Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Juletre: plast eller ekte?
Plast er bra! 30 22,90%
Skikkelig ekte juletre, selvfølgelig 98 74,81%
Har ikke juletre 2 1,53%
Dustepoll 1 0,76%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 18:22   #1
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Avsporing: Ekte juletre eller plast?

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

men det blir liksom ikke jul uten den gode granlukta i huset.

Hvorfor ikke? Det er da full jul her i huset, selv med et tre av plast.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 11:34   #2
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Hvorfor ikke? Det er da full jul her i huset, selv med et tre av plast.

Vel, jeg avkreftet dette litt i det neste innlegget mitt.
Men i utgangspunktet er julen en sanselig tid for min del. Lukten av god mat, rent hus og juletre er en viktig del av dette. Trolig mest av nostalgiske årsaker, siden jeg er vokst opp med å alltid ha ekte juletre. Foreldrene mine har bare hatt juksetre de siste par-tre årene.

Mine gjenlevende besteforeldre har også plasttrær, og bestefaren min setter det ferdig pyntet inn i en bod for så å bare ta det ut og plugge i lysene neste år.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:47   #3
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Plast. Har ikke noe valg. Barn med astma, allergi +++
Men vi har et flott tre når pynt og lys er på!

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:21   #4
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg er en av de som har skikkerlig ekte juletre, tradisjon rundt henting og merking av tre også.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:21   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukten fikser med jo ved å spraye litt jukselukt på boks på treet, og vaske med grønnsåpe med furunål hver dag.

Gammel 15-11-09, 18:29   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et nydelig plasttre. Ser helt ekte ut. Jeg fikser ikke å ta inn et levende tre for så å kaste det når det er på sitt nydeligste. :trevenn:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:57   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt det der. Mulig det er fordi jeg har hatt plast i mange år og er vant med det (men vokste opp med ekte tre). Har man et skikkelig, dyrt flott plasttre som ser tilnærmet helt ekte ut, er det jo ett fett. Lukta har jeg aldri tenkt over uansett, sikkert fordi jeg ikke tenker over at huset skal lukte skog, eller at jeg uansett vasker med furunålsgrønnsåpe hele julen, hehe.

Gammel 15-11-09, 19:33   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Furugrønnsåpe gir jo ikke granlukt?

(Og mamma får helt sikkert astma av slike luktvarianter også, så den plast-julen er rett og slett luktfri. Også har de julestjerne og juleglede i kunstig utgave også ja. Og svibler har man bare ikke. Røkelse utgår med høye kneløft. En meget luktfri jul, sammenlignet med de andre årene, når vi feirer hos svigermor, hvor treet er ekte, røkelse brennes, det er blomster som lukter, og folkene er med parfyme på... Vi har to meget forskjellige juler, luktmessig, annethvert år... Men sånn ellers så er det like koselig jul liekvel )

Gammel 15-11-09, 19:48   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Furugrønnsåpe gir jo ikke granlukt?

Noen sverger jo til furu. Jeg kjenner ikke forskjell, er ikke noen trelukt-kjenner, egentlig.

Gammel 15-11-09, 19:52   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukten har helt klart noe å si for min del. Den granbar-lukten når man tar inn juletreet setter virkelig i gang julereflekser hos meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 19:44   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ekte tre må det være. Denne julen har vi en ettåring samt to ungkatter i hus, så treet blir tjoret fast i taket. Det går så fint så. Jeg gleder meg til grantrelukt i huset.

Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 19:58   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sånn er jeg med pinnekjøtt, bla. Mannen takler ikke lukta av pinnekjøtt, det er helt uforståelige for meg.

Gammel 15-11-09, 19:58   #13
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke se for meg jul uten ekte grantre i stua. Lukten av gran er noe av det viktigste ved julen for meg.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 00:00   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå har jeg lest og lest om juletre-stell og hva man må gjøre for å holde et ekte tre fint osv, og det er jo fader meg så stress at mannen bare lo da jeg fortalte ham det og han sa "det blir nok plast igjen ja". Jeg betaler heller en god sum for et pent plast-tre vi kan ha i 10 år fremover, og som ikke krever noe som helst stell og ikke drysser eller noe, enn å betale et halvt tusen eller mer for et tre vi har i en uke og må vanne og stelle og greier. Ser ut som det blir plæstik fæntæstik igjen ja. Må bare finne et flott plastikk-tre. Skeidar?

Gammel 16-11-09, 00:01   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid ekte. Kan ikke tenke meg noe annet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 00:08   #16
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Alltid ekte tre her også.

Gammel 16-11-09, 07:13   #17
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg er småbarn i hvertfall det motsatte av grunn til å droppe treet. Jeg MÅ ha tre selv, og selv om jeg i år har en krabbende og klatrende på 9 måneder, er det uaktuelt å droppe treet, eller å bytte det ut med plast. Man passer heller godt på, dropper den dyreste glasspynten, og lar være å pynte de nederste greinene.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:48   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Simone: hvor kjøpte du det og hva kostet det?

Gammel 16-11-09, 09:08   #19
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpte det på eit hagesenter her eg bur. Etterligning av sveitsisk edelgran. Høgde på ca 180 cm. Hugsar ikkje merket, men det kosta rett under 2000 kr.

Gammel 16-11-09, 09:10   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Årh, vil ha!! Jeg skal på skattejakt snart, se om jeg kommer over Det Fantastiske Plasttreet.

Emneord
juletre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.