|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Ungen fikk forresten en kjempefin jakke - bare hakket for liten. Den blir nok byttet i ett nummer større.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg tror faktisk ikke jeg har byttet en julegave i hele mitt liv, selv ikke da jeg fikk 3 stykker av samme ting. Men det var vel mest pga. latskap og fordi det gjerne var litt praktisk å ha 3 av den tingen. Jeg synes det er helt greit å bytte om størrelsen ikke passer, men da bytter man jo ikke ut selve gaven på en måte.
|
|
|
#3 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter så godt som aldri, og de få gangene det har skjedd, så er det enten fordi vi hadde maken fra før/fikk to like, eller størrelser som ikke passer.
|
|
|
#4 |
|
*_*
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Nei, det tror jeg jaggu ikke jeg gjør. I hvert fall ikke noen som åpent forteller om det. Da hadde jeg nok reagert på samme måte som deg, og følt litt på at det hadde vært like greit om den det gjaldt bare ønsket seg penger for å kunne shoppe det man liker best selv.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter ja. Synes det er veldig unødvendig å ha ting vi ikke trenger, eller som er feil str hvis vi allikevel må kjøpe nytt. Da leverer jeg det tilbake i butikken og får noe vi har bruk for. Noen ganger sier jeg at vi har byttet det, kommer an på hvem giveren er. Sist redigert av Lyppa : 25-12-09 kl 23:59. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter om ting har feil farge eller str. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter ikkje så mykje, men f.eks feil størrelsar og ting ein har akkurat lik av fra før vert bytta.
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter bøker om jeg får 2 like eller om det er feil størrelse på klær, men det er sjelden det er mye å bytte her. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter bare hvis det er klær som ikke passer i størrelsen, eller om det er noe vi har flere av fra før. Tror ikke jeg har gjort det mer enn kanskje et par ganger i mitt liv til nå. Ellers forsøker jeg å lære barna mine å se at det er tanken som teller. Noen har tenkt på deg, og kjøpt en gave til akkurat deg. |
|
|
|
#11 |
|
Javel
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nei, hater og bytte og bytter minst mulig. Kun om det er noe vi/ungene får dobbelt av eller er i feil størrelse.
|
|
|
|
#12 |
|
trenger lading
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter ikke så ofte, men har ikke noe problem med å gjøre det, eller at andre gjør det. Hender noen bommer totalt på alderanbefaling på leker,
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg har ingen problemer med å bytte ting som ikke passer, selvsagt. Og moren min gir meg gjerne øredobber eller hansker eller veske eller lignende, med byttelapp og beskjed om å gå i romjulen og se om de har noe annet jeg heller vil ha, og da gjør jeg gjerne det. Ellers er det sjelden vi får ting som "må" byttes, men hadde vi fått ting som "stygge pyntegjenstander" eller "kjøkkenmaskiner vi ikke har bruk for", hadde vi hatt null skrupler med å bytte i noe brukbart.
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter 2 ting i år.
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Nemlig.
|
|
|
#16 |
|
snur
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Her er det veldig lite som blir byttet men litt blir det da. I år fikk ungene to spill som var nesten identiske, Junior Fantasi og Junior Alias, så jeg vurderer om vi skal bytte det ene. I tillegg fikk de tre filmer de har fra før så jeg skal se om vi får byttet i filmer de ønsker seg isteden. Ja, og ett sengesett til største som var i feil str.
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nei, jeg bytter ikke med mindre vi får to av akkurat det samme. I år har vi fått to sengesettpar som er helt identiske. Da kommer jeg til å bytte ett par av dem til sengesett i en annen farge eller noe sånn.
|
|
|
#18 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytting foregår innenfor rimelighetens grenser vil jeg påstå - vi bytter hvis vi får flere av samme ting f.eks. Jeg er ellers ganske strikt hva gjelder nips/pynt og setter ikke frem hva som helst må det innrømmes - jeg bytter det ikke nødvendigvis, men pakker det bort eller setter det på et mindre synlig sted; lar meg ikke påtvinge en helt annen smak enn den jeg har, uansett hvor mye omtanke det ligger bak!
|
|
|
#19 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?jeg må bytte noen klær vi fikk til H. sånn at de passer lengre en til januar en gang.
|
|
|
#20 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytting er slitsomt, så det eneste jeg blir litt oppgitt over er at vi hvert år må ta med omtrent alle klærne datteren får fordi hun ikke er gjennomsnittlig i str.
2003 2010 2012 It's not only only, but but. We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional! Sist redigert av GydaG : 26-12-09 kl 01:32. |
|
|
|
![]() |
|
|