Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farsen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 11:34   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg tar ikke stilling til om de er skyldige eller ikke altså. Bare at de ikke virker som de mest sympatiske og empatiske gutta i klassen.

Ja, akkurat det er jeg veldig enig i altså. For all del, jeg mener ikke at det er greit med det bildet. Jeg mener bare at det ikke beviser mer enn at de er gufne.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men at Pompel og Pilt skal være norske spioner? Hva slags oppsop har den norske etterretningstjenesten å velge i egentlig, om dette skulle være riktig?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 11:34   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er problematisk at bildet i det hele tatt ble tatt jeg. Hva slags mennesker er det som tar et slikt bilde, som tenker at det er et fint bilde å ha til senere? Og som tar seg tid til å ta et slikt bilde hvis man er livredd og på rømmen?

Jeg kjenner også at historien de selv forteller står i sterk kontrast til bildet. Selvsagt er det ikke meg som skal overbevises her da, men jeg kan jo nesten bare si noe om hva jeg tenker. Hva aktor og dommer i Kongo tenker tror jeg at jeg skal være smart nok til å la være å prøve å tenke meg.

Jeg tror jo ikke disse to her nødvendigvis er spioner.

Men jeg tror det godt kan hende at det finnes en del spionasje Norge driver med rundt omkring. Og at det dermed ikke er helt sinnsykt av en kongaleser(?) å anta at det kan være spionasje inne i bildet også. Hvis han har litt lave tanker om Norge fra før av.

Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 11:41   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ser du ikke på Jason Bourne-type filmer? Det der er da helt uproblematisk. Man tager et helikopter, setter fire-fem svartkledde menn inni, flyr over fengselet, firer disse mennene ned over taket, stjeler nordmennene, og flyr tilbake igjen. Knapt noen som reagerer på sånt altså, det skjer hele tiden.

Men at Pompel og Pilt skal være norske spioner? Hva slags oppsop har den norske etterretningstjenesten å velge i egentlig, om dette skulle være riktig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 11:43   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere sjekket ut sidene til SIG-Uganda da?

Så tenker jeg litt som så at dersom vi ikke anerkjenner rettsstaten deres, hvorfor skal de da anerkjenne Norge som en suveren rettsstat? Om Norge går inn og henter de ut med makt, hva sier det om hva Norge mener om Kongo?

Videre, har dere lest det som stod i DB, der de "snakker ut"? Hvem er det som krangler tilbake et forskudd de utbetaler til noen som skal hjelpe med å skaffe transport fordi man ikke er fornøyd med bilen? Da burde man ha spesifisert bedre, eller latt være å kreve pengene tilbake, eller latt være å betale forskudd.
De er vel kanskje ikke de skarpeste knivene i skuffen.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 11:49   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Har dere sjekket ut sidene til SIG-Uganda da?

Så tenker jeg litt som så at dersom vi ikke anerkjenner rettsstaten deres, hvorfor skal de da anerkjenne Norge som en suveren rettsstat? Om Norge går inn og henter de ut med makt, hva sier det om hva Norge mener om Kongo?

Videre, har dere lest det som stod i DB, der de "snakker ut"? Hvem er det som krangler tilbake et forskudd de utbetaler til noen som skal hjelpe med å skaffe transport fordi man ikke er fornøyd med bilen? Da burde man ha spesifisert bedre, eller latt være å kreve pengene tilbake, eller latt være å betale forskudd.
De er vel kanskje ikke de skarpeste knivene i skuffen.

Altså, det er da helt uaktuelt å hente de ut med makt, når er det Norge noen gang har gjort det? Svært få andre land også.
Hvorfor de krangeler om forskudd er jo vanskelig å uttale seg, hverken du eller jeg kjenner vel godt nok til afrikanske forhold og hvordan det er å reise rundt, forhandle etc til at vi vet om dette er helt vanlig. Det er ikke akkurat vanlige organiserte forhold vi prater om.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:05   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Altså, det er da helt uaktuelt å hente de ut med makt, når er det Norge noen gang har gjort det? Svært få andre land også.

det ble ymtet frempå litt lenger oppe i tråden, det var derfor jeg kom til å reflektere litt rundt det.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 11:53   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn helt konspirasjonsteoretisk, er det helt utenkelig at drapet på sjåføren var endel av krigsturisme, litt sånn ala skyte ville dyr i en innhegning i Afrika?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:00   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Å, kjære Gud - karakteristikkene her nå!

Esme, Ulvefar - kan jeg få si at jeg elsker dere hemningsløst?

Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:50   #9
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Takk, takk, gjensidig (tror ikke Esme vil protestere på det).

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:53   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Takk, takk, gjensidig (tror ikke Esme vil protestere på det).

Mot hvem? Med hvem? Er dette en av disse ménage à trois jeg leser om på internettet?

Gammel 27-08-09, 16:34   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Slenger meg med på denne

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:06   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hve ER egentlig disse SIG-greiene?

Gammel 27-08-09, 12:20   #13
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hve ER egentlig disse SIG-greiene?

Pompel & Pilt møter Jason Bourne. "Reparere, intervenere, eliminere, repetere... "

Leiesoldat/sikkerhetsvakt -selskap som driver med utdanning. Du får et hint om selvbildet ved å se på brosjyren deres, og en anelse om søkermassens egentlige erfaringsgrunnlag når du ser den detaljerte pakkelisten bakerst...

Men samme hvor sprenggale de er, dette er typen folk som surrer tett som fluer rundt de "offisielle" aktørene i konfliktområder, leier seg ut til de som kan betale og finner på egne scams når de ikke har arbeidsgivere inntil de enten dør eller blir varig alkoholskadd. Så hvis de har vært med en stund er det ikke rart at de smiler av en morbid vits et øyeblikk mens de vasker blod. Så som "karakterbevis" for skyld er det heller svakt.

Gammel 27-08-09, 12:29   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får et hint om selvbildet ved å se på brosjyren deres, og en anelse om søkermassens egentlige erfaringsgrunnlag når du ser den detaljerte pakkelisten bakerst...

Ser jeg feil, eller er emblemet deres virkelig en kniv gjennom en delfin?

Gammel 27-08-09, 12:33   #15
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:39   #16
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Det er en delfin med piercing. I løpet av det 14-dagers kurset lærer du alt fra førstehjelp til sprengning og blir så avsindig bikkjetøff at du tar piercings med harpungevær.

Sist redigert av Ulvefar : 27-08-09 kl 13:32.
Gammel 27-08-09, 12:49   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er en delfin med piercing. I løpet av det 14-dagers kurset lærer du alt fra førstehjelp til sprengnig og blir så avsindig bikkjetøff at du tar piercings med harpungevær.

De har brukt et intelligent dyr som logo? Freidig, og lite relevant synes jeg!

Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:50   #18
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er en delfin med piercing. I løpet av det 14-dagers kurset lærer du alt fra førstehjelp til sprengnig og blir så avsindig bikkjetøff at du tar piercings med harpungevær.

Men eigentlig skal ein sikkert ikkje le så høgt, for om ein er tulling når ein blir med i SIG så er ein i alle fall mega-tulling når ein kjem heim igjen til Norge ein gang. Mega-tulling med våpentrening. Kan aldri vite kva dei finn på dersom ei dame på byen ikkje syns dei er like kule som dei sjølv syns at dei er.

Gammel 27-08-09, 12:07   #19
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Oh my god! Jeg kom akkurat på at jeg gikk i paralellklasse med ei på barneskolen som heter French til etternavn, og som jaggu hadde en bror som heter Joshua...

Gammel 27-08-09, 12:08   #20
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Special Interventions Group - rimelig tvilsomme greier...

http://sig-protection.com.dotnetpane...6/Default.aspx

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.