|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
villende
|
Sv: Gerd Liv VallaJeg syns det er flott at Yssen tar denne saken offentlig. Det hadde hun ikke trengt. Men som tidligere likestillingsdirektør så er det kanskje ikke så rart at hun gjør nettopp det. Jeg syns hun virker veldig troverdig, og jeg syns ikke Valla gjorde en god figur i pressekonferansen. Den drittpakken som presenteres i VG i dag er jo direkte patetisk og lukter forsøk på selvrettferdigelse på lang avstand. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gerd Liv VallaJeg tror på Yssen.
|
|
|
#3 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gerd Liv VallaSaken har jo, som det sies her, to sider, men jeg må innrømme jeg har litt mer tro på Yssens versjon - hadde hun kommet med dette dersom det ikke hadde vært noe i det, tro? Jeg vet ikke...
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gerd Liv VallaSelvfølgelig er ikke dette noen enkel sak - og den har sikkert flere sider. Men det er noe med det Madam Mim sier - "som sjef skal man ta den ansattes opplevelser på alvor". Og er det noen som burde vite det så er det LO! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gerd Liv VallaEr det noe poeng å gå til sak med mindre man faktisk ønsker jobben sin eller en real sluttpakke?
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Gerd Liv Valla
Nå er jeg absolutt ikke inne i saken, men var ikke argumentasjonen til Y at hun tok dette til media for å "renske opp i forholdene" - den ville vel en rettstvist også ha gjort?
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
En rettsak ville vært mer langvarig og krevende enn noen runder i media?
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
Folk er forskjellige. Jeg tenker at hvis jeg skulle påtatt meg ansvar for å "rydde opp" i noe som var så graverende som jeg har forstått at dette er fremstilt som (mobbing) tror jeg at jeg hadde brukt rettsapperatet. Jeg kan ikke helt se for meg hvilken opprydding dette mediakjøret blir å føre til? Altså helt konkret.
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
OK, men hva skal man da gå til sak mot når man selv har sagt opp? Kan man kjøre en sak bare på brudd av arbeidsmiljøloven? Vil man ikke gå til sak fordi man ønsker en sluttpakke eller for å bedre arbeidsvilkårene i stillingen?
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Nettopp. Kanskje hun ønsker å gå videre. Komme igang med sin nye jobb og legge hele greia bak seg, med med visshet om at hun sa fra i det minste. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jo flere jo bedre...
Jeg vil vel si det, ja... I tillegg er det vel ganske klart at å ta det i media istedenfor i rettsalen er bedre for å ta dama, og ikke organisasjonen. Dette er vel Yssens "hevn" for det hun mener er uakseptabel behandling fra sin sjef. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
weird
Sv: Gerd Liv VallaJeg skjønner godt at folk ikke orker å kjøre en sak i rettsystemet. Selv om de har gode muligheter for å vinne kan det lett koste mer enn det smaker.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Gerd Liv VallaSett med mine øyne blir GLV trashet på Skavlan nå ... Greitt nok at denne saken helt sikkert har 2 sider, men en av sidene fremstår som langt mer troverdig enn den andre.
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Sv: Gerd Liv VallaJeg er ganske imponert at Skavlan er i stand til å stille noen kritiske spørsmål.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#19 |
|
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Gerd Liv VallaEn liten digresjon. Sist redigert av MokkMokk : 11-02-07 kl 22:18. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hvor: Akershus
Den neglelakkfargen synes jeg er noe av det fineste som finnes...dvs. på kvinner som kler den fargen, og som matcher den med riktige klær og smykker. Valla ser ut som en kjerring og matcher ikke i fargevalgene, og ser derfor hårreisende fæl ut med den neglelakken. Hun kler forøvrig ikke tatoveringen sin heller synes jeg.....
|
![]() |
|
|