Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan barnehagen vaksinere uten å gi beskjed?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 22:00   #81
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan barnehagen vaksinere uten å gi beskjed?

Det var nok lek, ja. Hvis ikke hadde det sikkert blitt avisoverskrifter....

Gammel 14-10-09, 22:02   #82
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Svinevaksinen er kommet, men er ikke tatt i bruk enda. Tror den venter på nasjonal godkjenning. Risikogruppene vil bli vaksinert først, de andre får etterpå. Hver kommune bestemmer selv hvordan de skal gjøre det. Noen steder er det fastlegene, andre steder kommunehelsetjenesten.

Gammel 14-10-09, 22:02   #83
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, det er foreldrene som skal ta avgjørelser, også medisinske, på barnets vegne.

Men er ikke det veldig merkelig at barn blir vaksinert i barnehagen? Uten at foreldrene har blitt varslet på forhånd? Fikk du beskjed når barnet ble hentet da eller? Dumt spørsmål (jeg vet ikke hvor gammel han er): Det er ikke bare storebror som har misforstått hva vaksine er?

Var det ikke en tante som leverte han i dag da (jfr annen tråd), er du sikker på at hun ikke leverte han på folkehelsa istedet for barnehagen?

Dette var min første tanke. Og det ser jo ut til at dety stemmer sånn omtrent. Jeg ville laget et aldri så lite h.....e om barnehagen hadde vaksinert uten samtykke.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:07   #84
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en gangs skyld var jeg klar i toppen her, og tenkte med en gang " Det MÅ ha vært en lek!".

Mest fordi det ville vært helsemessig utenkelig - det er såpass mange barn som er allergiske at det kunne skapt livtruende situasjoner. Ingen helsepersoner hadde stukket under slike omstendigheter.

Gammel 14-10-09, 22:15   #85
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Svinevaksinen er kommet, men er ikke tatt i bruk enda. Tror den venter på nasjonal godkjenning. Risikogruppene vil bli vaksinert først, de andre får etterpå. Hver kommune bestemmer selv hvordan de skal gjøre det. Noen steder er det fastlegene, andre steder kommunehelsetjenesten.

klumpen(og jeg) skal ta på fredag. her begynte de å vaksinere på mandag. man bare kommer ned og stiller seg i kø. kaaaoooos sier jeg bare..

**** edit*** jeg hadde misforstått. det var visst den vanlige influensavaksinen..

Sist redigert av SpetakkelRandi : 16-10-09 kl 07:55.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:26   #86
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer som sagt ann på kommunene hvordan de gjør det. Mulig de ikke skiller på vanlige og risiko hvis det er få i kommunen? Jeg bor i en kjempestor kommune der over 100 helsepersonell er leid inn for å vaksinere noen stop i lang tid.

Gammel 14-10-09, 22:35   #87
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, det var da voldsomt til reaksjon her.
Ingen barnehage hadde vel gjort dette. Det hadde jo vært helt sinnsykt.
Folk fyrer seg fort opp altså.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:59   #88
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Det var godt du fant ut det var lek.
Jeg holdt hodet kaldt gjennom de første sidene av tråden jeg også, ingen helsesøster eller lege ville ha funnet på å sette vaksine uten foreldrenes samtykke. Det kan jeg bare ikke få meg til å tro.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:21   #89
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Godt å høre at det bare var lek!

Jeg har opplevd at elever av meg har fortalt hjemme at de har fått sprøyte på skolen når vi har lekt vaksine i forbindelse med et opplegg der vi lekereiser til et annet land. Da må man jo både ordne seg med pass, ta vaksine og få malaria-medisin av "helsesøster", må vite. Og ungene lever seg veldig inn i sånn leik, og forteller hjemme med største overbevisning.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:25   #90
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Bra det bare var en lek ja.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:33   #91
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Uff, der stresset jeg meg opp, altså. Flaks at det viste seg og bare være på lek.

Her i kommunen vet jeg at fireårskontrollene har blitt utført i barnehagene i puljer. Men vaksiner har ikke vært en del av det som er blitt gjort.

Gammel 14-10-09, 23:40   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var godt det var en øvelse, da.

Jeg skal for øvrig vaksineres gjennom bedriftshelsetjenesten på mandag, og jeg sniker ikke i køen, så vidt jeg vet. Jeg hørte for øvrig på radioen i går at man anbefaler alle med barn under 3 år å ta den, siden de i utgangspunktet ikke kan?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:47   #93
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

*sporer av*

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg hørte for øvrig på radioen i går at man anbefaler alle med barn under 3 år å ta den, siden de i utgangspunktet ikke kan?

Uff, det har jeg ikke hørt. Jeg hadde ikke tenkt å ta den jeg altså, men med lillesøster under året må jeg kanskje revurdere.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 00:21   #94
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ingen som på ramme alvor tror at barnehageansatte vaksinerer unger? Eller henter inn helsesøster for å tvangsvaksinere barna?

Knøttet, du bør legge deg i hardtrening til ungene blir større om du ikke greier å avsløre noe så opplagt. Jeg skjønner at du skvatt med en gang altså. Men skjønte du ikke at det ikke kunne være sant? Du kan være helt trygg på at ingen vaksinerer barna dine uten ditt samtykke. Vaksinasjon av små barn foregår på helsestasjonen, med foreldre tilstede (eller foreldres samtykke).

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 07:51   #95
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det er ingen som på ramme alvor tror at barnehageansatte vaksinerer unger? Eller henter inn helsesøster for å tvangsvaksinere barna?

Knøttet, du bør legge deg i hardtrening til ungene blir større om du ikke greier å avsløre noe så opplagt. Jeg skjønner at du skvatt med en gang altså. Men skjønte du ikke at det ikke kunne være sant? Du kan være helt trygg på at ingen vaksinerer barna dine uten ditt samtykke. Vaksinasjon av små barn foregår på helsestasjonen, med foreldre tilstede (eller foreldres samtykke).

Gammel 15-10-09, 08:31   #96
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

'Hmmf, jeg hadde ikke tenkt å ta den... men vi har jo en guttunge på et år, som altså da ikke skal få den, og derfor burde jeg og mannen gjøre det altså?

*må tenke mere*

Gammel 15-10-09, 08:35   #97
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg synes det faktisk er litt rart at folk klarer å fyre seg opp så veldig med så lite info, og at man faktisk tror at barnehager setter igang vaksinasjoner uten tillatelse og forhåndinformasjon om eventuelt program.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 08:39   #98
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hihi - jeg synes det er å kaste bort masse godt adrenalin å bare la dette skli ut jeg. Ta det opp med barnehagen i morgen at du er dypt fortørnet over at barna leker ting som involverer brukerutstyr for narkotika som sprøyter og hva har du ellers i morgen. Med sinnastemme.

Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 09:45   #99
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Næsj. Er det ikke derfor man sjekker hva andre tenker da, før man gir seg ende over?
Jeg hadde spurt i morgen jeg også for aller sikkerhets skyld altså, men antatt i utgangspunktet at det var en lek.

det esme sa!

Gammel 15-10-09, 09:49   #100
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes det faktisk er litt rart at folk klarer å fyre seg opp så veldig med så lite info, og at man faktisk tror at barnehager setter igang vaksinasjoner uten tillatelse og forhåndinformasjon om eventuelt program.

Med så mange ubrukelige helsesøstre som finnes i dette landet, kan man aldri være sikker på noe som helst tenker nå jeg.
Og det er nå jammen mye rart som skjer i forskjellige barnehager også, så sammenlagt kan man aldri være trygg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.