Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-07, 23:14   #81
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Denne gjorde veldig inntrykk på en ung mygg:

Det samme gjorde denne:

og denne

Og mange flere av de som allerede er nevnt, som Mississippi Burning Trainspotting, og Lost in Transelation.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 23:28   #82
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sett mange gode filmer, men den som har berørt meg mest nå siste tida, er Sophie Sholls siste dager.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 23:33   #83
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Tid for ømhet

Passion of the Christ

Var en annen jeg tenkte på, men den glapp... Kommer ikke på hva det var.

"Passion of the Christ" kjøpte jeg i dag. Har ikke sett den.

The Wave (Bølgen) gjorde et sterkt inntrykk på meg. Skulle ønske den var å finne på dvd. Det var en utrolig sterk opplevelse.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 23:38   #84
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, Boys don't cry må jeg føre på også!

Gammel 12-01-07, 23:49   #85
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Så nettopp en sterk dokumentar på web tv hos tv2 om barnehjemsbarn i Norge i dag. Sitter med tårer i øynene og klump i halsen. Ble minnet på hvor verdifulle barna våre er, og hvor viktig vår rolle som foreldre er i sammenhengen om å skape startgropen på våre barns liv! For en oppgave vi har tatt på oss!!!

Gammel 13-01-07, 00:10   #86
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Da jeg åpnet denne tråden var det første som slo meg en film som jeg så da jeg var ganske så ung men som jeg ikke husket hva het.
Det var The Champ.

Så den for et par år siden også og den var like trist..
Skjønner at jeg må se Lilja4ever da.

Gammel 13-01-07, 02:24   #87
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg har sett mange gode filmer, men den som har berørt meg mest nå siste tida, er Sophie Sholls siste dager.

Den filmen satt mannen min å så på i går og han satt med tårer i øynene. Ikke mange ganger jeg har sett han så berørt over en film.

Gammel 13-01-07, 18:41   #88
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Denne gjorde veldig inntrykk på en ung mygg:

Når jeg skulle svare i denne tråden tidligere, kom jeg ikke på om dette var en bok eller om den også var film... :begynner å bli gammel:

Så jeg må bare signere denne, nå når Myggstukket har vist at hukommelsen min begynner å svikte.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 21:58   #89
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Når jeg skulle svare i denne tråden tidligere, kom jeg ikke på om dette var en bok eller om den også var film... :begynner å bli gammel:

Så jeg må bare signere denne, nå når Myggstukket har vist at hukommelsen min begynner å svikte.

Leste boken først ...
Må bare nevne at David Bowie spiller i filmen, og han har også skrevet noe av filmmusikken.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:14   #90
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Christiane F hadde jeg glemt navnet på når jeg skrev første liste.
En annen en hvor historien kanskje er bedre en selve filmen er Sleepwalkers.
Mener den heter det, er med blant annet Brad Pitt og handler om 4 gutter som kom på forbedringsanstalt.

Gammel 13-01-07, 22:17   #91
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

første filmen som falt inn i hodet når jeg leste overskriften er The Champ.

Mange flere bra også, men denne har satt seg skikkelig.

Husker alle barna og mange voskne i nabolaget jeg bodde som liten så den hos oss, jeg var sikkert rundt ti. Det var ikke ett tørt øye, ikke engang på gutta.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:33   #92
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Mener den heter det, er med blant annet Brad Pitt og handler om 4 gutter som kom på forbedringsanstalt.

Sleepers. Med Brad Pitt ja, og Kevin Bacon og Robert Deniro hvis jeg ikke husker feil. Den gjorde inntrykk på meg også. Filmen altså, boka har jeg ikke lest.

Gammel 13-01-07, 22:35   #93
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Sleepers. JA den er helt grusom. Og når vi først er inne på sånn type film så er Ondskapen med Jan Gulliou også ganske forferdelig. Han har vissnok selv opplevd dette...

Gammel 13-01-07, 23:47   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange filmer har berørt meg sterkt. Jeg åpner veldig for det når jeg ser film, et av områdene jeg tillater meg å være mindre rasjonell og mest emosjonell.

Den filmen som nok har satt meg mest ut er faktisk Cry Freedom, da var jeg 16-ish og idealist. Og jeg ble helt overmannet av hjelpesløshet i dagesvis etterpå.

Before Sunrise har påvirket det romantiske livvsynet mitt veldig mye. Jeg har alltid tenkt at den dagen jeg treffer en gutt som føler det samme for den filmen som jeg gjør, da har jeg truffet min soul-mate. Rhett liker den da, i det minste.

Den siste filmen som berørte meg var Babel. Jeg er usikker på om jeg egentlig bør se filmer om barn i livsfare når jeg er gravid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 23:57   #95
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Den siste filmen som berørte meg var Babel. Jeg er usikker på om jeg egentlig bør se filmer om barn i livsfare når jeg er gravid.

Den spoileren var da utrolig kul!

Tema: Jeg vet ikke. Jeg unngår så godt jeg kan "skikkelige" filmer. Jeg har sett mange av disse dere snakker om, men liker best å se film for å bli underholdt, ikke for å tenke. Jeg anser meg ikke som "grunn" av den grunn, men jeg har sett nok vanskelige ting i RL, så jeg orker ikke se det på film når jeg skal slappe av.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 00:15   #96
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på Shadowlands, jeg gråt flere bøtter da jeg så den.

Gammel 14-01-07, 00:34   #97
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror filmen jeg har grini mest av i hele verden er Vinterkysset!! Satt de siste 20 minuttene på do og storgrein, mens sambo satt i stua og rista på hue.

Todd og Cooper, sånn som jeg griner...

Grip dagen, så den på kino i Australia, og grein så jeg trudde jeg skulle kaste opp, var rimelig pinlig å gå ut av salen og måtte gå gjennnom mengden med folk som skulle inn og se den etter meg....

Armageddon, så den på storskjerm i Spektrum, grein no helt frykteligt!!!

Camilla og tyven, hadde lånt med meg 3 unger på kino for å "kose oss", tja, det var hvertfall underholdning for unga når jeg stortuta gjennom nesen hele filmen...

Er ikke helt sikker på om det er grining du tenkte på som hovedinnlegger, men dette er hvertfall filmer som jeg syns er fryktelig triste!!

Er ei survetutte sier sambo...

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 00:43   #98
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Camilla og tyven, hadde lånt med meg 3 unger på kino for å "kose oss", tja, det var hvertfall underholdning for unga når jeg stortuta gjennom nesen hele filmen...

Camilla og tyven ja, herregud, den hadde jeg glemt

Både jeg og søstrene mine satt og tuta så tårer og mascara rant da de sendte den på tv en julaften (er gjerne litt ekstra emosjonell på julaften da). Ja, må føye til at vi var godt over tjue alle sammen

Gammel 14-01-07, 20:04   #99
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pølse&Makaroni, her.

Notebook. *snufs*

Enig. Men har du lest boken? Hvis ikke, gjør det. Den er fantastisk!

Ellers er jeg kanskje litt "grunn", for jeg gråt som bare det av "Titanic" og "Pearl Harbour"...

Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:35   #100
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det er så mange.

"Den grønne mil"
"Forrest Gump"
"Tears of the Sun"
"Christiane F", men tror jeg bare har lest den?
"Armageddon"

Morsomme: "Weddingcrashers"

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.