Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem er Søsken Hjelpeløs i din familie?
Ingen som peker seg ut som det, i grunnen 87 42,86%
Jeg er enebarn og er Hjelpeløs 0 0%
Eldste er mest hjelpeløs 22 10,84%
Yngste er mest hjelpeløs 62 30,54%
Et sted i midten er mest hjelpeløs 32 15,76%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 13:44   #81
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)

Vi er to, både jeg og min lillebror klarer oss greit vil jeg si. Begge får hjelp og støtte om vi ber om det, og det regner like mye på barnebarna. Mine får mer tid sammen med besteforeldrene, men det har vel mer å gjøre med problemstillingen farmor kontra mormor. Niesen min har mye kontakt med sin mormor igjen.

Men på mannen min sin side er det helt klart forskjell... den midterste er en evig tenåring.

Gammel 12-03-09, 13:58   #82
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten at jeg vil si så mye ute i åpent forum, så er det en grunn for at jeg kaller noe for "lillesøstersyndromet". Det rareste er når det ikke bare er foreldrene og lillesøsteren/lillebroren som forventer ekstraservice til den personen, men når foreldre nærmest kommanderer "sveklingen"s søsken til å stå på hodet for å dekke dennes behov.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:02   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er eldst, med to søstre. Vi er skikkelige drivandes pågåere, alle sammen. Alle har "skapt seg", det er ikke synd på noen og alle klarer seg selv. Vi har riktignok fått litt forskjellig type hjelp. De minste har fått mye mer økonomisk hjelp, rett og slett fordi de trengte det da de kom i en posisjon til å gi det. På det tidspunktet tjente jeg allerede mer enn foreldrene mine, så det skulle tatt seg ut om jeg skulle kjøre rettferdighetsprinsippet. Til gjengjeld har jeg hatt fullstendig monopol på barnevakt, siden vi har eneste barnebarn, og de kan bare drømme om å få samme service som vi har fått til våre. Da må mormor klone seg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:08   #84
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

På nokon områder er nok eg og broren min lika hjelpelause, men det begynner å gå seg til.

Men på andre områder har nok han fått nokre puter under armane. Det er 7 år mellom oss og ting hadde forandra seg når han kom til verden. Huset var ferdig og økonomien var nok litt annleis.

Gammel 12-03-09, 14:45   #85
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det spørs helt hvem du spør.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:53   #86
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg er eldst, med en mellomsøster og en lillebror.
Egentlig vil jeg si at både mellomsøsteren og lillebroren min er rimelig hjelpeløse, men broren min er nok verst. Mulig det blir litt urettferdig å si det i og med at han nettopp fylte 18 år, men han har aldri smurt en brødskive eller blandet et glass saft uten å få hjelp av mamma. Tror nok det vil gå mange år før det faller han inn å flytte for seg selv.
Å dra til legen uten følge av mamma ville nok ikke falt han inn heller, og det gjelder i grunnen søsteren min også. Hun er i tillegg voksen av alder, og burde klare seg uten å ha foreldrene ved sin side i alle situasjoner.
Jeg lider nok av "storesøster-syndromet" og klarer det meste selv, noe som ble en absolutt nødvendighet ettersom jeg fikk så lite hjelp i barndommen.
Mamma har meg fra et tidligere ekteskap, mens søskenene mine er hennes og mannens felles barn, så de hadde nok en fordel allerede der og ble dillet og dullet med helt fra starten av.

Gammel 12-03-09, 16:00   #87
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

"lillesøstersyndromet"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 16:07   #88
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

De minste har fått mye mer økonomisk hjelp, rett og slett fordi de trengte det da de kom i en posisjon til å gi det. På det tidspunktet tjente jeg allerede mer enn foreldrene mine, så det skulle tatt seg ut om jeg skulle kjøre rettferdighetsprinsippet. Til gjengjeld har jeg hatt fullstendig monopol på barnevakt, siden vi har eneste barnebarn, og de kan bare drømme om å få samme service som vi har fått til våre. Da må mormor klone seg.

Det er et viktig poeng. Jeg syns ikke det nødvendigvis skla være helt likt over hele linja. Alle har ulike behov til ulike tider. Jeg er mye eldre enn søsknene mine, og mine foreldres økonomi har vært ulik på ulike stadier i livet. Det gjør at de har hatt mulighet til å stille opp på ulikt vis for hver og en av oss, og det syns jeg er greit. På noen områder har jeg fått mye, på andre områder kommer søsknene mine til å få mer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 16:13   #89
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Mulig det blir litt urettferdig å si det i og med at han nettopp fylte 18 år, men han har aldri smurt en brødskive eller blandet et glass saft uten å få hjelp av mamma.

Så ille er det ikke hos oss (søstra mi bor tross alt ikke hjemme), men mamma lager fortsatt egen "barnemat" til henne i selskaper (hun er som sagt 28).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 16:13   #90
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enebarn, og eneste jeg kunne stemme da var at jeg er Hjelpesløs (med stor h til og med).
Nei, hos oss var det nok til tider mor som var den mest hjelpesløse (sykdom).
Jeg har alltid vert svært selvstendig av meg, men får alltid mye skryt da. :glise:

Sist redigert av Blåbær : 12-03-09 kl 16:18.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 16:23   #91
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å jeg bare måtte stemme på mannens vegne... I mannens familie er lillebror et surrehue med puter under alle armene.

Lillebror trenger sikkert foreldrene sine han, selv i en alder av 36. Problemet er at når det gjelder sine andre barn, så har de ikke vært i nærheten av å vise omsorg eller omtanke. Og når mannen sier noe om hvordan han ble behandlet, kontra slik de behandler lillebror, så mener de at forskjellsbehandlingen er HELT riktig!

Jeg sliter med å ha et godt forhold til dem, når de kan behandle sine egne barn på den måten.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 16:41   #92
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg tror mor-sønn relasjonen ofte er ganske spesiell. Mødre har det gjerne med å dulle rundt for sønnene sine, mens døtrene krever de mer skal klare seg selv. Min erfaring, hvertfall

Fastlegen min, som har mange barn på pasientlista, hevder det samme. Guttene som kommer til henne sammen med mor blir av- og påkledd, dullet med og trøstet, mens jenter får beskjed om å klare seg selv, store og flinke som de er.

Verken min lillesøster eller jeg er på noen måte hjelpeløse. Jeg er nok den som har fått mest dreis på jobb og karriere, men det skyldes litt forskjellige omstendigheter som blant annet valg av bosted.

Jeg opplever imidlertid at foreldrene våre gjør forskjell på oss. Min søster og hennes familie får mye mer økonomisk hjelp enn det vi gjør. Kanskje kommer det av at vi har bedre råd (men det har jo ikke kommet av seg selv...), eller av at jeg bor så langt unna og det er lettere for dem å bidra med en symaskin her, noen nye spisestuestoler der osv. til min søster som bor mye nærmere. Men når mannen og jeg stiller eget feriehus i Frankrike til disposisjon for hele hurven, syns jeg faktisk det er litt rart at min søster og hennes familie får hele reisen betalt, mens ingenting drypper på oss. For all del, jeg trenger ikke økonomisk hjelp, men forskjellsbehandlingen er litt sår likevel. Når det er sagt er ikke min lillesøster typen som utnytter det på noen måte, hun er heller redd for å kreve og være til bry. Det er foreldrene mine som er opphav til forskjellsbehandlingen, helt klart.

Mannen er eldst av tre brødre. Ingen av dem er hjelpeløse, og foreldrene er veldig nøye på at økonomisk hjelp skal være rettferdig fordelt. Men den yngste er definitivt den mest egoistiske, som planlegger alt i siste liten og forventer at alle andre skal tilpasse seg.

(Vennligst ikke siter, jeg kommer sikkert til å slette dette her etter hvert.)

Sist redigert av Mistral : 02-07-12 kl 17:44.
Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 19:42   #93
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er tre søsken. Storebror er av typen som etter å ha soset bort store deler av ungdomstiden med lite heldig virksomhet tok artium på 1,5 år med bare 5ere og 6ere, som starter egen bedrift og gjør det veldig bra.
Mellomsøster har aldri fullført mer enn ungdomskole, ønsker å være hjemme uten jobb og fokuserer i hovedsak mest på hvor sliten hun er
Jeg er yngst, bortskjemt og attpåklatt. Jeg er den med høyest utdannelse og som kanskje har gjort mest forskjellig "spennende" (da som å reise, jobbe med forskjellige ting etc) i familien.

Forøvrig så må jeg påpeke at jeg ikke er bortskjemt i den forstand at jeg er blitt dullet med - for det synes jeg ikke.

Sist redigert av Che : 12-03-09 kl 19:51.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 19:46   #94
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vil på langt nær kalle henne hjelpeløs,
men hun mangler litt kontroll på tid og penger og litt forskjellig, og trenger gjerne hjelp til å ordne opp (eller skaper irritasjon rundt seg).

Gammel 12-03-09, 19:46   #95
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen utmerker seg som hjelpeløs hos oss, vil jeg si. Vi er to jenter og en gutt, og gutten fikk nok et annet servicenivå til godt opp i voksen alder, med smøring av mat osv. Jeg er eldst, og søsteren min yngst.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 19:49   #96
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er den personen i min familie. (Har aldri snyltet på foreldrene noe mer enn storebror da, skal sies).
Nå hadde det seg sånn at det var en årsak til mine sorte får-tendenser, og at jeg kommer sterkt som en rakett tilbake! Så sterkt at jeg nok ender med lenger utdannelse enn "det flinke barnet". Det føles veldig bra å kunne gi det hele mening i ettertid.

Jeg vil ikke si at jeg er hjelpeløs da, men jeg har gjort det meste i feil rekkefølge og tilfeldighetene har fått råde mer enn hos de fleste tror jeg. Jeg syntes ikke det å gjøre ting på en måte andre syntes er riktig bør være et mål jeg da.... Er ikke veldig fan av "saueflokkmentalitet", så med mindre disse menneskene virkelig er en byrde for andre, så mener jeg det er flott at noen ikke gjør alt etter boka jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 19:51   #97
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok at i min familie er jeg veslejenta som blir passet på. Men det er egentlig bare tull. Jeg har aldri spurt om hjelp etter at jeg flyttet hjemmefra, verken hva gjelder penger eller barnepass. Det er bare en saying som henger igjen fra jeg var liten og pjusk og overbeskyttet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:30   #98
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Frøken Flink, det er meg.
Sosemikkel, det er mellombror. Han som alltid forventer at noen andre ordner opp for ham.

Bortskjemt drittunge, det er minstebror. Han fyller 18 om 5 dager, men smører knappt sine egne brødskiver. Han brisker seg med masse penger, selv om han aldri har hatt en ekstrajobb. Eller nå lyver jeg, han fikk en gang 10 000 kroner for å reise fra Shanghai til Paris med papirer for min stefars firma. Da reiste han first class, overnattet i en suite og reiste hjem igjen dagen etter.

Selv jobbet jeg ved siden av skolen fra jeg var 14 Da fikk jeg 100 spenn om dagen for å smøre baguetter fra 04-06 hver morgen.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:32   #99
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er 5 søsken, og den mest hjelpes- og giddaløse er han som er nest yngst.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:43   #100
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns egentlig at dere flinke småsøsken er skrekkeig hårsåre her. Det eringen som sier at alle småsøsken er hjelpeløse. Eller at de fleste er det. Ikke engang mange. Men det er interessant å se hvilke mekanismer det er som kan trigge denne ganske besynderlige tilstanden. Og da kan det kanskje virke som om det å være mammas minstevenn og den som bor igjen når foreldrene har tid, penger og kanskje litt dårlig samvitighet over unnlatelsessynder.

Og sikkert andre ting. Som personlighet.

Min mann og hans søsken har alle blitt sydd puter oppunder armene på. Men de to store har ristet dem av seg. Den yngste dyrker dem. Jeg tror mye av det rett og slett er personlighet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.