|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Snøkaos på østlandetIkke så mye å krangle om. 70 cm her gitt, trodde ikke det var mer enn 50, men så kom jeg til å åpne utgangsdøra.
![]() |
#82 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Snøkaos på østlandet
Bor jo ikke i den byen jeg heller Misteri, men etter å ha vært begge steder i dag er jeg bombesikker på at det i allefall ikke er mindre hverken hos deg eller meg.
![]() |
#83 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sier ikke at det ikke er mye, men det er ikke så ekstremt og det burde være forventet og ikke komme som en megaoveraskelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Opp og ned
|
Var verre for to år siden. Da ramlet det ned over en meter på få timer. Er nesten der nå også.
![]() |
#88 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Snøkaos på østlandetDet som er kipest med snøen her vi bor, er at det blir brøyta så dårlig at om det begynner å brenne, kan vi glemme brannbilen, og om Lillemann går i status og må på sykehus, kan vi glemme å få ambulanse fram til huset.
![]() |
#89 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Snøkaos på østlandetDet var på grensen til ekstremsport å komme seg på jobb nå i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Snøkaos på østlandetProblemet i seg selv er vel ikke snøen, men mangelen på brøyting og plass til å gjøre av snøen. (Selv om problemet ikke hadde vært der hvis snøen ikke var der......) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Einsam
|
Er det kommunen som brøyter, eller er det privat? Hadde uansett gitt beskjed til de som har ansvar, så kan de faktisk prioritere å holde det rimelig i orden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er muligens ikke ekstremt, men det skjer ikke hvert år. Så for meg er dette været ganske ekstremt. Spesielt når veiene er såpass dålig brøytet og ikke kommer til å bli skikkelig brøytet på minst en uke på grunn av parkerte veier. Det resulterer i at busser, lastebiler og personbiler vrenger opp på fortauet for at det i det hele tatt skal være mulig å møte hverandre. Normalt er det plass til å møtes bil og lastebil, men nå er det knapt nok plass til en lastebil. Mange tar ikke hensyn og kjører på slik at man må stoppe midt i bakker. Så det er jo selvfølgelig en kombinasjon av mye snø, dårlig brøyting, tusenvis av biler som er ute og kjører og idioter i trafikken.
![]() |
#94 |
Slumrende Ullteppe
|
Vi bor i borettslag som betaler et privat selskap for brøytinga. Det er mye bråk rundt den brøytinga - eller rettere mangel på brøyting, for å si det slik.
![]() |
#95 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Snøkaos på østlandetGadd ikke gå ut, men tok bilde fra vinduet.
![]() Sist redigert av Misteri : 06-01-10 kl 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Einsam
|
Da hadde jeg faktisk krevd bedre brøyting mtp ambulanse. Tviler på at de har lyst på å få liv på samvittigheten når de vet de kunne gjort det bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Snøkaos på østlandetVi kommer til å gå sammen og skrive et klagebrev til styret, hilsen beboerne i rekka vår. Mangelen på brøyting er rett og slett en fare for liv og helse her. Borettslaget betaler tross alt for at det skal brøytes.
![]() |
#98 |
frakoblet
|
For det første så er det ikke forventet, det pleier faktisk ikke snø så mye her. For det andre så er det brøytingen som ikke funker.
![]() |
#99 |
Gal kattedame
|
Det er faktisk hovedproblemet her også. Jeg må ut med bilen 7.15 om morgenen. Står opp 5.30 og måker gårdsplass. Hva hjelper vel det når selve veien ikke måkes før langt ut på formiddagen ?
![]() |
#100 |
Passiv
|
![]() Sv: Snøkaos på østlandetAngående manglende brøyting. Mannen til venninnen min hadde sjekket ut dette og funnt regelverket. (Han er av den grundige typen). |
![]() |
![]() |
Emneord |
snøhysteri |
|
|