|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettPlutte er heller ikke registrert. |
![]() |
![]() |
#2 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg måtte ta en liten ringerunde her nå. Fant ut at ungenes telefonnr var registrert og det skal absolutt ikke det ene være.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettAlt dette er jo informasjon som ellers er tilgjengelig via diverse websider, bl.a. skattesøk, telefonkatalogen, bransjekataloger (f.eks. via dn.no) osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett
Ikke fødselsdato. Det er flere år siden fødselsdato ikke lenger kom opp i skattesøk, og telefonkatalogen endte jo med å fjerne akkurat de opplysningene fra sine søketreff. Det gjør meg ingenting om folk finner ut hva jeg tjener og hva jeg jobber med, men fødselsdatoen min og mitt skjulte telefonnummer vil jeg ikke ha på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett
Ah, la ikke merke til det - ser nå at det ikke er oppgitt på meg, men er oppgitt på min kone. Stjernetegn er imidlertid oppgitt på meg, så jeg vil vel da tro at de har dataene.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettPå meg hadde de surret og gitt meg fornavn som etternavn, registrert meg som to forskjellige personer med ny og gammel adresse osv. Prinsipielt mot, i praksis ganske avslappet.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg fikk også opp en del informasjon om meg. Men ikke noe på mannen. Derfor tror jeg at søkerbasen deres i stor grad er knyttet opp til telefonkatalogen. Mannen har nemlig "hemmelig" nummer - det er ikke søkbart i noen telefonkatalog. Den andre grunnen til at jeg tror det er knyttet opp til telefonkatalogen er at jeg ikke får opp bursdagen min - den har jeg fjernet fra telefonkatalogsiden.
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
Mens jeg fjernet bursdagen min fra telefonkatalogen før de fjernet den for alle, og skjult nummer har jeg også. Så de har nok den infoen fra et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
|
Samme her. Jeg står ikke i telefonkatalogen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Jeg tror også at opplysningene dels er hentet fra telefonkatalogen. Tre i min nære omgangskrets er ikke registrert i telefonkatalogen. Én fordi telefonen hennes er registrert i mannens navn, og to andre fordi de kun har telefon gjennom jobb; ingen av disse ble funnet av iam.no. (I alle fall to av dem finner jeg mange treff på når jeg googler, så det er ikke det at de er nettanonyme ellers.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettTja, liker det umiddelbart dårlig. På den annen side, såvidt jeg forstår er dette bare kopling av ellers tilgjengelig info fra nettet, og det er kansje greit å ha oversikt over hvahvem som helst kan finne ut om deg med litt søking om de bare vil?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 27-09-09 kl 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettHer er mailen jeg fikk fra datatilsynet:
|
![]() |
![]() |
#13 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg eksisterer ikke på Iam.no, og det er i grunnen like greit.
Sist redigert av Marit K : 27-09-09 kl 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettSånn som jeg ser det har ikke iam gjort hjemmeleksen sin. For det første så er ikke hele fødselsdato + år lov å publisere, noe de har gjort. De kunne valgt enten fødselsdato eller år, de har koblet dette. For det andre så har de ikke en reservasjonsmulighet, noe de også er forpliktet til å ha. Og for det tredje så har de tydligvis publisert telefonnummer de ikke har lov til, om feilen ligger hos dem eller teleoperatøren som har gitt dem dataene kan man jo lure på, men når de da så til de grader feiler åp punkt nr. 2 ang. reservasjonsmulighet, så hjelper det jo ikke på troverdigheten deres.
![]() |
#15 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg er ikke på iam, og det er i grunnen like greit
![]() |
#16 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettLikte det ikke. Håper siden stenges!
![]() |
#17 |
By the Sea
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettAt hemmelige telefonnr. dukker opp, er jo mildt sagt et alvorlig problem.
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
Det er mye lettere å svindle når man har både adresse, fødselsdato og fødselsår tilgjengelig, ja. Var det ikke Storberget som for litt siden oppdaget at hackere stjal identiteten hans i løpet av ti minutter når de hadde de nødvendige data tilgjengelig?
![]() |
#20 |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettSynes litt av problemet i dag blir også hvordan en del bedrifter, banker osv. identifiserer personer. Problemet med identitetstyverier har blitt ganske stort, men fortsatt er det lite som gjøres for å identifisere personer i en del sammenhenger... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|