Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor gammelt er kjøkkenet ditt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor gammelt er kjøkkenet ditt?
Under 1 år - helt nytt 20 10,70%
1-5 år 69 36,90%
6-10 år 30 16,04%
11-17 år 18 9,63%
18-25 år 21 11,23%
Eldre enn 25 29 15,51%
Deltakere: 187. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-09, 09:03   #81
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammelt er kjøkkenet ditt?

Det er seks år, tror jeg, omtrent billigste sort man får på IKEA. Det som var i huset før var fra tidlig åttitall, slitt og upraktisk, blant annet var overskapene så grunne at det ikke var plass til noe som helst i det. Vi har planer om ombygging av huset om noen år, og da ryker enten hele eller deler av kjøkkenet og blir erstattet at nytt og da smeller vi til med litt høyere prisklasse enn det vi har nå. Jeg er ikke spesielt imponert over holdbarheten til IKEA-kjøkken for å si det mildt.

Gammel 04-06-09, 09:17   #82
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Kjøkkenet vårt er snart 10 år. Heltre benkeplate, mørkbeis/lakk. Dørene er hvite profilerte. Takhøye vitrine overskap. Jeg er veldig fornøyd med kjøkkenet og skulle jeg byttet hadde jeg nok gått for noe av det samme. Det er ikke Ikea kjøkken, men likner Lidingø.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 09:39   #83
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

vårt er et Invita kjøkken. Det er 9 år og noen mnd, lys vaniljefarget. Og ikke antydning til slitt/ødelagt. Holder glatt i 10 år til vil jeg tro

Gammel 04-06-09, 09:52   #84
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Litt usikker faktisk. Rundt ein 5 år kanskje. I alle fall deler av det. Men det er knøtt lite og ikkje særlig praktisk. Har lyst til å forandre på det, men det blir ikkje med det første.

Gammel 04-06-09, 10:06   #85
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hm... 9 år, tror jeg. Kommer sikkert ikke til å bytte det ut før om 20 år, minst

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 10:09   #86
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte huset vårt i 2002, og da hadde de forrige eierne pusset opp kjøkkenet året før. Så, det er 8 år gammelt. Ikke helt min stil, men vi skal male tak og vegger til høsten, og legge på ny flis. Så, da kan jeg slå meg til ro noen år, for kjøkkenet er pent, bare ikke helt meg.

Blir forøvrig imponert over dere som lever med gamle kjøkken. Jeg er oppvokst med en mamma som alltid pusset opp, så jeg tror det skal være sånn.

Gammel 04-06-09, 10:13   #87
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Byttet kjøkken for 4 år siden, da vi flyttet hit. Kjøkkenet vi flyttet til var fra huset var bygd i 1964(?), og fantes ikke praktisk.

Gammel 04-06-09, 10:17   #88
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Relativt gammelt.

De vi kjøpte leiligheten av, sa at de hadde kjøpt kjøkkeninnredningen brukt i 1995. Men opprinnelig er det en litt dyr og fin kjøkkeninnredning, mest sannsynlig fra tidlig på 80-tallet. Det er i mørkt tre. Skapdørene begynner å bli litt slitte nå, og det er veldig dumt, for jeg synes innredningen er kjempefin. Vi kommer ikke til å bytte kjøkkeninnredning før denne faller fra hverandre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 10:22   #89
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vårt kjøkken var helt nytt da vi kjøpte huset for 2,5 år siden.
Vi er veldig fornøyd med løsningen og type kjøkken, men ville selv valgt en annen farge. Det er i furu, men behandlet så det ser egentlig ut som en slags eik. Vi ville valgt hvitt.

Kommer nok til å male det og bytte håndtakene etterhvert som overskuddet kommer.

Gammel 04-06-09, 10:35   #90
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt er fra 1979, men det er et solid og pent brukt kjøkken med glatte eikedører. Vi har byttet benkeplater, knotter og vask og lurer på å male dørene. Selve innredningen får stå lenge til tror jeg, den er minimalt slitt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 10:45   #91
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vårt er mellom 20 og 25 år en plass og det er slitt. Blir ikke byttet ut før om et par år allikevel, vi venter til barna blir litt større.

Gammel 04-06-09, 11:00   #92
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fire år gammelt, like gammelt som leiligheten. Det er veldig, veldig fint.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 11:49   #93
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi arvet svigers sitt furukjøkken fra 1982 og har malt det lyst og skiftet benkeplate, knotter og vask. Kjøkkenet er helt OK, men litt upraktisk da kjøkkenløsningen ikke er bygget for vårt kjøkken, men satt sammen til noe som nesten passer. Vi planlegger nytt kjøkken om noen år, da blir det et IKEA-kjøkken som blir kjøpt. Jeg skal ikke bo her resten av livet og vi gidder ikke brake store summer på kjøkkenet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 11:53   #94
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vårt er fra 2007 (2 år gammelt) Nå skal jeg få nytt kjøkken - IGJEN! Bytter hus.
Så lenge det er bare oss som har brukt kjøkkenet, hadde jeg nok kunne hatt et kjøkken veldig lenge. Men har litt problemer med å ha "andres kjøkken" for lenge. Da må det ha vært under fem år i utgangspunktet. Litt det der å vaske på andres skitt som jeg ikke føler går bort.

Gammel 04-06-09, 17:06   #95
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

35 år gammelt sigdal kjøkken, noe dritt! Fronter, benkeplate og fliser ble byttet på beg av 90.
Skal bytte kjøkken men det blir nok ikke i år, påbygg av huset og skifting av bordkledning kom først i rekken.

Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 17:18   #96
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fire år gammelt. Vi skiftet ut det som var her når vi flyttet inne. Det som var her var fra 65 og jeg ville egentlig ikke bytte det ut, men det var for upraktisk og ingen løsninger gikk i forhold til oppvaskmaskin og litt sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 19:25   #97
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Kjøkkenet vårt er 3 år gammelt.
Vi pusset opp kjøkkenet da vi flyttet hit.

Gammel 04-06-09, 21:20   #98
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi flyttet inn til nyoppusset kjøkken for 4 år siden.

Jeg synes det er fint med gamle kjøkken. Jeg kan styre meg for furu, men hadde ikke byttet ut kjøkkenet av den grunn, hvis det ellers fungerer greit og ikke har problemer med fukt eller slark.
Et strøk maling og nye knotter/håndtak kan gjøre mye hvis man ønsker forandring.

Gammel 04-06-09, 21:27   #99
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Snart 3 år, som resten av huset.

Gammel 04-06-09, 21:35   #100
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

4,5 år gammelt; spjut nytt da vi kjøpte huset i januar 2005.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.