Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 01:45   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei, det har vi ikke. Synes det er mindre pent rett og slett.
Har noen julekrus som brukes til gløgg og kakao i julen.
Det er det eneste som kommer i nærheten avj uleservise hjemme hos oss.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:20   #2
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Nei det har vi ikke. Dvs vi har to krus som jeg fikk i julegave ett år, så de taes pliktskyldigst fram hver jul, men glemmer å bruke de.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:25   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Nehei, DET er unødvendig. I medgift fra mannen (les svigermor) fulgte 12 deler i Kongle, så man kan si at her er det alltid jul. Hurra.

Gammel 09-11-09, 13:40   #4
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Nehei, DET er unødvendig. I medgift fra mannen (les svigermor) fulgte 12 deler i Kongle, så man kan si at her er det alltid jul. Hurra.

Er Kongleservice = jul Vi har hele Kongleservicet, fordi det var DET mannen falt for engang i tiden. Er definitivt ikke jul for oss og brukes hele året.

Har forresten Firkløveren sitt "Gammeldags Jul" på hytta. Begynte vel å spare på det for 12-13 år siden og synes det er koselig å ta fram i julen på hytta. Hadde garantert ikke begynnt å spare på dette servicet nå, men nå som vi har det, så blir det brukt.....

Synes juleservice er koselig jeg da , men selvsagt er det veeldig unødvendig med ett service man tar fram en gang i året....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:42   #5
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har engleservise fra PP. Dette tar jeg i bruk 1. søndag i advent og rydder vekk igjen 13. dag jul. Det er noe jeg setter stor pris på.

Jeg har både kaffe- og middagsservise fra denne serien, men middagsservice er temmelig nøytralt og kan fint kombineres med annet. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte dette for x antall år siden.

Gammel 09-11-09, 13:53   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Engleserviset er kjempelekkert
Får man tak i det ennå?

Gammel 09-11-09, 15:04   #7
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Engleserviset er kjempelekkert
Får man tak i det ennå?

Det har dessverre gått ut av produksjon. Sørgelig!

Her er et par glimt av kaffeserviset....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 022_thumb[4].jpg (36,9 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg 024_thumb[1].jpg (39,0 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg 028_thumb[1].jpg (36,0 KB, 4 visninger)
Gammel 09-11-09, 15:20   #8
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har ikke juleservise. Har mange andre lekre serviser, bl.a. 3 forskjellige fra Greengate som er fint å kombinere til frokost og lunsj i julen.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:04   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg ikke. Eneste jeg kunne vurdert, var hvis jeg fant noe fra tidlig sekstitall som var litt abstrakt. Vi har ikke penservise heller, men hvitt som funker til hverdag og fest. Jeg har arvet et Figgjo kaffeservise av farmor og farfar som vi gjerne bruker til litt fint, men vi har ingen voldsom tradisjon på det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 16:36   #10
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kom plutselig på at vi har fire grøttallerkener med nisse på. Vi er fem.

Gutta bruker dem når de spiser grøt, uansett om det er jul eller ikke. Det gjør de når jeg er ute og reiser med jobben.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:59   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har et hvitt penservice som sikkert er altfor "rokokko" for de fleste her inne, men jeg liker det til slike anledninger hvor jeg kan dekke pent.

Hvit duk, hvitt servise, røde dekketallerker (plastikk fra Living) og jeg bruker tid på å finne pene servietter. Ellers har jeg borddekorasjon og div. telyslykter, samt sølvlysestaker med rød sløyfe. Da er det jul da :drømmer:.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 02:11   #12
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ok, det er kanskje på tide å gå og legge seg når denne tråden kommer opp i abonnerte tråder i kontrollpanelet mitt og jeg presterer å lese "Har du julekveldsvise?". :gånn tu bedd:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 02:25   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ja, det har jeg, både middags- og kaffeservise. Mener det er noe rødt på det, og gullstjerner.. Det står fortsatt i esken det kom i.

Gammel 10-11-09, 10:14   #14
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Mannen fikk et "lekkert" kaffeservise med asjetter av en jobbkontakt til jul i fjor. Egentlig ikke min smak, og jeg hadde egentlig ingen planer om å noen gang pakke det ut av esken, men kanskje det faller i smak hos ungene? De kan bruke asjettene til frokost osv i desember om de vil.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 10:31   #15
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Vi fikk et kaffeservise til jul et år, og jeg utvidet det litt med noen få flate og dype tallerkner. Det brukes litt i adventstiden.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:59   #16
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Har et grusomt frokost service, som jeg fikk i gave en gang sånn til 99 kr. Skeivt og rart. Har litt problemer med å kvitte meg med ting, men nå er vel tiden inne! Har ikke vært mye i bruk.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:15   #17
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har porsgrunn nisseservise :-)

Kjøpte det på salg på OBs for min første lønn en gang i tiden. Tradisjon

Gammel 10-11-09, 17:36   #18
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har et kaffeservise fra Europris som kostet 60 kr eller noe. Glemmer stort sett å bruke det når jula kommer.

Gammel 14-11-09, 19:47   #19
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Jeg har ikke, men hvis jeg skulle kjøpt hadde det nok blitt dette eller noe lignende.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCF7380.jpg (102,4 KB, 13 visninger)
Gammel 14-11-09, 20:15   #20
SkravleHege
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2009
SkravleHege har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har ikke noe slik i hus. Jeg kjenner litt på at det hadde vært koselig ha noe man bare tok frem i adventstiden, men så kommer jeg på all lagringsplassen det krever og da tenker jeg at det vi har får holde!

SkravleHege er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.