Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2010

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 18:19   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2010

1. Sherlock Holmes - morsom og sleivete, med en akkurat passe lurvete Robert Downey Jr. som passet perfekt i rollen som Holmes.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 18:27   #2
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Montana Sky. Kjedelig.

Gammel 10-01-10, 21:33   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Nive To Five. Morsom, lett komedie. Men med bismak. For slike forhold arbeider fortsatt mange kvinner under.
2. Pink Floyd The Wall. Veldig ekkel. De maskene er noe av det skumleste jeg har sett i mitt liv.
3. Grizzly Man. Veldig fascinerende, og ganske creepy.
4. Requiem for a Dream. Sterkt gjensyn med filmen som har gjort at jeg aldri, ALDRI har vurdert slankepiller.
5. Moon. JAAAAAAAH! Endelig fikk jeg sett den.
6. Alle andre. Hmmm. Gode skuespillerprestasjoner, men irriterende rollefigurer. Og hva prøvde filmen egentlig å si oss?
7. Døden på Oslo S. Hva skal man si? Jeg var ikke i landet da den kom ut, så jeg så den aldri. Jeg trodde jeg hadde gått glipp av noe stort, men den gang ei.
8. Noises Off. Ganske forlysterlig egentlig. Til tross for at jeg egentlig ikke liker farser.
9. Man on Wire. Fascinerende dokumentar. Litt langdryg, men vel verdt en titt.
10. Alvin og gjengen 2. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle begå harakiri, men den var bedre enn fryktet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 10-01-10 kl 21:57.
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 10:32   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Nive To Five. Morsom, lett komedie. Men med bismak. For slike forhold arbeider fortsatt mange kvinner under.
2. Pink Floyd The Wall. Veldig ekkel. De maskene er noe av det skumleste jeg har sett i mitt liv.
4. Requiem for a Dream. Sterkt gjensyn med filmen som har gjort at jeg aldri, ALDRI har vurdert slankepiller.
6. Alle andre. Hmmm. Gode skuespillerprestasjoner, men irriterende rollefigurer. Og hva prøvde filmen egentlig å si oss?
7. Døden på Oslo S. Hva skal man si? Jeg var ikke i landet da den kom ut, så jeg så den aldri. Jeg trodde jeg hadde gått glipp av noe stort, men den gang ei.
8. Noises Off. Ganske forlysterlig egentlig. Til tross for at jeg egentlig ikke liker farser.
10. Alvin og gjengen 2. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle begå harakiri, men den var bedre enn fryktet.
11. American History X: Yndlingsfilmen til femtenåringen min, så han ville gjerne se den sammen med meg. Den slipper ikke helt taket, kjenner jeg.

Gammel 13-01-10, 10:50   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

11. American History X: Yndlingsfilmen til femtenåringen min, så han ville gjerne se den sammen med meg. Den slipper ikke helt taket, kjenner jeg.

Veldig enig, den satt i en god stund. Sterke saker!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:09   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Avatar 3D: det må være den beste filmen jeg har sett. Helt fantastisk! En klasse for seg selv.
2. Sherlock Holmes: Spennende og gjennomført
3. Crossing Over: En relativt grei film. Noe å tenke på, tror den er laget spesifikk for amerikanere, moraliserende...
4. Brokeback Mountain: - kjedelig og veldig oppskrytt!

5. Valkyre: fengende, men ikke så bra som forventet..
6. The Last kiss (2006): God historie, men mye dødtid! En feelgood film

Gammel 15-01-10, 01:00   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Say Anything. Romantisk film fra 1989 av Cameron Crowe med John Cusack i hovedrollen. Søt og veldig tids- og genretypisk film med flere ikoniske scener som jeg har sett "sitert" mange steder. ("You're not a guy." "I am." "No. The world is full of guys. Be a man. Don't be a guy.")

2. Avatar. Usannsynlig banal og ikke-subtil (is that even a word?) historie som er brukt til å henge det mest visuelt imponerende jeg har sett på lenge på. Veldig vakkert, og veldig overbevisende effekter, inkludert 3D-effektene, og storyen og dialogen og sånt kan man jo bare velge å ignorere. (Men musikken var fæl.)

3. Sherlock Holmes.
Morsom og stilig og med en veldig sjarmerende Robert Downey Jr. Filmen er noe for lang, historien er litt for teit og noe klønete fortalt, actionsekvensene lider av litt overdreven slowmotion-bruk, men joda, flotte kulisser både inne og ute, godt samspill mellom hovedpersonene, og befriende lite sentimental. De kan gjerne lage en oppfølger. Helst uten Guy Ritchie som regissør.

Gammel 15-01-10, 10:18   #8
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Inglourious basterds Veldig bra film fra andre verdenskrig.
Book of Blood, tja ikke en film man ser flere ganger
Bruno, ikke en bra film etter min smak.
Trick,r treat, elendig film.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 19:32   #9
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

SAW 6 - begynner å bli litt nok nå.....

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 16:17   #10
Left
Passiv

Standard

1. It`s all about Steve. Morsom og søt film.
2. Pelle Politibil går i vannet. Barnefilm.
3. Det regner kjøttboller. Full fart, barnefilm.
4. New Moon. Elendig i forhold til boka.
5. Sherlock Holmes. Spennende.
6. Transformers. Det var ikke jeg som valgte, for å si det sånn.
7. Bad Boys 1 og 2 - Morsomme filmer - gladvold
8. Alvin og gjengen 2.

Har rukket 4 kinobesøk alt i år. Og jeg skal igjen snart, for å se Avatar. Og vi må se "Til Huttetuenes land".

Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:13   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Moon - Sci-fi med Sam Rockewell. Vel verdt å se.
  2. Inglorious Basterds - Tarantino på bortimot sitt beste.
  3. Til Huttetuenes Land - Rørende og fantastisk tolkning av en bitteliten billedbok. Nydelig fotografert, og flot soundtrack. 5-åringen likte den også, men forsto den ikke helt.
  4. The Limits of Control - Skilpadda sa det.
  5. Monster-in-Law - Bedre enn fryktet, men hadde nok blitt enda bedre om de droppet J-Lo og den mannlige leaden.
  6. The Rundown - Heh. Hva annet kan man si enn at The Rock er innmari kjekk?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:08   #12
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

1. The Wire, sesong 5. Ikke akkurat en film, men jeg tar den med allikevel. Super serie, men slutten var skikkelig antiklimaks.
2. Seven Pounds. Med Will Smith. Gripende og fantastisk.
3. Død Snø. Har sett den tidligere, men syns den er fantastisk morsom. Mannen ble derimot ikke imponert.
4. It's complicated. Fantastisk morsom!
5. Alvin og gjengen 2. Forferdelig bråkete, men ungene elsket den.
6. X-men origins Wolverine. Jeg er litt nyfrelst på sjangeren og likte filmen.
7. Avatar. Har nettopp sett den på kino. Er helt utslitt og tror det er den beste filmen jeg noensinne har sett. Storslått og fabelaktig eventyr.

Gammel 12-01-10, 15:49   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Sherlock Holmes - morsom og sleivete, med en akkurat passe lurvete Robert Downey Jr. som passet perfekt i rollen som Holmes.

2. Sahara. Action(komedie?) med Matthew McConaughey og Penelope Cruz. Jeg ble veldig overrasket da det viste seg at handlingen var lagt til både Nigeria og Mali. Greit nok er store deler av Mali dekket av Saharaørkenen, men det er ikke det jeg forbinder med Nigeria (vært der flere ganger), men det var veldig gøy å se kjent landskap og den var spekket av action og morsomme (latterlige) fraser og afrikansk erketypisk oppførsel, på godt og vondt. Morsomt å ha sett.

minibolle mai 2012
Gammel 21-01-10, 09:00   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

1. Sherlock Holmes 2009. Morsom og sleivete, med en akkurat passe lurvete Robert Downey Jr. som passet perfekt i rollen som Holmes.

2. Sahara 2005. Action(komedie?) med Matthew McConaughey og Penelope Cruz. Jeg ble veldig overrasket da det viste seg at handlingen var lagt til både Nigeria og Mali. Greit nok er store deler av Mali dekket av Saharaørkenen, men det er ikke det jeg forbinder med Nigeria (vært der flere ganger), men det var veldig gøy å se kjent landskap og den var spekket av action og morsomme (latterlige) fraser og afrikansk erketypisk oppførsel, på godt og vondt. Morsomt å ha sett.

3. Pride and Prejudice 2005. Tja, hva skal man si? Jeg har aldri vært spesielt fan av engelsk kostymedrama, men det endte jo godt så. Lurer på om de virkelig oppførte seg så teit back in the days?

4. Monster-In-Law 2005. Småfestlig, men jeg liker ikke J-Lo.

minibolle mai 2012
Gammel 22-01-10, 01:22   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

11. American History X. Yndlingsfilmen til femtenåringen min, så han ville gjerne se den sammen med meg. Den slipper ikke helt taket, kjenner jeg.
12. The Abyss. Dette var vel fjerde gangen jeg så den. Slutten er helt kårni, men ellers så elsker jeg denne klaustrofobiske filmen. Jeg må bare huske å puste.
13. The Limits of Control. Det Skilpadda sa.
14. Happy-Go-Lucky. Gjensyn. Ikke Mike Leighs beste, men den er ikke så lettbeint som man skulle tro. Og verdens mest creepy kjørelærer.
15. Pelle Politibil går i vannet. Bååååring! Denne filmen fikk Alvin og gjengen 2 til å fremstå som rene mesterverket i sammenligning.
16. Tid for ømhet. Suppete, men veldig fin og rørende også. Hvis man er i humør for sånt.
17. Raw. Gjensyn. Standup med Eddie Murphy. Den var morsommere før.
18. Die Hard 2. Gjensyn. En av de få actionfilmene jeg liker.

Gammel 11-02-10, 11:29   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

1. Sherlock Holmes 2009. Morsom og sleivete, med en akkurat passe lurvete Robert Downey Jr. som passet perfekt i rollen som Holmes.

2. Sahara 2005. Action(komedie?) med Matthew McConaughey og Penelope Cruz. Jeg ble veldig overrasket da det viste seg at handlingen var lagt til både Nigeria og Mali. Greit nok er store deler av Mali dekket av Saharaørkenen, men det er ikke det jeg forbinder med Nigeria (vært der flere ganger), men det var veldig gøy å se kjent landskap og den var spekket av action og morsomme (latterlige) fraser og afrikansk erketypisk oppførsel, på godt og vondt. Morsomt å ha sett.

3. Pride and Prejudice 2005. Tja, hva skal man si? Jeg har aldri vært spesielt fan av engelsk kostymedrama, men det endte jo godt så. Lurer på om de virkelig oppførte seg så teit back in the days?

4. Monster-In-Law 2005. Småfestlig, men jeg liker ikke J-Lo

5. Avatar (i 3D) 2009. Storartet og ganske spennende film med flotte scener, litt langtekkelig.

minibolle mai 2012
Gammel 10-01-10, 21:38   #17
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Teller bare filmer jeg ikke har sett før:

8.De Ufrivillige, utrolig bra! og Gone Baby Gone, ikke så bra, ble nærmest provosert!

Gammel 10-01-10, 21:39   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teller dere bare kinofilm eller hjemme også? For den del, når skulle jeg få tid til å se en film hjemme.

1. Avatar. I 3D. Jeg er forelsket i en tre meter høy, blå kvinne. Sånt skjer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 21:58   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Teller dere bare kinofilm eller hjemme også? For den del, når skulle jeg få tid til å se en film hjemme.

Jeg teller alt. Kino, tv, dvd.

Gammel 10-01-10, 22:07   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg teller alt. Kino, tv, dvd.

Jeg også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.