Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvem vil du ha i regjeringen?
AP/SV/SP 63 47,73%
Høyre 16 12,12%
Høyre, Venstre, KRF 14 10,61%
FRP 4 3,03%
KRF, V, SP 1 0,76%
Annet 17 12,88%
Vet ikke 9 6,82%
Stemmer ikke - begrunn gjerne 0 0%
Ren AP-regjering 8 6,06%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 23:39   #81
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tenker mye av de samme tankene.
Det gjør jeg også, men jeg tror ikke griser kan fly særlig godt.

Enig i den. Jeg syns Sponheim er en fjott, og skulle ønske Venstre kunne dyrke frem en bedre leder. Thommesen hadde vært glimrende, hadde det ikke vært for et par småting.

Hjertens enig !
Godt å se det er flere Venstrefolk en meg som mener dette.

Gammel 03-06-09, 00:16   #82
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det sier seg selv da. Jeg vil ha Esme som holderordenpåoss minister og Skilpadda som spikkeminister.

Jeg melder meg frivillig som skremselsminister. Jeg skal avslutte alle appellene og talene mine med "... hvis ikke dør du!".

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 00:20   #83
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Sånn fra et parlamentaristisk ståsted, hvem skulle kastet regjeringen?

Haga og Ramin Osmundsen måtte gå fordi de forsøkte å skjule sannheten. Andersen og Brustad har lært av disse episodene, for de har ikke gjort store forsøkene på å skjule sin inkompetanse. Disse eksemplene er alt annet enn enestående. Av alle ministere som har gått av de siste tiårene er det vel ingen som har gått på grunn av inkompetanse.

Ja, det er i grunnen det mest oppsiktsvekkende. Det finnes visst alle slags kriterier for å bli statsråd. Fløytilhørighet. Geografi. Kjønn. Hårfarge for all I know. Men kompetanse? Pssjt.

Kristin Halvorsen er et hederlig unntak, og SV har da såvisst vært full av uttalelser i ånden av "neimen DET kan da ikke være så vanskelig?" om temaer de historisk sett ikke har fletta peiling på, som hun finanspolitiske talskvinnen som uttalte seg om hvordan de skulle bruke utbyttet til å betale for Statoilaksjene de skulle kjøpe opp for noen år siden. Det er en ærlig sak å ikke kunne alt om alt, men da hjelper det å anerkjenne at man ikke vet, altså.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Høyre og Ap er vel en god del nærmere hverandre politisk enn Frp og Høyre? Eller?

Nja, AP gikk i den retningen en stund (for eksempel skal de ha stor ære for den ekstremt vellykede privatiseringen av Telenor), men nå, med holdningen til statlig eierskap, sammenrøren av eierskap og regulering og LO og hva-har-du, opphevingen av konkurranseregler så snart det er snakk om statlige selskaper, og andre sjarmerende trekk som virkelig, virkelig skader norsk næringsliv og norske arbeidsplasser og norske kunder, så har de fjernet seg ganske kraftig.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enig i den. Jeg syns Sponheim er en fjott, og skulle ønske Venstre kunne dyrke frem en bedre leder. Thommesen hadde vært glimrende, hadde det ikke vært for et par småting.

Thommesen er et nek. Pen mann, men tett og lett. Det kan man IKKE si om Sponheimen, i hvert fall.

Gammel 03-06-09, 00:20   #84
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir for øvrig like av tanken på en ren SV-regjering som jeg blir av tanken på FRP-regjering.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 00:22   #85
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Thommesen er et nek. Pen mann, men tett og lett.

Jeg sa jo det var et par småting. Men han har i alle fall en mer tiltalende væremåte enn Sponheim. Det tror jeg teller mye.

Gammel 03-06-09, 00:30   #86
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg blir for øvrig like av tanken på en ren SV-regjering som jeg blir av tanken på FRP-regjering.

Det blir jeg også!

Gammel 03-06-09, 01:04   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tiltalende, ja. Er det ikke skremmende, egentlig, at den mannen ble så poppis pga EN ting - han er tiltalende?? Han har virkelig INGENTING annet. Ingen klokskap, ingen politisk teft, ingen humor, ingen innsikt i noe spesielt.

Gammel 03-06-09, 01:48   #88
Nebbia
Passiv

Standard

Tiltalende, ja. Er det ikke skremmende, egentlig, at den mannen ble så poppis pga EN ting - han er tiltalende?? Han har virkelig INGENTING annet. Ingen klokskap, ingen politisk teft, ingen humor, ingen innsikt i noe spesielt.

Jeg er enig med deg i at Thommesen har lite å fare med, men Sponheims egenskaper er heller ikke mye å hige etter. Han er brautende og selvsentrert. Jeg stiller meg også sterkt tvilende til mannens politiske teft. Når man leder et lite parti i opposisjon og har et uttalt ønske om å komme i regjeringsposisjon, da må man ha samarbeidsevner. Sponheim har brukt mesteparten av det siste året på å slenge dritt etter Frp og Høyre. Han er trolig avhengig av begge for å nå sine mål.

I motsetning til en del andre politikere har Sponheim ryggrad, men som person fremstår han som en uspiselig drittsekk.

Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 01:55   #89
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det går kanskje litt på smak og behag og kjemi og sånt, men jeg syns ikke man skal se langt bak Hallo-i-uken-parodien før man ser at det er en bra fyr bak all buldringen.

Gammel 03-06-09, 02:37   #90
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde likt en HøyreVenstre-regjering. Rent konkret gjør det vel meg til en vinglepave.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:42   #91
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Stem Realistisk Folkeparti ved neste valg, du, så kan det bli alvor før du vet ordet av det! (En bekjent av Esme og meg sa en gang at han ville stemme på det partiet som gikk inn for å sette opp store høyttalere spredt rundt i hele landet, som det med jevne mellomrom skulle brøles "Se for faen til å ta dere sammen!" fra. Jeg tror kanskje RFp har noe sånt på langtidsprogrammet.)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:55   #92
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil heller ha den regjeringen vi har nå enn det som ser ut til å være alternativet. En kombinasjon av AP og Venstre hadde vært det aller beste, selv om det ikke er særlig sannsynlig. Stemte ren AP-regjering i mangel av et bedre alternativ, men jeg synes også de har tabbet seg en del ut i det siste og at de generelt er litt "dum-snille" i mange saker.
Jeg vurderer også å stemme De Grønne denne gangen. Vurderer det sterkt, faktisk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:12   #93
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Altså... Han giftet seg med Vendela. Det sier hen hel del om dømmekraften hans. :fjaser:

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:18   #94
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tja, hva vil jeg ha? Høyre og Venstre er ikke store nok til å lage regjering bare de to; FrP vil jeg absolutt ikke ha i regjering, og ikke KrF eller SP heller. Og H/V/Ap er vel litt for kontroversielt for både Høyre- og Arbeiderpartivelgerne, dessverre, selv om de to partiene jo ikke egentlig er langt fra hverandre. Men man kan jo ønske seg hva man vil.

Veldig enig. En H/Ap /V regjering hadde vært midt i blinken for det jeg tenker at hadde ivaretatt Norge på best mulig måte.

Gammel 03-06-09, 20:21   #95
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sponheim har brukt mesteparten av det siste året på å slenge dritt etter Frp og Høyre. Han er trolig avhengig av begge for å nå sine mål.

Fikenbladkommentaren ovenfor Brustad var også skikkelig sjarmerende. Han er riktignok ikke særlig avhengig av henne da.

Gammel 03-06-09, 20:32   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes en av de beste tingene med V er at de er soleklare på at de har så grunnleggende forskjeller i verdier at samarbeid med FrP er uaktuelt. Blokktilhørighet er langt fra alt her i verden.

Jeg vil gjerne ha en venstreleder som har Sponheims kvaliteter i Thommesens fremtoning.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 03-06-09 kl 20:38.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:37   #97
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Status Quo

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 21:09   #98
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes en av de beste tingene med V er at de er soleklare på at de har så grunnleggende forskjeller i verdier at samarbeid med FrP er uaktuelt.

Ja, det er eg heilt einig i. Eg er veldig glad for at både V og KrF er så prinsippfaste og verdivebisste at dei har avvist regjeringssamarbeid med FrP allereie før valet. At Høgre framleis held døra på gløtt synest eg osar av desperasjon.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:36   #99
Nebbia
Passiv

Standard

En meningsmåling i mai viste at den rødgrønne regjeringen ville opprettholdt sitt stortingsflertall hvis det var valg nå. Jeg synes det setter norske velgere i et interessant lys. Under Bondeviks siste regjering fra 2001 til 2005, var det stor økonomisk oppgang. Allikevel ble regjeringen kastet. Stoltenberg-regjeringen har slitt med både økonomisk motgang, stor indre uro, og til til tider utvist latterlig inkompetanse. Og denne vil velgerne beholde.

Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 23:05   #100
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når det gjelder Thommesen så har jeg registrert at jeg ikke ser en eneste forskjell nå etter hjernesvulsten og før den. Tatt i betraktning endringen på andre jeg har sett med hjernesvulst så sier igrunnen det nok om Thommesen.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.