|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Dele" opp familien når man flyr
For å ikke snakke om hvor slitsomt det er å være moren som har det sånn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: "Dele" opp familien når man flyrMen hvorfor er det viktigere at deler av familien overlever hvis man flyr 20 timer i uka enn om man flyr 20 timer i året? Jeg klarer ikke å se argumentet for at det er viktigere å dele seg når man flyr ofte. Antall flygninger i uka endrer da ikke synet man har på familien.
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Jo det er nok en forskjell .. alle de familiene jeg kjenner som lever dette livet har en ganske så annerledes både måte å leve på og se livet på generelt synes jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Jeg hadde ikke klart å leve et lykkelig liv i etterkant av en sånn ulykke, jeg hadde plaget meg selv med tanken på at hvis alle hadde vært på samme fly, så hadde vi alle vært i live. Kall meg en superegoist, men jeg tenker ikke på de andre etterlatte, jeg tenker på meg selv. Og jeg ville heller dø selv, enn at ungene mine skulle dø.
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Ja, sånn tenker jeg også.
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Synd jeg lar meg provosere av slike idiotiske utsagn men jeg kan jo spørre deg hvor jeg sier det er lett å leve med en slik sorg? Et sitat holder. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Du sier her at jeg ikke forstår at det kan være vankelig å leve et liv etter at man har mistet familien. Det er det, Zoe jeg lurer på hvor jeg har sagt? Hvor sier jeg at det ikke er tragisk å miste hele familen? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: "Dele" opp familien når man flyrVi flyr alltid sammen alle fem. Skal det skje noe med oss får det heller skje med alle mann alle da.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
I en slik spesiell situasjon, så vet jeg at vi hadde valgt å være sammen framfor å stå igjen. Familie (andre etterlatte) utenfor tenker nok derimot annerledes enn de som er i kjernefamilien. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Denne er jeg helt uenig i kjenner jeg...
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg tenker heller ikke "nå skal vi dø sammen" når vi skal reise et sted. Så destruktiv er jeg jo ikke. Men jeg føler større trygghet ved at vi reiser sammen, og skulle det gå galt - ja da satt ingen igjen med det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: "Dele" opp familien når man flyrTanken bak at noen flyr i separate fly er at det er andre grunner til at ikke begge bør bli borte. Feks at hvis kongen styrter så kan kronprinsen ta over landet. Eller i et stort konsern så er det også avgjørende for konsernets fremtid at ikke hele ledelsen forsvinner. |
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: "Dele" opp familien når man flyrJeg er i utgangspunktet litt av en krisemaksimalist og kunne funnet på hva som helst rundt både dette og bilkjøring blant annet, men det jobber jeg faktisk med og prøver å fokusere på hvilke hyggelige opplevelser man da går glipp av. Jeg vil gjerne at alle skal fly sammen. Jeg vil at S skal kunne kjøre med andre enn oss, sove hos andre enn oss, gå sammen med andre enn oss. Jeg kan ikke leve et liv der jeg lar frykten for slike ting dominere - det holder lenge at jeg alltid tenker på det, om jeg ikke skal tilpasse livet etter det i tillegg. Sist redigert av apan : 02-06-09 kl 21:56. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
|
Sv: "Dele" opp familien når man flyrDere som deler dere... kan dere kjøre samme buss da? Eller samme bil? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Shake it out!
|
Sv: "Dele" opp familien når man flyrhttp://www.dagbladet.no/2009/06/02/n...norge/6527363/
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, jeg leste det jeg også. Det var en mer naturlig grunn til å dele på seg enn frykt, spesielt med tanke på at det skrives at familien var veldig vant ved å reise. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
anglofil
Sv: "Dele" opp familien når man flyrNå har jeg nettopp snakket med en bekjent (tidligere kollega) som jeg vet praktiserer dette med å dele seg opp når de er ute å reiser. Vi har hatt en lang samtale om dette men jeg føler enda ikke at jeg har fått noen "bedre" grunner. Vedkommende har 3 gutter, de har bodd rundt om i hele verden og reist mesteparten av livet, de bor nå i Nairobi. De deler seg alltid når de flyr og for han er det en selvfølge og "de fleste" han kjenner gjør også som regel dette hvis det ikke skaper "problemer" (han er dansk men jobber for norsk selskap). Hovedårsaken var rett og slett at om noe skulle skje så ville ikke hele familien bli utslettet. Min argumentasjon hadde ingen effekt ... jo, han var helt enig i at det er ingenting som er mer sikkert en å fly men "det er en slik enkel liten ting å gjøre" var bare kommentaren. Sist redigert av Lisa : 03-06-09 kl 03:08. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Dele" opp familien når man flyrJa, de som har sendt sønnen sin alene, det må være ufattelig tøft (å andre siden så skjønner jeg ikke at man kan sette et så ungt barn på kostskole, men det er en annen sak). Jeg skulle kunne sette Herremannen på et fly nå på en kortere strekning. Han skulle glede seg stort til å fly alene. Jeg gjorde det selv når jeg var 12 år. Fra Italia (vi bodde der) til Sverige. Den gangen uten hjelp fra personale da jeg var over grensen til å få det ) men jeg fikk uansett ekstra tilsyn da de hadde notert at jeg fløy alene og jeg fikk full hjelp på Kastrup). |
|
|
|
|
|
#20 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: "Dele" opp familien når man flyrMin umiddelbare tanke er at de familiene som deler seg opp når de er ute og flyr gjør det fordi de en eller annen gang har fått det servert som en lur ting å gjøre uten å tenke videre over det.
|
![]() |
|
|