Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?
1 - 10 min 1 0,56%
11 - 20 min 6 3,35%
21 - 30 min 13 7,26%
31 - 40 min 12 6,70%
41 - 50 min 25 13,97%
51 - 60 min 39 21,79%
61 - 70 min 35 19,55%
71 - 80 min 12 6,70%
81 - 90 min 13 7,26%
91 - 100 min 9 5,03%
101 - 110 min 4 2,23%
111 - 120 min 5 2,79%
Over 120 min 5 2,79%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 21:14   #81
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?

Jeg lager som oftest havregrøt eller en Aurion-variant fra Helios. Jeg lager en ganske løs grøt på lav varme som får trekke mens jeg ordner meg eller jeg er ferdig ordnet og lager en litt kjappere kokt grøt på høyere varme, som jeg rører mer i. Grøt er best om morgenen.

Gammel 09-09-09, 21:19   #82
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med mann og barn: 45 min.
Alene med barn: 50 min
Helt alene: 40 min. (Da har jeg som regel bedre tid til sminke, retting av hår, ja, kanskje til og med en halv avis.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:41   #83
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

91-100 minutter *treig*

Da rekker jeg dette:
Stå opp
Sminke meg
Trakte kaffe
Lage frokost til meg og poden
Vekke poden
Spise frokost
Stelle og kle på poden
Kle på meg selv
Fikse håret
Pakke barnehagesekk
Drikke kaffekopp nr2
Pakke tinger til skolen
Kle på ytterklær og sko...

...også var vi endelig ute av døra...

Når vi står opp samtidig med samboeren min går det mye raskere å komme seg av gårde

Gammel 10-09-09, 12:36   #84
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg stå opp 2 timer før jeg skal dra. Ellers får ikke jeg surret ferdig. Enda er jeg alltid sent ute. Jeg har egentligen blitt bedre med årene. Jeg trengte like lang tid før jeg fikk barn. Altså har jeg blitt mye meg effektiv. På den tiden rekker jeg:
-dusje
-kle på meg
-finne frem klær til ungene (yngste og eldste)
-sette på en vaskemaskin så den er klar når jeg kommer hjem.
-henge en vask på tørk (er så glad jeg har timer på vaskemaskinen)
-vekke tre unger
-sette på oppvaskmaskinen eller tømme den
-passe på at ungene får med seg det de skal på skolen
-overtale storepropellen til å ta medisinene sine (tar lang tid)

Vel det var det meste. Tror jeg.

Gammel 10-09-09, 17:57   #85
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Bruker ca en time men rekker det på kortere tid også hvis jeg må Da dusjer jeg, lager frokost til poden og meg selv og spiser sammen med ham. Leser avisa og pakker med meg det jeg skal ha med på jobb og minner ham på alt han må ha med seg. Så drar jeg og poden kommer seg avgårde selv en halvtime senere.

Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 18:26   #86
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan klare det på 45 minutter, men skal vi ha god tid så må jeg ha 1,5 time. Vi beregner stortsett en time.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:26   #87
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er den kjappeste av oss alle, ser jeg.
Jeg kler på meg, sminker meg litt og legger salami på ei brødskive som jeg tar med i hånden. Bruker noen minutter ekstra hvis jeg passerer dusjen. (Noe jeg helst gjør om kvelden.)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 16:22   #88
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ca to timer. Jeg liker å ha god tid på morningen, står opp i lag med sambo (klokken seks)

Da er jeg ferdig stelt når storesøster kommer tusslende 06.15, lillesøster blir vekket klokken 07.00. Da har jeg fått stelt storesøster og gjort litt husarbeid.

Gammel 11-09-09, 16:41   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker i underkant av en time. Da dusjer jeg sminker meg, kler på meg, fikser håret og tar med Glitterbarnet til barnehagen. De dagene jeg ikke skal levere vekker jeg ham, hjelper ham med klærne og lager matpakke i tillegg. Da bruker jeg i overkant av en time.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 17:40   #90
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I går var jeg oppe og på plass i barnehagen med en 3,5-åring og en på 8 mnd (som for øvrig skulle bli med hjem) en halvtime etter at jeg åpnet øynene. Det inkluderte ikke dusj av meg, men det viser da at i teorien bør jeg klare å bruke en time på meg og to små når jeg begynner å jobbe igjen.

Gammel 15-09-09, 23:05   #91
Bell412
Aktiv

Medlem siden: Apr 2009
Bell412 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Står opp 0640, er ute av døren 0705. Men så er jeg mann da..
Dusje gjør jeg på kvelden..finnes ikke noe bedre enn å krype i sengen ny dusjet.

Bell412 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:57   #92
Wit
Av og på bruker

Wit sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bruker 15-20 minutter, men da slipper jeg å ta ansvar for Ida. Dusje gjør jeg om kvelden før jeg legger meg. Det samme gjelder å smøre matpakker.

Skal jeg levere Ida på SFO så trenger vi nok mellom 40-45 minutter...

Gammel 21-09-09, 22:04   #93
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

60-70 minutter:

Jeg vekker barna (ofte bare storebror siden lillbror ofte vekker oss)
Kler på meg
Lager froskost til meg og storebror
Lager matpakke til storebror og lillebror og noen ganger til meg selv
pakker sekkene til barna
sender storebror på skolen (han går med "gåbuss")
Spiser frokost
Pusser tennene mine og sminker meg litt
kler på lillebror yttertøy

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 22:10   #94
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

40 min ca.

Da ammer jeg, står opp med minsten, tar på sykkelhabitten, vekker tvillingene og pappaen, pakker sykkelsekken, vekker tvillingene igjen, spiser og gir Lillesøster og storesøsknene frokost, og gjør minstemann klar for barnehage. Pappaen overtar de store. Så er det rett på sykkelen. Dusjen tar jeg på jobb.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 22:23   #95
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I underkant av halvannen time, noe kortere om sommeren når mannen sykler og rekker å kle på Knerten før han drar. Jeg dusjer og ordner meg, forhandler klær med Lillemor, pakker sekker og pusser barnas tenner. Og leter etter nøkler og lommebok og jobbnøkkel og sånt.
Jeg gleder meg til Knerten blir såpass stor at han er mer selvgåen om morgenen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 22:26   #96
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

35 minutter når jeg skal vekke tre og ha de med meg ut døren.
Med kun ansvar for meg selv, holder det med 15 minutter. Full fart. Alt som kan ordnes kvelden før, er ordnet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.