Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan vi ha med baby i bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 10:35   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Hadde jeg også vært, men for min del hadde jeg gått om jeg var edru...(noe jeg faktisk har gjort en gang)

Vi gikk rundt midnatt.

Gammel 30-01-10, 11:09   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde bare fire gjester i bryllupet vårt. Hadde disse hatt bittesmå babyer som måtte ammes og som ikke kunne spise annen mat, så hadde jeg godtatt det. Nettopp fordi de var mine nærmeste venner og jeg gjerne ville hatt dem i bryllupet. Jeg skjønner jo at man ikke kan få pass til babyer som kun ammes. MEN større babyer som tar flaske eller spiser annen mat? Da hadde jeg bedt om at de hadde barnevakt. Hadde de ikke klart å være vekke fra babyen i de få timene bryllupet varte, vel, da hadde jeg faktisk lurt på om de synes vennskapet vårt var spesielt viktig i det hele tatt. Særlig fordi jeg hadde forklart veldig inngående hvorfor jeg IKKE ønsket barn i bryllupet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:15   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns ikke det skal være nødvendig å forklare en gang. Et enkelt nei burde holde.

Vi hadde blitt hjemme dersom vi var invitert uten barn, og vi ikke hadde greid å skaffe barnevakt. Uten sure miner av den grunn.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:22   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns brudepar som sier nei til babyer basert egne grenser for når det er greit med barnevakt må tåle at gjestene takker nei i like stor grad som de mener at gjestene skal godta at babyer ikke er invitert.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:24   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns brudepar som sier nei til babyer basert egne grenser for når det er greit med barnevakt må tåle at gjestene takker nei i like stor grad som de mener at gjestene skal godta at babyer ikke er invitert.

Det er jeg helt enig i.

Gammel 30-01-10, 11:27   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 30-01-10, 11:28   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flate, det finnes mye vrange folk her i verden.

Altså, har man en litenbaby så spør man brudeparet. Og de bør være så voksne at de greier å si ja eller nei, ellers er de for lite voksne til å gifte seg.

Og så får de gjestene som får nei la være å bli sure og ordne seg deretter, enten med fravær eller barnevakt, det er brudeparets dag. Og så får brudeparet la være å bli sure om folk dermed ikke kommer.

Gammel 30-01-10, 11:34   #8
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Altså, har man en litenbaby så spør man brudeparet. Og de bør være så voksne at de greier å si ja eller nei, ellers er de for lite voksne til å gifte seg.

Og så får de gjestene som får nei la være å bli sure og ordne seg deretter, enten med fravær eller barnevakt, det er brudeparets dag. Og så får brudeparet la være å bli sure om folk dermed ikke kommer.

Og bedre kan det vel ikke bli sagt.

Gammel 30-01-10, 11:44   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Nemlig.

Eneste problemet med denne ordningen i vårt bryllup var altså personen som fortsatt er sur for at ikke barnet fikk bli med (etter 5 år )

Gammel 30-01-10, 11:46   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Eneste problemet med denne ordningen i vårt bryllup var altså personen som fortsatt er sur for at ikke barnet fikk bli med (etter 5 år )

Nais. Selv om jeg kunne blitt skuffet dersom noen som sto meg veldig nær valgte å ikke komme pga. baby, så hadde jeg hatt selvinnsikt nok til å vite at jeg kanskje var urimelig, og i alle fall ikke brukt dette mot dem.

Gammel 30-01-10, 11:44   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

You can come to my wedding any time ...

Men altså, det er noe i det. Det kommer selvsagt an på hvordan man spør, men dette med å la være å spørre fordi man antar at mottaker ikke har evner til å svare ærlig, vi kan ikke ha det sånn ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:00   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Men jeg må bare spørre:
I alle dager, hva er så galt med barn/babyer i bryllup? Jeg skjønner ikke det jeg ?

Jeg syns det bør være opp til brudeparet å bestemme hva slags bryllup de skal ha, og hvem som skal være invitert. Noen barn genererer mye støy, og noen foreldre er uten evne til å håndtere dette slik at det ikke sjenerer andre. Jeg har lang og god erfaring med foreldre som lar barna sine hoie og skrike og forstyrre for alle andre, både i brylluper, konserter, middager og andre steder hvor noen helst vil ha ro. Det er klart, det er ofte mindre støy i en ammebaby enn i en som er på krabbestadiet - men hovedpoenget er hvordan foreldrene takler dem.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt utrolig lei meg dersom brudeparet - som jeg antar er nære venner eller nær slekt av meg og min mann - ikke ville ha meg i bryllupet sitt dersom jeg hadde en liten baby som måtte ammes. Lei meg er en underdrivelse, jeg ville blitt knust, faktisk.

Det hadde ikke såret meg i noen utstrekning, faktisk. Det er brudeparets dag, og da syns jeg de skal få bestemme hvem som skal være til stede.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg er ingen bridezilla og syns det er merkelig å hentyde at folk som ikke ønsker barn i bryllup er det.

Da jeg ønsket meg første gang ønsket jeg en voksenfest. Våre barn var der under middagen og reiste etter det. De fikk være der fordi de var våre barn, jeg ønsket ikke andre barn der. Jeg ønsket fri fra ungemas, løping rundt, skriking osv. Man kan si hva man vil om at foreldrene kan gå ut med ungene hvis de begynner sånn, men noe lyd blir det uansett. Et annet veldig viktig moment for meg er også alkohol og barn. Jeg syns ikke det hører sammen og jeg kan ikke styre andre menneskers alkoholinntak. Jeg kan ikke styre om noen blir fulle før kl 22 og selv velger jeg å ikke drikke mer enn et glass hvis det er barn tilstede. Sånne hensyn mener jeg at jeg skal slippe å ta i mitt eget bryllup.

Andre gang var det barn tilstede, men da var det en helt annen setting. Ikke et "vanlig" bryllup.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg hadde baby tilstede i mitt utdrikningslag.

Vi hadde en haug med unger mellom 2 mnd og 10 år i vårt bryllup og det var ikke det minste til sjenanse, altså. Kanskje det er veldig veloppdragne foreldre i vår omgangkrets, og ikke minst liberale som ikke lot seg affisere av litt flatfyll blant rølpefetterne på bord 7.

Kanskje andre har ulik grense for hva som er til sjenanse? Jeg tipper det.

Jeg er ikke så firkanta at jeg ikke ser den altså, men selv har jeg aldri hatt noe sovebaby så for meg er babyer noe som lager lyd og krever oppmerksomhet.

Ikke jeg heller.

Det er jo en selvfølge.

Gammel 30-01-10, 11:32   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Var denne ment til meg? Jeg hadde blitt lei meg, ja, dersom noen hadde valgt å ikke ha barnevakt til en større baby. Jeg hadde gått langt for å hjelpe til med å finne barnevakt til dem, så dersom det bare sto på det at de ikke ønsket å være borte fra barnet i noen få timer, så må jeg innrømme at jeg hadde syntes det var litt sært. Men jeg hadde ikke lagt noe nummer ut av det. I VÅRT tilfelle, siden vi hadde så få gjester, så hadde jeg heller utsatt bryllupet til vedkommende kunne ha vært med. Men jeg ser jo at det er et alternativ de færreste kan velge.

Gammel 31-01-10, 14:14   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart man må tåle det. Hva er alternativet, liksom? Hente gjestene med makt?

Altså, jeg synes det er selvsagt at når man inviterer til fest, enten det er bryllup eller noe annet, så har man rett til å bestemme hva slags fest det skal være og hvem som skal komme. Og når man blir invitert til en fest, har man selvsagt rett til å takke ja eller nei ut fra om dette er en type fest man har tid og lyst og anledning til å delta i. Og så er det såklart mulig å spørre på en hyggelig måte om hvordan festen er, og få avklart om dette er en fest der folk har med barn eller ikke (litt som at det er greit å spørre om det er en fest der folk har med seg partner eller ikke), og at man vurderer om man skal komme eller ikke ut fra det svaret man får.

Jeg synes det er veldig merkelig å bli så sint og såret over at noen inviterer til en annen slags fest enn det man håpet på som en del høres ut som de gir uttrykk for. (Men selvsagt finnes det hyggelige og mindre hyggelige måter å både spørre og svare på.)

Gammel 31-01-10, 14:26   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg mener at hvis man inviterer noen med baby i den alderen må man regne med at de har med seg babyen i bryllupet. Ingen kan forvente at noen reiser fra en baby på 6 mnd for en hel helg, ei heller at de har barnevakt å ta med seg. Selvfølgelig kan man spørre brudeparet om det er lov å ta med babyen, men jeg synes det er rett og slett ufint å si nei til det. I praksis sier man da egentlig nei til at gjestene skal komme.

Så med andre ord så er det bedre å ikke invitere folk med baby til bryllup hvis man ønsker en fest uten barn? Eller alternativ, kun invitere mannen?

Gammel 31-01-10, 14:32   #16
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så med andre ord så er det bedre å ikke invitere folk med baby til bryllup hvis man ønsker en fest uten barn? Eller alternativ, kun invitere mannen?

Nei, slett ikke! Jeg ville aldri utelate å invitere noen jeg ønsket å ha på en fest.

Jeg vil vel heller snu det helt på hodet. At om du har venner eller familie du ønsker at skal delta i bryllupet og disse har babyer i en alder der barnevakt for en hel helg ikke lar seg gjennomføre så lar du enten babyen være med, eller legger tilrette for at babyen har tilsyn under middagen. Det er litt anderledes hvis paret med babyen bor der bryllupet gjennomføres. Da har de gjerne barnevakt lettere tilgjengelig.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:46   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Nei, slett ikke! Jeg ville aldri utelate å invitere noen jeg ønsket å ha på en fest.

Jeg vil vel heller snu det helt på hodet. At om du har venner eller familie du ønsker at skal delta i bryllupet og disse har babyer i en alder der barnevakt for en hel helg ikke lar seg gjennomføre så lar du enten babyen være med, eller legger tilrette for at babyen har tilsyn under middagen. Det er litt anderledes hvis paret med babyen bor der bryllupet gjennomføres. Da har de gjerne barnevakt lettere tilgjengelig.

Jeg mener helt ærlig at det ikke er mitt ansvar å sørge for at de jeg inviterer har barnevakt. Det kan fort være flere som ikke har tilgang på barnevakt selv om de ikke har baby. Jeg kjenner da folk med større unger som ikke har hatt lett tilgang på barnevakt, da måtte jeg altså godta at de tok med seg ungene i bryllupet mitt?

Jeg kunne selvsagt prøvd å hjelpe til med å finne en løsning, men det igjen forutsetter at jeg får beskjed om at de har problemer med å skaffe barnevakt.

Gammel 31-01-10, 14:51   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er klart man må tåle det. Hva er alternativet, liksom? Hente gjestene med makt?

)

Alternativet å ikke tåle går vel på at brudeparet blir dødelig fornærmet over at man prioriterer sin lille nyfødte framfor dem og at vennskapet kan få en trøkk.

Det er ikke noe jeg ha opplevd selv, men jeg har vel lest på nett at slikt kan forekomme.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:52   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alternativet å ikke tåle går vel på at brudeparet blir dødelig fornærmet over at man prioriterer sin lille nyfødte framfor dem og at vennskapet kan få en trøkk.

Det er ikke noe jeg ha opplevd selv, men jeg har vel lest på nett at slikt kan forekomme.

Det er vel egentlig like greit slik at man kan kvitte seg med sånne "venner" umiddelbart.

Gammel 31-01-10, 15:55   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jada, det er klart. Det var ment som en spøk.

Og som sagt så er det jo forskjell på hvordan man sier ting. Man kan si "Vet du, vi har ikke mulighet til å få tak i barnevakt, så vi kan dessverre ikke komme, men vi håper dere får en kjempefin fest," eller man kan si "Nei, ærlig talt, hvis vi ikke får ta med barnet/barna, så kan det være det samme med både festen og dere!!!". Og jo nærmere den andre varianten man er, jo større er vel sjansen for at brudeparet reagerer negativt, ville jeg tro.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.