Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 15:04   #81
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har?
Da jeg studerte i England pleide jeg å gå ut på tirsdager, på noe som het Sindrome, der de spilte alternativ pop, brit-pop, hip-hop etc. Det var min favorittkveld ute.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")?
Vanskelig og vanskelig, utales på engelsk.

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har?
Googlet Sindrome for å se om jeg kunne finne bilde av en flyer e.l for den kvelden. Det fant jeg ikke, men sindrome er også syndrom på spansk og jeg fant min avatar i en beskrivelse om sindrome de panico. Den var veldig ulik alle andre avatarer jeg har hatt, og det likte jeg litt.

4. Hvorfor har du den signaturen du har?
Fordi jeg liker at andre har sine barn og deres fødselsår i sin signatur. Nå fikk jeg akkurat inspirasjon til å legge til det sitatet som jeg husker best fra studietiden min.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:06   #82
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg liker Terry Pratchett og fordi jeg og Esmerelda "Granny" Weatherwax har en god del personlighetstrekk til felles. Jeg tror ikke det er bare meg som synes det.

Uttaler det på norsk tror jeg, altså med e til slutt og ustemt s.

Det er bilde av Esme Weatherwax.

Jeg skifter signatur stadig vekk.

Gammel 05-01-10, 17:42   #83
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen grunn, egentlig. Jeg registrerte meg her og måtte hete noe. Hadde akkurat sett Monsoon Wedding, så da ble det bare sånn.

Monsen.

Jeg hadde en happy schnappy dag, hvor jeg googlet "happy girl". Der fikk jeg opp det bildet, og syntes det lignet på meg.

N/A

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:24   #84
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Fordi jeg liker Terry Pratchett og fordi jeg og Esmerelda "Granny" Weatherwax har en god del personlighetstrekk til felles. Jeg tror ikke det er bare meg som synes det....

PCen min heter Granny, den forrige het Luggage og serveren i heimen heter Rincewind. Elsker Pratchett

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:33   #85
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Monsen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:28   #86
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mocci er et kallenavn med utgangspunkt i mitt navn.

"mokki"

Et resultat av googlesøk på mocci, da dukket denne søte sokken opp som faktisk heter moccis.

For å skaffe lesere til min blogg som jeg knapt nok har skrevet noen ord i.

Gammel 08-01-10, 12:37   #87
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg heter alfaCharlie fordi det er fullstendig logisk.

Det uttales tydeligvis "aC".

Jimi er gud.

Øh, hvis jeg husker rett: Fordi signaturen er svært kjent, og et vanlig motto hos folka mine.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:37   #88
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Jeg brukte det i starten på andre nettsteder, Dengang da hermet jeg egentlig etter en venninne som hadde samme nicket på engelsk.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Rett fram

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Barnebilde av meg selv, egentlig litt tilfeldig.

4. Hvorfor har du den signaturen du har? Mest en fleip fordi ett av medlemmene her inne etterlyste avatar hos meg

Gammel 08-01-10, 12:41   #89
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttalelse, avatar og signatur

1. Det var msn som laget det til meg faktisk. Jeg logget meg på den for første gang for noen år siden og da hadde jeg ikke et nick, men brukte mailadressen. Da bare satt den i hop flere random nick, og jeg falt for dette. Superior (også navnet mitt)
Det sier liksom så mye om meg Jeg bruker også endel irc og andre chatte greier, og det er best at nicket funker på engelsk også.
2. Rett fram på inglish.
3. For å markere hvor superior jeg er. Også var det det første bildet med superior på når jeg tok google-bilde-search.
4.

Gammel 08-01-10, 12:47   #90
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Det er fordi jeg har dårlig fantasi. Ja, mitt nick er mitt navn.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? På norsk.

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Fortsatt fordi jeg har dårlig fantasi, så et bilde av trynet mitt får duge.

4. Hvorfor har du den signaturen du har? Akkurat nå i skrivende stund så husker jeg ikke om jeg har signatur engang. Jeg tror kanskje jeg ikke har signatur.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:47   #91
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Ingen signatur nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:51   #92
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

1. Det er eit nick som har fulgt meg i ulike samanhengar i nokre år og som oppstod medan eg dreiv og lærte meg å spela didjeridoo og var veldig oppteken av alt som hadde med det intrumentet å gjera.
2. Uttalast nett slik det står skreve.
3. Min Elskede, som introduserte meg for FP, meinte eg burde ha ein avatar som høvde med nicket, så eit heller anonymisert bilete av didjeridooen min med meg langt baki der kjendest rett.
4. Eit livsmotto, enkelt og greitt, basert på erfaring.

Gammel 08-01-10, 12:53   #93
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et kallenavn jeg hadde på eldstemann da hun var baby. Da jeg skulle registrere meg på NM valgte jeg det og det har jeg brukt i forumsammenheng siden den gang.

Rett frem. i'en uttales rett etter s'n. "Enkelte" ser ut til å misforstå bokstavrekkefølgen litt.

Fordi jeg (selvsagt) er svoren Lindgren-fan og i tillegg elsker barnelitteratur. Også fordi flere sa at jeg minnet dem om Ronja Røverdatter da jeg skulle skifte avatar.

Det er fordi jeg selv bruker signaturene til å orientere meg om barn og alder i tråder her inne og da vil jeg yte samme service tilbake. Det øverste sitatet er fra den norske oversettelsen (Kari Bremnes sin) av The Rose og det nederste er fra Me and Bobby McGee.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:55   #94
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Lettere omskriving av navnet på yngstemann.
2. Engelsk eller fransk uttale, avhengig av dagsformen. Sur og gretten: stiv britisk aksent, sexy og fresh: fransk aksent.
3. Fordi jeg føler meg oftest sexy og fresh.
4. Joan Baez er en gammel favoritt. Og sinnsstemningen hun formidler i denne sangen er veldig meg.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 13:02   #95
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Det er navnet mitt, og har alltid brukt det.
Trenger vel ingen oppskrift.
Er veldig glad i engler.
Jeg valgte signaturen fordi noen her, for en tid tilbake, la ut et ønske om at de som var her hadde fødselsår på barna i signaturen sin. Snill som jeg er, så gjør jeg gjerne det.

Gammel 08-01-10, 14:18   #96
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

3. Min Elskede, som introduserte meg for FP, meinte eg burde ha ein avatar som høvde med nicket, så eit heller anonymisert bilete av didjeridooen min med meg langt baki der kjendest rett.

Det er festlig, for jeg ser det jo nå. Men frem til i dag, har jeg sett en stor fisk!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 14:19   #97
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

1. Det dukket opp i en leteaksjon da jeg skulle registrere meg på NM. Ville ha et kort og anonymt nick, uten for mye betydning. Da jeg laget det tenkte jeg at det ikke betydde noenting.

2. har ikke vanskelig nick

3. Har vært gjennom avatarer med bilde av meg selv, og meg selv og barna. Storebror var glad i å se på gjengen på taket, og vi synger fortsatt stadig sangen til snømennene inni fryseren til Luleå. Hun er passelig ukjent, og gjør ting på sin måte - det gjør ofte jeg også.

4. Åpplyser. Har lenge ønsket meg et fancy sitat, men kommer sjelden på noe lurt samtidig som jeg er inne på nett.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 14:28   #98
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Det er festlig, for jeg ser det jo nå. Men frem til i dag, har jeg sett en stor fisk!

Jeg også har sett en fisk - helt til nå.

Gammel 08-01-10, 14:42   #99
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg var sur. Det er et guatemalansk skjellsord.

Rett frem.

Guatemala-assosiasjonen. Og så er hun litt fjong, da.

Har ikke.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 14:42   #100
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg også har sett en fisk - helt til nå.

Festlig. Nå ser jeg naturligvis ikke noe annet enn en didjeridoo.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.