|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...
Var det det jeg gjorde?
Nei det er jo sant. Trampoline og sånne ting f.eks. Sist redigert av Dronningen : 25-04-09 kl 01:06. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg følger (selvfølgelig) råd fra seriøse piercere (fnis, festlig yrkesbetegnelse), og det er uaktuelt for guttene å ta hull noe som helst sted (med min tillatelse) før de er gamle nok til at de kan gjøre det uten min tillatelse. Det er deres valg. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Har ikke lest hele tråden, men jeg har selv en datter på 6,5 år og vil ikke at hun skal ta hull i ørene ennå. En av grunnene er at det er mye allergi i familien. En annen grunn er som andre sier at de gjerne ennå er mye høyt og lavt ennå, mye skitt og kan fort bli betennelser i hullet. Jeg har også lyst til at hun kan være gammel nok til å ta ansvar for stell av hullene selv den første tiden.
|
|
|
#84 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg personlig har ikke noe behov for å stikke hull i min datters kroppsdeler,for at hun skal bli sååå søt. Hun selv har spurt en gang. Jeg spurte om hun da ville skytes i øret med en nål og få ganske vondt.Svaret var klart nei,ikke nne mer mas om det.
|
|
|
#85 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg fikk hull i ørene når jeg var 6 år, kjempestolt husker jeg.
|
|
|
#86 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Mine gutter må også pent vente til de kan bestemme selv. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg fikk hull i ørene som baby. Ikke så uvanlig i min fars hjemland. Jeg har vært heldig og har ikke utviklet nikkelallergi. Men når det kommer til jentene har vi foreløpig ikke hatt noen forespørsel om det. Men jeg vet at familien min synes det er skikkelig rart at de ikke har hull i ørene, men jeg har ikke tenkt å a det styre beslutningen.
|
|
|
#88 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg maste og maste og maste om enten langt hår eller hull i ørene. Jeg var så hårsår at jeg hylte bare noen så håret mitt så da ble det hull. Jeg var rundt 8 år, tror jeg. Dette var tidlig 80-tallet så da ble det tatt på frisørsalong og selvsagt med uedelt metalløredobber. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Tøff
|
Om du mener å insinuere at jeg ville kjøpt en sånn til barna mine, så kan jeg avkrefte her og nå. Det ville jeg aldri gjort.
|
|
|
#90 |
|
Curlingkone
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Dette kommer abrolutt IKKE til å bli en av mine kjepphester, men jeg forstår hvor argumentene med allergi kommer fra. Det er jo ikke noe man ønsker for barnet sitt. Sitat:
|
|
|
#91 |
|
Bedreviter
|
Du har formodentlig ikke nikkelallergi selv, siden du synes det er så uskyldig? |
|
|
|
|
|
#92 |
|
awesom
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg siterer en mann som vet hva han snakker om.
|
|
|
#93 |
|
ræv med ører
Jeg er ganske så enig i hele innlegget og alt det der, og at barn under 12 ikke bør få øredobber.
|
|
|
#96 |
|
saftig
|
Jeg skal henge meg opp i noe annet enn Olympia. Hva er det du mener barneloven sier skal skje ved 14 års alder?
|
|
|
#98 |
|
saftig
|
Jeg ville vært forsiktig med å bruke det ukritisk. Jeg vil gjerne vite hvor det står at barnet ikke kan ta egne avgjørelser for det er 14. Barneloven sier
Barneloven sier også at barnet ved fylte 15 selv kan bestemme i forhold til valg av utdanning og om å melde seg inn i eller ut av foreninger. Men 14?
|
|
|
#99 |
|
ræv med ører
Jøss, jeg så ikke engang at det stod 14 der. Jeg regner med at vedkommende mente 12 år, som det står i loven.
|
|
|
#100 |
|
Mother of Dragons
|
Enig med Olympia, jeg er fullstendig enig i at barn ikke skal ha piercinger før de er ganske så store, men pkt nr 1, at man kan få ødelagt styrenerven til irismuskulaturen henger ikke på greip.
|
![]() |
|
|