10-02-09, 10:47   #97
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må vel gjetteleken være over?

Hvordan gikk det? Hva stod på lappen?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 10:51   #98
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Jeg kan ikke se at det er oppgitt ennå. Æsj, hvor lang tid trenger de egentlig?

Gammel 10-02-09, 10:54   #99
Slettet bruker
Passiv

Standard

På Tv Norge oppklarte de Orderudsaken på null komme svisj - enten var det humbug eller så er disse klarsynte litt daue synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:15   #100
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

På Tv Norge oppklarte de Orderudsaken på null komme svisj - enten var det humbug eller så er disse klarsynte litt daue synes jeg.

Kanskje de mangler inspirasjon, eller så tar det litt lengre tid enn forventet å pløye ordboken.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.