Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 19:36   #81
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Flytoaletter er oppskrytt, sier min venninne Charlettaaah. Særlig hvis man kommer borti vakuumknappen.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 20:00   #82
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

:fniser av Charlettaaah:

Jeg tror alfaCharlie hadde elsket Central park og New York, både pre- og post 30. Jeg gjorde det definitivt. Dog post 30. :fossil:

Gammel 25-09-09, 20:01   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker at dere sier at jeg må reise steder. Da har jeg jo ikke noe valg.

Internettet sa det!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 20:03   #84
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg er aller mest glad for at jeg gjorde før jeg fylte 30 er:
- uendelig mye venninnesamvær og jentekollektiv
- utallige fester der jeg så solen stå opp

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:06   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Få tatt noen ordentlig fine, rynkefrie bilder av seg selv.

Gammel 25-09-09, 22:16   #86
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i all verden må man gjøre så mye før man er 30? Da er man jo bare barnet og har fremdeles det meste av liver forran seg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:27   #87
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart du må reise steder! Det går fint etter fylte 30 også, altså. :kikker på høstens syke kalender:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:35   #88
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

skal vi se... før fylte 30 har jeg fått tre barn og tatt 6 års utdannelse.... Jeg skal oppleve alt det andre ettter fylte 40. Da er alle barna så gamle at de ikke vil vite av sin mor hele tiden.

Gammel 25-09-09, 22:36   #89
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvorfor i all verden må man gjøre så mye før man er 30? Da er man jo bare barnet og har fremdeles det meste av liver forran seg.

Man skal da gjøre mye hele livet.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:51   #90
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Ting jeg hadde gjort før jeg fylte 30:

-Giftet meg, fått barn, separert meg
-Bodd i tre forskjellige land og seks norske byer
-Farget håret i alle regnbuens farger for så å barbere hodet utallige ganger
-Holdt tale foran 500 mennesker
-Sett Kongenes dal i Egypt og Måne- og Solpyramiden i Teotihuacán, Mexico
-Bodd i kollektiv med opptil ti andre mer eller mindre stabile beboere
-Gått 300 km av pilegrimsveien til Santiago de Compostela
-Studert kunstfag og planlagt seriøst å bli forfatter/kunstner/fotograf for så å skrinlegge planene
-Funnet drømmejobben og meningen med livet

Ting jeg ikke rakk å gjøre før jeg ble 30:

-Bli huseier (31)
-Få fast jobb (rett rundt hjørnet)
-Besøke Asia
-Ta sertifikat

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:12   #91
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Ting jeg hadde gjort før jeg fylte 30:

-Giftet meg, fått barn, separert meg
-Bodd i tre forskjellige land og seks norske byer
-Farget håret i alle regnbuens farger for så å barbere hodet utallige ganger
-Holdt tale foran 500 mennesker
-Sett Kongenes dal i Egypt og Måne- og Solpyramiden i Teotihuacán, Mexico
-Bodd i kollektiv med opptil ti andre mer eller mindre stabile beboere
-Gått 300 km av pilegrimsveien til Santiago de Compostela
-Studert kunstfag og planlagt seriøst å bli forfatter/kunstner/fotograf for så å skrinlegge planene
-Funnet drømmejobben og meningen med livet

Ting jeg ikke rakk å gjøre før jeg ble 30:

-Bli huseier (31)
-Få fast jobb (rett rundt hjørnet)
-Besøke Asia
-Ta sertifikat

Gremli, jeg er jo så glad i deg.

Følger det gode eksempelet:

Før 30 har jeg:
- vært med på diverse CISV-leirer, som barn og leder
- vært aktiv i politisk ungdomsparti - ble valgt inn til sentralstyret
- vært aktiv amatørteaterspiller, med sang, biroller og premiere- og avslutningsfester - livet er best bak scenen
- studert mange kjekke fag på universitetet, fullført et hovedfag
- bodd i studentkollektiv, levd det glade studentlivet med festing og glade dager
- truffet drømmeprinsen og testet ut livet som samboer
- fått ett barn, siden ett barn til
- flyttet på bygda og prøvd å etablere meg et liv her
- snust på arbeidslivet, fått drømmejobben

Etter de 30 har jeg:
- giftet meg
- begynt i kor

Reise kan man alltid gjøre. Det er lite jeg tenker at jeg burde ha gjort tidligere. Kanskje å reise til utlandet som en del av studieprosessen - men man kan jo alltids jobbe litt i utlandet?

Jeg tror ikke du AC egentlig trenger råd til hva du burde gjøre, du virker som ei dame som virkelig greier å realisere deg selv.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:17   #92
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Få tatt noen ordentlig fine, rynkefrie bilder av seg selv.

Eller få fotografen til å retusjere litt. Bryllupsbildene for eksempel.

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise til et nytt sted. Man kan reise med barn, ikke sant? Eller parkere dem hos snille besteforeldre noen dager i blant? Mannen er litt sånn "Nei, det får vi vel ikke gjort mer nå" ...

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:32   #93
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Eller få fotografen til å retusjere litt. Bryllupsbildene for eksempel.

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise til et nytt sted. Man kan reise med barn, ikke sant? Eller parkere dem hos snille besteforeldre noen dager i blant? Mannen er litt sånn "Nei, det får vi vel ikke gjort mer nå" ...

Mannen tar feil. Punktum.
Man kan gjøre mye med barn, og dagens barn kan godt plasseres hos dagens besteforeldre.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:33   #94
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Gremli, jeg er jo så glad i deg.

Og jeg i deg. Og jeg har jo forresten også sittet i et sentralstyre, vært vara i kommunestyret og lokallagsleder for en ungdomsorganisasjon.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:34   #95
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Tink: Det var vel det jeg visste!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:38   #96
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi ha oppramsing altså?

Ting jeg gjorde før jeg var 30:
- Giftet meg og forble gift
- Fikk noen unger
- Tok deler av utdannelsen
- Fikk fast jobb
- Kjøpte leilighet
- Kjøpte hus
- Kjøpte 2 biler
- Kjøpte motorsykkel
- Hadde ikke sex på et flytoalett (HC-toalett og vanlige toalett holder i massevis)
- Var FAU-leder
- Reiste charter og ikke-charter
- Feiret jul i eget hjem med 12 gjester
- Stelte døde etter å ha pleiet dem på dødsleie
- Sydde adventsklaender til alle barna + strikket bunader
- Plantet påskeliljeløker og fikk påskeliljer året etter

Juhu - så spennende, lizzom.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 00:53   #97
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Himmel og hav, så kjedelig liv jeg har hatt. Jeg er snart førti, og har gjort fint lite, egentlig. :midtlivskrise på gang:

"At the age of 37 she realized she'd never ride through Paris in a sportscar with the warm wind in her hair" ...

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)

Uten sammenligning forøvrig.
Jeg anbefaler ingen å hoppe ut fra et tak.

Sist redigert av Enhjørning : 26-09-09 kl 00:59.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 00:59   #98
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva med disse omreisende toalettene man finner på festivaler rundt omkring?

Bare hvis Bodø-jentene våre har tatt runden først.
Mn se opp for Domino-effekten.

Gammel 26-09-09, 01:00   #99
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Gode gud. Jeg innser at jeg har det svinetravelt. Tar hvertfall dykking, pyramider og Egypt til uka, så da hjelper det vel noe. :svett:

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 08:17   #100
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det en del ting jeg ikke gjorde før 30, men på en annen side var det en del ting jeg ikke har noe ønske om å gjøre heller. Reising utenfor Europa og dykking er i boks. Jeg opprettholder for øvrig at miljøvennlige mennesker går for togtoalett og ikke flytoalett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.