|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Bjarne Håkon HanssenEr han egentlig vaktmester når han ikke sitter hos Jensemann? Utrolig lav forvaltningsteft å ta slike telefoner! Noen som gidder å stå opp for at det var rett? Kjør på! Sist redigert av HP : 21-06-09 kl 20:37. Årsak: Slått sammen innlegg og fjernet DB.nos bilde. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bjarne Håkon HansenJeg mener det er helt utidig av en helseminister å gjøre noe sånt. Og jeg håper at sykehustoppene fortalte det til ham. Det går rett og slett ikke an at en helseminister legger seg opp i enkeltpasienters behandling.
|
|
|
#3 |
|
Skal rømme
|
Sv: Bjarne Håkon HansenJa, og jeg reagerte også da han gikk ut og anbefalte Snåsamannen som behandling tidligere år.
|
|
|
#4 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bjarne Håkon HansenHansen virker som en likandes fyr, men det ser ut som han har mistet vurderingsevnen helt. Jeg må ærlig talt si jeg lurer på hva som fikk han til å ringe. Det er rett og slett uhørt! Sist redigert av ElinM : 21-06-09 kl 16:50. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
rakkarpus
|
Sv: Bjarne Håkon HansenSynes det bare bekrefter noe jeg har tenkt lenge, vanlige ventelister på behandling i helse-Norge gjelder ikke for eliten. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bjarne Håkon Hansen
Jeg har vært borti svært lite forskjellsbehandling i det offentlige helsevesenet altså, omtrent det eneste unntaket er kongefamilien egentlig.
|
|
|
#7 |
|
rakkarpus
|
Kan du snakke på vegne av det offentlige helsevesen altså |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kidding, right?
|
Jeg husker en statstråd som kom med en unge da vi var i turnus, der ungen hadde skadet hånden og det var tatt røntgenbilde. Spørsmålet var om det var brudd eller ikke; så de satt og ventet på å komme tilbake til legen for endelig dom. Det var 6 timers kø... jepp, vinteridrettsdag på en lokal skole... En forfjamset sykepleier kom da til min kollega og fortalte oppskjørtet at Statsråden (som var A-kjendis dengang) bare ønsket et ja/nei-svar - om kollegaen min bare ville se kjapt på bildene? Kollegaen min bare hevet øyebrynet og proklamerte at "Om det var noen som burde ha interesse av å se hvordan helsesvesenet fungerte i praksis, så var det da han! Sitt og vent!"
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bjarne Håkon HansenDet beste er hadde vel vært om både Gro, i sin tid, og Inge Ryan hadde lagt seg inn på privatklinikk og betalt av egen lomme. Blir et problem når forkjemperne av det offentlige selv rynker på nesa av det apparatet dem selv har ansvaret for. Enda pinligere med Gro da hun var sjef i WHO og hadde deala dodgy penger med Pepsi-konsernet i tillegg. Jeg er selv en enkel gjennomsnitts-inntekts-mann og bruker Volvat privatklinikk så langt økonomien strekker til. Marmorfliser på gulvet og aircondition. Passer fint. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Vel, nå fikk vel ikke denne vennen spesielbehandling, selv om Hansen ringte på hans vegne.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Ja, det er dette som er litt merkelig. Han har vist dårlig dømmekraft i denne saken.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Denne regjeringen er ikke kjent for å lære av sine egne feil. Kristin Halvorsen ble filleristet da hun mente at hun var i sin fulle rett til å fronte boikott av israelske varer som privatperson, uten at dette skulle påvirke hennes virke som finansminister. Dette er jo 3 år siden, så det er mulig Hansen mener vurderingene som lå til grunn for kritikken er foreldet. |
|
|
|
#13 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Bjarne Håkon HansenJeg synes det er helt utrolig at toppolitikere i Norge ikke har bedre vurderingsevne. At han ikke forstår at det er å tråkke over en grense og at han blander roller er helt hårreisende, egentlig.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg unlot å svare fordi jeg oppfattet spørsmålet som fornærmende mot en yrkesgruppe. Sist redigert av Maz : 21-06-09 kl 20:50. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Bjarne Håkon HansenOg han Ryan vennen, stakkar, klaget jo over trekk. Trekk er ikke bra når man er syk.
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: Bjarne Håkon HansenEn helseminister bør forstå at han aldri er en hvilken som helst Herr Hansen. Han er og blir helseminister, og derfor bør han være veldig forsiktig. Hadde jeg vært Ryan så hadde jeg vært flau over at helseministeren hadde ringt, men det var kanskje noe Ryan var klar over.... ikke vet jeg.. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Bjarne Håkon HansenJeg er også nysgjerrig nok til å lure på hva det var helt konkret som fikk helseministeren til å ville ta en telefon til sykehusledelsen for "å forsikre seg om at vennen fikk god nok behandling".
|
|
|
#19 |
|
rakkarpus
|
I Dagbladet står det at det var pga at Inge Ryans rom var trekkfult. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bjarne Håkon HansenJeg tror nok, dessverre, at det også i helsevesenet er sånn at det kan hjelpe å ha kontakter/kjenne noen. Jeg tror ikke vi kan være så naiv at alt går rett for seg her i Norge heller.
|
![]() |
|
|