|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?I år har vi brukt mindre enn ellers... og det er helt greit.
![]() |
![]() |
#82 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?
Er du klar over hvor mange som bruker over evne? Og kvalmen min har litt å gjøre med miljøaspektet også.
![]() |
#83 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi er nøkterne i år. Og har ikke så mange å kjøpe til. Men likevel over 6000,-
![]() |
![]() |
#84 |
Passiv
|
Hva med å heller gi litt til noen av de mange som ikke får en overdådig jul. Det er garantert noen i enhver klasse som ikke feirer jul etter de flestes standard. Til og med de som lukter ille kunne tenke seg en liten gave å pakke opp.
Miljømessig er jul en tid vi helst glemmer klimakrisen. Da er det nemlig et overforbruk i den vestlige verden som ikke ligne grisen. Hvor mye trenger vi egentlig å forbruke i løpet av desember? Det er som vi glemmer at det er miljøbelastende å produsere tingene vi kjøper, for ikke å glemme alt avfallet som produseres. |
![]() |
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Når jeg tenker meg om gir jeg ikke likt eller rettferdig til noen gitt. Jeg gir noe de har lyst på eller trenger, om det så er hjemmelagd og "gratis", uten å tenke over om det blir "for billig". Nøkterne gaver, stort sett. Foreldrene mine bruker mye mer penger på gaver til oss, også pengegaver, men det blir litt annerledes - og ofte for å "jevne ut" det de evt. har gitt en av de andre ila året så det skal være rettferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
|
I år kan jeg si |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Passiv
|
Tenk så glade mottakerne blir. Det er så flott når noen gjør sånne ting. Julen er ubarmhjertig grusom for veldig mange mennesker som ikke får ta del i kjøpefesten alle andre tar del i. |
![]() |
![]() |
#88 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Uten å ha summert alt for hardt, så vet jeg at vi har brukt for mye på julegaver! Fra neste jul skal jeg gjøre som jeg alltid har gjort tidligere år, startet å kjøpe gaver i januar!
![]() |
#89 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og den traff: Jeg fikk melding i går kveld og hun elsket dem.
![]() |
![]() |
#90 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?..... Sist redigert av kharadra : 01-12-10 kl 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|