|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: HVa er din høyest fullførte utsdannelse? | |||
Ungdomsskole |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 2,93% |
Videregående/fagbrev |
43 | 15,75% |
Cand mag/bachelor-nivå |
129 | 47,25% |
Hovedfag/master-nivå, eller høyere |
85 | 31,14% |
Doktorgrad |
8 | 2,93% |
Deltakere: 273. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor høy utdannelse har du?Cand mag/bachelor-nivå
![]() |
#83 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor høy utdannelse har du?Jeg er jo nokså sent ute med å ta utdanning, fordi livet bare ikke har vært kompatibelt med studier tidligere. Jeg har følte aldri at jeg var noe mindre før jeg begynte på studiene.
![]() |
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor høy utdannelse har du?
Jeg spør aldri hva folk jobber med, for jeg har ikke noe behov for å fortelle at jeg er lærer. Jeg gidder ikke legge ut om ditt og datt som jeg nesten alltid må..... Ofte så føler jeg meg litt underlegen i forhold til utdannelse og, selv om jeg trives veldig godt i jobben min OG har over 300 studiepoeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor høy utdannelse har du?Jeg har doktorgrad på toppen av en cand.philol med et mellomfag mer enn jeg «trengte». Og jeg elsker det jeg gjør. Man kan nemlig det når man har sykt mye utdannelse også.
![]() |
#89 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor høy utdannelse har du?Jeg synes at utdannelse kan være viktig. Jeg er i hvert fall veldig glad for den jeg har tatt. Både fordi jeg hadde det veldig morsomt som student og fordi jeg ikke kunne hatt den jobben jeg har i dag uten den utdannelsen. Og jeg liker jobben min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
intro
|
Det var vel en reaksjon på noen som understreket at de elsket det de gjorde selv om de ikke hadde så lang utdanning?
![]() |
![]() |
#92 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() |
#94 |
ctrl+z
|
Dette tror jeg har med dine egne demoner å gjøre. Jeg selv har aldri opplevd at jeg har blitt sett ned på fordi jeg ikke har høyere utdanning. Det handler jo bare om hvordan man velger å leve livet sitt. Jeg har aldri følt meg mindre verdt pga det hvertfall.
![]() |
#95 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#96 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor høy utdannelse har du?Bachelor og något attåt. 360 studiepoeng totalt og det blir sikkert flere, kjenner jeg meg selv rett.
For meg er utdannelse veldig viktig, men ikke nødvendigvis lengden på utdannelsen. Og så synes jeg sosial intelligens er vel så viktig som både faglig intelligens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Prettiest mess ever seen
|
Ah. I Fremtiden, du også, kanskje?
![]() |
#98 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvor høy utdannelse har du?Jeg har cand.mag pluss. Påbegynt master (40 studiepoeng) og nesten fullført PPU. Tror det blir trehundreognoe når den er i havn.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvor høy utdannelse har du?Hva vil egentlig Cand mag/bachelor-nivå si? Er master det samme som hovedfag? Hva "er" jeg når jeg er adjunkt med opprykk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Bedreviter
|
Bachelor er den graden som har avløst cand.mag-graden som laveste universitetsgrad. Cand.mag. var fireårig, mens bachelor er treårig, så det er ikke helt det samme. Man kan ikke ta en cand.mag. lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|