Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Har dere mange pc-er?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: Hvor mange pc-er har dere?
1-3 76 46,06%
4-6 66 40,00%
6-8 16 9,70%
8-10 4 2,42%
11-15 1 0,61%
16-20 2 1,21%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-09, 22:03   #81
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.078
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Vi har en stasjonær som har hatt juleferie lenge, en laptop og min jobblaptop.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:06   #82
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Hva skal folk med 8-9 pc`er?
Vi har to. En stasjonær og en laptop. Laptopen brukes uhyre sjelden. Annenhver måned kanskje.

De to eldste ungene har hver sin, så er det en HTPC i stua, og kona har to bærbare hun skifter litt mellom. Da er vi oppe i fem.

Så har jeg min "faste bærbare" og "faste stasjonære", i tillegg kommer Macbook Pro-en, og diverse maskiner som brukes mer bare til jobb. Strengt tatt kunne jeg kanskje regne NAS-ene som pc-er også. I tillegg ligger det noen "eldre" bærbare og stasjonære som man brukte tidligere. I teorien kunne jo man jo også telle med den bærbare kona har på jobb, som hun vel ikke har helt behov for å ta hjem.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:39   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Gådd. Vi har 2 stasjonære, 1 Mac mini, 1 iMac, 1 laptop og 2 jobb-læpper. I tillegg har vi en gammel læpp som ikke er i bruk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 23:24   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette var jo gledelig. Jeg synes huset vårt er fullt av duppedingser og jeg er gift med en it-kar, men vi har en stasjonær pc hjemme. Og så har jeg og/eller mannen ofte med en laptop fra jobb. That's it.


Å gud, ENDELIG noen som oss!

Hva SKAL dere med hundre pc-er? Her holder den vi har i bøtter og spann.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 01:16   #85
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Her i huset har vi fem. En stasjonær som vi nesten aldri bruker, mannen og jeg har hver vår laptop som vi bruker daglig og så har vi to "gamle" laptoper som brukes av og til. Gutten på 3 måneder har ikke fått sin egen PC enda.

__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 10:08   #86
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Tre her i huset, en stasjonær og to bærbare.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 10:15   #87
sologmåne
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 109
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Her i huset har vi 5, hvorav 2 er stasjonære.

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 11:43   #88
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Vi har tre bærbare macer, hvorav den ene bor fast på stua og brukes til musikk- og filmavspilling. Teller da ikke med maskiner som ikke er i bruk, men som fortsatt er i hus fordi vi er noen latsabber som ikke får kastet dem.

Dere som har flere bærbare i bruk per person: Hvorfor det? Jeg er sterkt knyttet til MacBooken min, og kunne ikke tenke meg å ha andre på si, liksom...

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 12:28   #89
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Hva skal folk med 8-9 pc`er?
Vi har to. En stasjonær og en laptop. Laptopen brukes uhyre sjelden. Annenhver måned kanskje.

Poden og jeg bruker hver sin laptop, og mannen bruker den stasjonære. Medie-PC-en brukes til å spille musikk og se film og bilder med. Så har mannen en mini-PC som brukes til å ha med når vi reiser bort, og som ekstramaskin når det behøves, og så har vi en backupserver og en en webserver. Alt dette (unntatt mini-PC-en) er i daglig bruk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 12:57   #90
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Vi kom vel fram til 8 i huset. De to eldste har hver sine, og så er det er blanding av bærbare, stasjonære, htpc, testmaskiner, server, et.c. Jeg tar derfor ikke med bærbar fra jobb hjem.
Mannen jobber innen IT, og da kan det bli sånn.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:30   #91
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
 
Thelma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 217
Thelma er litt kul
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Vi har 2 stasjonære (bare én som virker pr.dags dato) og to laptoper. I tillegg har både mannen og jeg jobbmaskiner vi drar med oss hjem.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:52   #92
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.885
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Tror vi har 8 i hus akkurat nå. Noen hører til mannens jobb, resten eier vi.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 14:10   #93
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

En stasjonær Mac, en utdatert bærbar, en bærbar som mann bruker på jobb og en som mamma skal kjøpe av meg.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 14:22   #94
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Vi har 3 laptoper. En gammal Packard Bell som vi har fått av min mor sin nabo, min Acer som jeg bruker til oppgaver og surfing og sånt, og så mini'en, en MSI Wind 10". Ønsker meg fælt en ny for den jeg har nå har begynt å bli rimelig treig, den er snart 3 år gammel.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 14:42   #95
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Dere som har flere bærbare i bruk per person: Hvorfor det? Jeg er sterkt knyttet til MacBooken min, og kunne ikke tenke meg å ha andre på si, liksom...

To av husets bærbare er jobblaptoper, som er hjemom ved behov.
I tillegg har mannen Mac, mens jeg har en Acer på privaten.
Kunne ikke tenke meg å bruke jobblaptopen hjemme. (Liten HP)

For øvrig synes jeg ikke det er veldig mye å ha åtte maskiner på fem familiemedlemmer når to av dem er jobbmaskiner.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 14:46   #96
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

3! En som er mannen sin jobb-pc og 2 som er mine Den ene bruker jeg kun til nedlasting.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 16:24   #97
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Jeg vet ikke en gang hvor mange som er her, for mannen min drar med seg nye, brukte, hjem rett som det er (IKT-lærling). Jeg har en laptop, han har en mac og en jobbe-pc laptop, i tillegg står det en laptop bak sofaen som han laster ned diverse på og irc'er på tror jeg. I kottet står det mange som jeg ikke har oversikt over; det er der han "gjemmer" de han tar med seg hjem. I tillegg er det Linux-servere og harddisker rundt omkring, jeg har mistet oversikten for lengst!

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 16:28   #98
mammatil3
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 7
mammatil3 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Jeg har en mini bærbar.. skikkelig treg sak!! Jentene har hver sin bærbare, også står det vel 3 stasjonære i kjelleren som ikke er tilkoblet :-)

mammatil3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 14:36   #99
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

Vi har vel 5, jeg og mannen har hver vår stasjonære samt hver vår laptop. Dessuten har vi en pc i kjelleren som brukes som server. Vi er nerder og stolte av det!

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 15:17   #100
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Har dere mange pc-er?

En stasjonær + 2 bærbare.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no