Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tar OTH liten plass sammenlagt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-09, 19:30   #81
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar OTH liten plass sammenlagt?

Iset: Mannen din må vel skjønne at dere uansett trenger en sovevogn til barnehagen og at det må bli Quinny'en? :retorisk:

Gammel 22-03-09, 19:33   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Iset: Mannen din må vel skjønne at dere uansett trenger en sovevogn til barnehagen og at det må bli Quinny'en? :retorisk:

Minsten begynner ikke i barnehagen før om ett år sånn ca, så det argumentet utgår. Men kom gjerne med flere. *hamstrer argumenter*
Neida, det er jo MINE skattepenger men jeg er enig i at det er i overkant å bruke flere tusen kroner på ei vogn når vi er midt i huskjøp og sannsynligvis en masse oppussing, vi skal på ferie til Danmark og det går mye penger der, jeg har krympet ut av alle klærne mine og trenger ny garderobe, barna trenger masse osv. Argh. Men vi får se etter sommeren.

Gammel 22-03-09, 19:36   #83
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde vår OTH med på ferie, vi kjørte en gammel Opel Vectra sedan. Den blir jo tilnrmet helt flat hvis man plukker av hjulene.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 19:37   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den ble veldig, veldig flat i forhold til Quinnyen altså. Overraskende flat. Men lenger enn Quinnyen, det var jeg overrasket over. Vi hadde nok fått plass til den.

Gammel 22-03-09, 20:21   #85
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Forresten, bare en liten digresjon ang OTH i bil. Vi har VW Touran, og har tatt bort ekstrasetene i bagasjeutrymmet. Dermed, kan vognen stå oppresist og tar nesten ingen plass! Genialt!

Mon tro om det går i femseteren? Vi får iallefall inn Xplory i vår Touran uten å slå den sammen, med sportsvogndelen på også hvis den er vendt bakover. Det er deilig! Triller den rett inn og ut av bagasjerommet, nesten uten å løfte på den.

Gammel 22-03-09, 20:37   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Høres fantastisk ut! Jeg stresser meg ihjel med å legge sammen Quinny-vognen. Av og til nekter den "klaffen" å gli oppover, så jeg står og banner og svetter og stresser og blir mer og mer forbanna. Interference var vitne til en av "seansene" mine en gang, det var nok ikke noe vakkert syn (hun holdt på å le seg ihjel da).

Gammel 22-03-09, 22:12   #87
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

OTH tar da ikke mye plass, den er bare lang. Den blir jo så flat at den får plass hvor som helst om bare lengden er tilstede.

Enig. Super ferievogn for oss. Har en VW Touran og vi er 5. Pakker bilen full og vogna øverst. Her er vi klar i 2006. Blir samme ståa i år.

Sist redigert av Dronningen : 06-12-12 kl 14:44.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 22:21   #88
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TFK blir ganske så liten sammenlagt. Den brettes i 3 i motsettning til de fleste andre som brettes i 2. Derfor litt høyere, men mye mer firkantet. Jeg får "gardinen" over vognen i bagasjerommet. Så den er ikke høy heller. Og så er den så utrolig stor og romslig. Om du skal ha flere barn og så er bagen 10cm lenger enn OTH.

Jeg satte ned veto jeg. Du kjører ikke vognen til daglig. Du får ikke bestemme at vi ikke skal ha ny. Jeg fikk ny.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 22:23   #89
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her er bilder av TFK sammenlagt.

Gammel 22-03-09, 23:02   #90
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Jeg synes OTH'n er klønete å legge sammen og løfte inn i bilen. Og jeg har et svært bagasjerom. Bugaboo'n slår jeg ikke sammen når jeg skal ha den i bilen, løfter den rett inn. OTH'n er det så vanskelig å holde. Den er jo ikke så tung egentlig, men den henger ikke sammen så blir så klønete å løfte den. Og lengden gjør at jeg alltid skraper borti noe når jeg legger den inn. *savner Bugaboo'n*

Kan signere denne ord for ord.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:05   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå må dere ikke forvirre meg, slemme damer. Jeg SKAL ha ny vogn, samme hva mannfolket sier, men jeg klarer jo ikke å bestemme meg for hvilken. Har mest lyst på OTH men Bugaboo og Stokke ligger hele tiden og hvisker meg i øret.

Gammel 22-03-09, 23:24   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

YAY se hva jeg fant?

OTH til 2000,- kroner. Det er 2005-modell da. Vet ikke om det er smart å kjøpe noe sånt da den sikkert er GANSKE godt brukt.

Gammel 22-03-09, 23:26   #93
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Så fin ut i alle fall.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 00:42   #94
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Enig. Super ferievogn for oss. Har en VW Touran og vi er 5. Pakker bilen full og vogna øverst. Her er vi klar i 2006. Blir samme ståa i år.

Slik gjør vi det og.

Gammel 23-03-09, 01:28   #95
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Høres fantastisk ut! Jeg stresser meg ihjel med å legge sammen Quinny-vognen. Av og til nekter den "klaffen" å gli oppover, så jeg står og banner og svetter og stresser og blir mer og mer forbanna. Interference var vitne til en av "seansene" mine en gang, det var nok ikke noe vakkert syn (hun holdt på å le seg ihjel da).

Åh minner. *fniser*
Men vi fikk plass til begge vognene da! Flinke bilen min som klarte begge to.
Forøvrig så er jeg enig med de som anbefaler TFK!
Men jeg kjenner at jeg har lyst på en vogn til, jeg tror en tur på Olsen er på sin plass når visakortet mitt ikke er overtrukket lengre.

Gammel 23-03-09, 06:28   #96
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Iset, du vet hvilket forhold jeg har til min OTH. Jeg den. Som andre sier, så blir den flatere enn Quinnyen, og kan legges på toppen av bagasjen. Vi får i hvertfall MASSE inn i bilen (i tilleggg til rotet ) sammen med vogna.

Ang mannetoskers mumling om "ikke nødvendig med ny vogn", så er det aller beste argumentet: Det er ikke DU som triller på droget! Du som bruker vogn mye trenger en vogn som ikke bare er god for lillegutt, men som er god for deg også. Når vogna er så dårlig at du vegrer deg for å ta den med til byen, så er den FOR dårlig. Dessuten tror jeg Luca hadde likt seg bedre i en OTH.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 06:49   #97
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Reiser ikke du mye med buss og sånt? Da er vel STOR vogn et godt argumet. Altså, en vogn du kan bruke LENGE. TFK er 106cm i liggelende. Og fotbrette kan heves. Den er derfor genial som sovevogn lenge. Og siden den er liten sammenlagt og god å trille så er den veldig god å bruke til alt annet også.

Jeg synes OTH er en stilig og veldig fin vogn. Men jeg klarer ikke sammenligne brukstiden med TFK. Den har og en ganske brei sittedel. Så det er god plass til pose osv.

Fikk faktisk kommentar fra en Styrer fra en barneahage i stavanger her en dag. Hadde med meg vogna og gutten på skolen hvor de hadde stand. "Oj for en stor og god vogn du har!"

Gammel 23-03-09, 07:13   #98
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

OTHen har også god plass til pose, og min 110cm lange seksåring får også plass i den.

Gammel 23-03-09, 07:51   #99
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Reiser ikke du mye med buss og sånt? Da er vel STOR vogn et godt argumet. Altså, en vogn du kan bruke LENGE. TFK er 106cm i liggelende. Og fotbrette kan heves. Den er derfor genial som sovevogn lenge. Og siden den er liten sammenlagt og god å trille så er den veldig god å bruke til alt annet også.

Jeg synes OTH er en stilig og veldig fin vogn. Men jeg klarer ikke sammenligne brukstiden med TFK. Den har og en ganske brei sittedel. Så det er god plass til pose osv.

Fikk faktisk kommentar fra en Styrer fra en barneahage i stavanger her en dag. Hadde med meg vogna og gutten på skolen hvor de hadde stand. "Oj for en stor og god vogn du har!"

Jeg slenger meg på den. Jeg synes rett og slett ikke at de vognene som ikke har lang liggelengde og justerbart fotbrett ser god ut å sove i. Dermed sto valget mellomm Simo Champion eller TFK for vår del, og valget falt på TFK på grunn av at den blir mindre sammenlagt.
Men nå skal det sies at jeg på ingen måte er opptatt av vogner, sånn bortsett fra at de skal være greie å trille, legge sammen og gode å sitte/ligge i. røver å bidra til ytterligere forvirring:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 08:21   #100
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

OTHen har en ergonomisk riktig liggestilling, til tross for at ryggen ikke blir helt paddeflat, og at fotbrettet ikke kan justeres. Leo sover faktisk bedre i OTHen enn han gjorde i Teutoniaen, og sover i den på dagtid hver dag.

: OTH-pusher:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.