|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvem vil du ha i regjeringen? | |||
| AP/SV/SP |
|
63 | 47,73% |
| Høyre |
|
16 | 12,12% |
| Høyre, Venstre, KRF |
|
14 | 10,61% |
| FRP |
|
4 | 3,03% |
| KRF, V, SP |
|
1 | 0,76% |
| Annet |
|
17 | 12,88% |
| Vet ikke |
|
9 | 6,82% |
| Stemmer ikke - begrunn gjerne |
|
0 | 0% |
| Ren AP-regjering |
|
8 | 6,06% |
| Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?
Hjertens enig !
|
|
|
#82 |
|
Ringskrømt
|
Jeg melder meg frivillig som skremselsminister. Jeg skal avslutte alle appellene og talene mine med "... hvis ikke dør du!". |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, det er i grunnen det mest oppsiktsvekkende. Det finnes visst alle slags kriterier for å bli statsråd. Fløytilhørighet. Geografi. Kjønn. Hårfarge for all I know. Men kompetanse? Pssjt.
Nja, AP gikk i den retningen en stund (for eksempel skal de ha stor ære for den ekstremt vellykede privatiseringen av Telenor), men nå, med holdningen til statlig eierskap, sammenrøren av eierskap og regulering og LO og hva-har-du, opphevingen av konkurranseregler så snart det er snakk om statlige selskaper, og andre sjarmerende trekk som virkelig, virkelig skader norsk næringsliv og norske arbeidsplasser og norske kunder, så har de fjernet seg ganske kraftig.
Thommesen er et nek. Pen mann, men tett og lett. Det kan man IKKE si om Sponheimen, i hvert fall.
|
|
|
#85 |
|
saftig
|
Jeg sa jo det var et par småting.
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det blir jeg også!
|
|
|
#87 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?Tiltalende, ja. Er det ikke skremmende, egentlig, at den mannen ble så poppis pga EN ting - han er tiltalende?? Han har virkelig INGENTING annet. Ingen klokskap, ingen politisk teft, ingen humor, ingen innsikt i noe spesielt.
|
|
|
#88 |
|
Passiv
|
Jeg er enig med deg i at Thommesen har lite å fare med, men Sponheims egenskaper er heller ikke mye å hige etter. Han er brautende og selvsentrert. Jeg stiller meg også sterkt tvilende til mannens politiske teft. Når man leder et lite parti i opposisjon og har et uttalt ønske om å komme i regjeringsposisjon, da må man ha samarbeidsevner. Sponheim har brukt mesteparten av det siste året på å slenge dritt etter Frp og Høyre. Han er trolig avhengig av begge for å nå sine mål. |
|
|
|
#89 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?Det går kanskje litt på smak og behag og kjemi og sånt, men jeg syns ikke man skal se langt bak Hallo-i-uken-parodien før man ser at det er en bra fyr bak all buldringen.
|
|
|
#90 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?Jeg hadde likt en HøyreVenstre-regjering. Rent konkret gjør det vel meg til en vinglepave.
|
|
|
|
#91 |
|
Tøff
|
|
|
|
#92 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?Vil heller ha den regjeringen vi har nå enn det som ser ut til å være alternativet. En kombinasjon av AP og Venstre hadde vært det aller beste, selv om det ikke er særlig sannsynlig. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tøff
|
Altså... Han giftet seg med Vendela. Det sier hen hel del om dømmekraften hans. :fjaser:
|
|
|
#94 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Veldig enig. En H/Ap /V regjering hadde vært midt i blinken for det jeg tenker at hadde ivaretatt Norge på best mulig måte.
|
|
|
#95 |
|
Ekvilist
|
Fikenbladkommentaren ovenfor Brustad var også skikkelig sjarmerende. Han er riktignok ikke særlig avhengig av henne da.
|
|
|
#96 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?Jeg synes en av de beste tingene med V er at de er soleklare på at de har så grunnleggende forskjeller i verdier at samarbeid med FrP er uaktuelt. Blokktilhørighet er langt fra alt her i verden.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 03-06-09 kl 20:38. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?Status Quo
|
|
|
#98 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er eg heilt einig i. Eg er veldig glad for at både V og KrF er så prinsippfaste og verdivebisste at dei har avvist regjeringssamarbeid med FrP allereie før valet. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Passiv
|
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?En meningsmåling i mai viste at den rødgrønne regjeringen ville opprettholdt sitt stortingsflertall hvis det var valg nå. Jeg synes det setter norske velgere i et interessant lys. Under Bondeviks siste regjering fra 2001 til 2005, var det stor økonomisk oppgang. Allikevel ble regjeringen kastet. Stoltenberg-regjeringen har slitt med både økonomisk motgang, stor indre uro, og til til tider utvist latterlig inkompetanse. Og denne vil velgerne beholde. |
|
|
|
#100 |
|
Passiv
|
Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?Når det gjelder Thommesen så har jeg registrert at jeg ikke ser en eneste forskjell nå etter hjernesvulsten og før den. Tatt i betraktning endringen på andre jeg har sett med hjernesvulst så sier igrunnen det nok om Thommesen. |
|
![]() |
|
|