Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 23:25   #1
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Fjokolade? Nå forftår jeg ikke helt hva dere fnakker om. :forvirret:

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:24   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Og det er tillatt å oute prikker, ja? Eller bare røde?

Det er tillatt å oute prikker, ja. Alle prikker, ikke bare røde.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:24   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tillatt å oute prikker om man finner det riktig selv. Det er ikke meningen at prikkene skal være en kanal for ting man skammer seg for å si offentlig. Men om noen sender deg private opplysninger à la telefonnummer pr. prikk, er det selvsagt ikke kosher å legge dette ut på nett for gud og hvermann.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:25   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen generell regel mot å oute prikker, det være seg røde eller grønne, men å legge ut privat informasjon om andre som man har fått på prikk er selvsagt like mye regelbrudd som å legge ut privat informasjon om andre som man har funnet på andre måter.

Gammel 07-09-09, 23:34   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en pre-kvalm-smiley:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:39   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir ikke kvalm ved inntak av promille, tenk.

For å trekke den veeeheeeldig langt, aktiviteter utført med promille kan fort gjøre deg kvalm.

(Og ja, jeg er fullstendig klar over at promille ikke er obligatorisk. )

Gammel 07-09-09, 23:58   #7
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nyttig tråd for oss noviser, skjønner at jeg har tatt feil smiley både titt og ofte, *tør ikke bruke noen smiley for å vise min sinns-stemning*

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:45   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten; når er jeg og når er jeg ?

Det er valgfritt om du vil være eller . De betyr det samme. I alle fall for meg.

Gammel 07-09-09, 23:46   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten; når er jeg og når er jeg ?

Nå trår du i grunn rett inn i et minefelt. Noen mener at den første spiser is eller kjærlighet på pinne, andre mener at den speiler seg. Noen mener at den andre fikser på håret sitt med armene, andre mener at det er en smiley som vifter med beina. (Det er beinvifting så klart!)

Gammel 07-09-09, 23:47   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå trår du i grunn rett inn i et minefelt. Noen mener at den første spiser is eller kjærlighet på pinne, andre mener at den speiler seg. Noen mener at den andre fikser på håret sitt med armene, andre mener at det er en smiley som vifter med beina. (Det er beinvifting så klart!)

Armene? Hvilke armer? Den vifter med beina, så klart! :skingrestemme:

Gammel 07-09-09, 23:50   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Armene? Hvilke armer? Den vifter med beina, så klart! :skingrestemme:

Jeg vet. Noen mener til og med at de kan skimte det blonde håret som armene liksom ordner til. De ser så klart syner.

Gammel 07-09-09, 23:47   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller;

Jeg har en date i kveld. Type jadda-da-skal-jeg-pudre-nesen-og-bli-fiiiiiin.

Vs.

Valg? Hva er det for'no?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:49   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har en date i kveld. Type jadda-da-skal-jeg-pudre-nesen-og-bli-fiiiiiin.

Neisj. Da sier du i så fall: Jeg har en date i kveld. Jeg skal snakke om krig og religion og politikk og sånn.

Gammel 07-09-09, 23:52   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Skal vi begynne å snakke om nå?

:prokrastinerer klesvask:

Gammel 07-09-09, 23:52   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har kanskje ikke noe bedre å foreta dere enn å krangle om en smiley?

Gammel 07-09-09, 23:53   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Joda. Det er derfor jeg krangler om smileyer. :peker opp:

Gammel 07-09-09, 23:53   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lite å bidra med i denne tråden, men jeg er her.

Gammel 07-09-09, 23:55   #18
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke sett denne typen bruk her inne, men på et annet forum jeg er det titt og ofte at smilyen "rørt" blir brukt når man er lei seg. F.eks. Jeg har mistet jobben min

På samme forum blir også brukt som det den heter så jeg skvetter litt når den brukes etter kommentarer som "Så søt gutten din er" osv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:58   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg har ikke sett denne typen bruk her inne, men på et annet forum jeg er det titt og ofte at smilyen "rørt" blir brukt når man er lei seg. F.eks. Jeg har mistet jobben min

På samme forum blir også brukt som det den heter så jeg skvetter litt når den brukes etter kommentarer som "Så søt gutten din er" osv.

Man kan jo bruke i ditt eksempel uten å bomme på betydningen av den.

Jeg har mistet jobben! (Underforstått; just my luck.)

Gammel 08-09-09, 00:08   #20
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man kan jo bruke i ditt eksempel uten å bomme på betydningen av den.

Jeg har mistet jobben! (Underforstått; just my luck.)

Ja, kanskje litt teit eksempel. Jeg har vel sett den flest ganger i sammenheng med innlegg hvor noen er syke eller har hatt en spontanabort og det er klart ut fra innlegget at den som skriver er veldig lei seg og ikke gråter av glede.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.