|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Likte du å gå gravid? | |||
| JA! |
|
101 | 39,15% |
| Greit nok det ja. |
|
40 | 15,50% |
| Tja, likte og likte... |
|
34 | 13,18% |
| NEI! |
|
59 | 22,87% |
| Njaei...vet ikke helt |
|
18 | 6,98% |
| Dustepoll! |
|
6 | 2,33% |
| Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Live and let live
|
Sv: Likte du å gå gravid?Svaret er både ja og nei, derfor stemte jeg dustepoll. (Ikke fordi det var en dustepoll, men fordi jeg ikke kunne krysse av på noe av det andre.)
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likte du å gå gravid?Bortsett fra 1.-4. mnd, der jeg spydde i ett sett, og siste mnd, der jeg bare var svær, oppblåst og sur, var det ganske OK. Jeg likte det altså omtrent halvparten av tiden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likte du å gå gravid?NEI!
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Likte du å gå gravid?Jeg syns det var helt fantastisk! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Curlingkone
|
Sv: Likte du å gå gravid?Jeg liker ikke å være gravid.
|
|
|
#7 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Likte du å gå gravid?Ja og nei. Jeg synes det er koselig i andre trimester, men i første har jeg vært veldig engestelig begge gangene, og i det siste trimesteret føler jeg meg bare stor og tung og gleder meg til å bli ferdig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Likte du å gå gravid?Veldig vanskelig spørsmål. Første gangen var virkelig helt magisk. Jeg dullet mye med magen, smurte den inn i alle mulige antistrekkmerkekremer, tok lange dusjer hvor jeg innimellom sang litt. Ingen plager bortsett fra halsbrann mot slutten (men hva er nå det). Andre gangen var jeg kvalm og hadde bekkenløsning, i tillegg til et barn på utsiden som krevde sitt. Ble ikke så mye magi da, nei, men bare tanken på babyen inni der, de små sparkene og spenningen (hvem er du, da? Ligner du på den andre?) var nok til at jeg ikke kan svare nei på spørsmålet nå heller. Så ja, jeg liker å gå gravid. :konkluderer: Denne gangen har plagene vært fraværende, men psyken har vært svingende og kroppen er tung. Jeg har lagt på meg MYE og føler meg litt fremmed i kroppen min. Jeg gleder meg bare til å bli ferdig så jeg kan hilse på den lille, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å savne alt likevel. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Likte du å gå gravid?Egentlig ikke. Likte at det var en baby der, likte å glede meg. Men alle plagene gjorde at det ikke var særlig trivelig. Bekkenløsningen gikk aldri over heller. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Sv: Likte du å gå gravid?Vet ikke helt hva jeg skal svare, så det ble njaei. Det var jo selvsagt herlig å ha et liv som vokste i magen, forventningene, gledene med små spark og sånt. Men kroppen min duger ikke til å være gravid. Sist graviditet var den mest ekstreme med kvalme hele svangerskapet og oppkast halve, kraftig bekkenløsning, svangerskapsdiabetes, og svangerskapskløe med forhøyete leververdier som måtte medisineres. Men jeg hadde ikke valgt annerledes hadde jeg kunne valgt på ny. Det er en så god belønning man får at det er verdt strevet. Derfor velger jeg heller å fokusere på de positive sidene ved å være gravid, samtidig som jeg ikke vil bli være det en gang til noen gang.
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Likte du å gå gravid?Ja, jeg likte det. Sr man bort i fra at det endte med pre-eclampsi og KS i uke 32, så hadde jeg et problemfritt svangerskap. Følte meg faktisk i bedre form enn til vanlig siden migrenen var helt fraværende. Ingen plager overhode ellers, ikke var det tungt heller frem til uke 32. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Likte du å gå gravid?Jeg elsket å være gravid, det flotteste jeg har opplevd. Jeg fikk en helt spesiell ro i kroppen, jeg koste meg skikkelig. Kunne gått gravid hele tiden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Likte du å gå gravid?
|
|
|
|
#14 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Likte du å gå gravid?Jeg hadde i grunn to veldig lette og greie svangerskap, men jeg likte IKKE å være gravid. Absolutt ikke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likte du å gå gravid?NEI! Fikk en forferdelig svangerskaps depresjon som nesten tok livet av meg. Ønsket bare at enten jeg eller fosteret skulle dø under hele graviditeten bortsett fra de første 8 ukene. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Likte du å gå gravid?Jeg har noe blandede følelser rundt dette å gå gravid. På den ene siden så storkoste jeg meg med den voksende magen, det å kjenne liv, og hele følelsen av det å bære på nytt liv. Den mindre trivelige delen av det var at jeg ikke kunne røre meg noe særlig uten å ha store smerter fra ryggen og ned i bena (isjas), kvalme, og redsel for prematurfødsel.
|
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Sv: Likte du å gå gravid?De to svangeskapene jeg har vært igjennom har vært de to verste periodene i mitt liv. Fylt av kvalme, angst og et smertehelvete uten like. Så et klart og rungende nei fra meg. Det ble fine unger ut av det da, det er bra. Men aldri mer.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Sv: Likte du å gå gravid?Ja,jeg likte å gå gravid,men så hadde jeg ingen plager i svangerskapet. |
|
|
|
![]() |
|
|