Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 10:07   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Glitter:

Gammel 20-01-07, 12:04   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg litt sliten av å forsvare meg selv. :svett:

Gammel 20-01-07, 12:17   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Du har sikkert godt av å kjempe litt du også. Siden andre har gjort det meste av jobben for deg, uten at du setter pris på det en gang.

Gammel 20-01-07, 12:18   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du har sikkert godt av å kjempe litt du også. Siden andre har gjort det meste av jobben for deg, uten at du setter pris på det en gang.

Du kjenner meg godt, skjønner jeg.
Takk skal du ha.

Gammel 20-01-07, 12:19   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kjenner meg godt, skjønner jeg.
Takk skal du ha.

Tsk tsk.

Gammel 21-01-07, 00:18   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, men syns denne teksten var utrolig dustete. Jeg oppfatter den ikke som morsom. Glitterchick sa det bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:47   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 13:37   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg seiler inn i tråden etter at det meste som trengs sies allerede er sagt, for å gi min fulle støtte til Mim, Glitter, Blå, Ru og alle de andre kloke feministene, rødstrømpene og generelt intelligente damene i tråden.

Teksten i reklamen er teit, antikvarisk og på kanten til diskriminerende – i alle fall overfor fedre.

Og hva i alle dager er galt med å være rødstrømpe?

:feminist og stolt av det:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 13:56   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Enig med alle damene som faktisk gidder å stå på for kvinner.

Å være kvinne og ikke være feminist er like idiotisk som å være svart og melde seg inn i Ku Klux Klan.

Gammel 20-01-07, 20:58   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg seiler inn i tråden etter at det meste som trengs sies allerede er sagt, for å gi min fulle støtte til Mim, Glitter, Blå, Ru og alle de andre kloke feministene, rødstrømpene og generelt intelligente damene i tråden.

Teksten i reklamen er teit, antikvarisk og på kanten til diskriminerende – i alle fall overfor fedre.

:mindre intelligent:

Gammel 20-01-07, 22:34   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:mindre intelligent:

Det er ganske stor forskjell på å si at noen er intelligente og på å antyde at alle andre ikke er det.

Ja, jeg synes de damene jeg ramset opp er smarte og sier mye klokt. Jeg synes også at det er ganske smart å være feminist og at det å stå frem som feminist er positivt. Det er da ikke det samme som at jeg automatisk stempler alle andre som mindre intelligente.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 20:11   #12
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Du får ta det som dagens trim

Sist redigert av Pelikan : 22-01-07 kl 15:15.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:21   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

For sen igjen.
Jeg tolker reklamen slik: Nå kan endelig pappaene få tid med ungene i et basseng selv hønemødrene godkjenner, slik at pappaene faktisk slipper til, mens mamma chatter på diverse mammafora på nett.

...og jeg er overhodet ikke provosert av reklameteksten.

Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:17   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler bare for å presisere at jeg hverken har brukt ordet rødstrømpe, eller Ottar-tendenser her.

Jeg syns bare mange av dere tar denne tråden litt vel alvorlig, eller at dere tok Vimsen altfor alvorlig. Dersom man kjenner Vimsen bare pittelitt, så vet vi jo at det er akkurat slik hun er. Det betyr ikke at hun ikke forstår,eller setter pris på at kvinnefrigjøringen har satt oss der vi er i dag.

For min egen del er jeg selvsagt svært glad for både stemmerett og fars deltakelse i hjemmet. Jeg er bare ikke politisk engasjert nok til å reagere altfor voldsomt på en enkelt setning eller to. Jeg ser at formuleringen er uheldig, men reagerer ikke personlig, om noen skjønner den forskjellen.

Gammel 20-01-07, 13:47   #15
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg føler bare for å presisere at jeg hverken har brukt ordet rødstrømpe, eller Ottar-tendenser her.

For min egen del er jeg selvsagt svært glad for både stemmerett og fars deltakelse i hjemmet. Jeg ser at formuleringen er uheldig, men reagerer ikke personlig, om noen skjønner den forskjellen.

Kan bare signere Snipa på dette. Jeg er glad og stolt over at jeg har en samarbeidspartner (kjære) som rydder, vasker, baker brød, som har gode empatiske og kommunative evner og som samtidlig kan ty til på de punkter hvor jeg ikke er så flink.

Grunnen til at jeg ikke blir særlig provosert av reklamen er fordi jeg har to venninner m/familie som kunne sklidd rett inn i annonsen. Der slipper far sjeldent til, han lager gjerne reglene, men mor styrer de. De (mødrene) kan sjeldent (aldri) dra fra hjemmets hule, de har jo to små barn må vite.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 13:51   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Kan bare signere Snipa på dette. Jeg er glad og stolt over at jeg har en samarbeidspartner (kjære) som rydder, vasker, baker brød, som har gode empatiske og kommunative evner og som samtidlig kan ty til på de punkter hvor jeg ikke er så flink.

Grunnen til at jeg ikke blir særlig provosert av reklamen er fordi jeg har to venninner m/familie som kunne sklidd rett inn i annonsen. Der slipper far sjeldent til, han lager gjerne reglene, men mor styrer de. De (mødrene) kan sjeldent (aldri) dra fra hjemmets hule, de har jo to små barn må vite.

Så grunnen til at du ikke blir provosert er at denne reklamen går rett inn i et etablert kjønnsmønster. Skjønner du ikke at det gjør sånne reklamer alltid. Reklamemennesker er ikke ute etter å skape forandring. De baserer seg på det kjente (og, for noen, tydeligvis kjære,) for gjennkjennelseseffekten.

Effekten blir at man bygger opp under mønsteret fordi vi blir så vant til å se det at vi ikke reagerer på det. Nettopp fordi det er mange som har det sånn så ønsker jeg å boikotte reklamer som bygger opp under det. Fordi jeg ikke vil at mine døtre skal vokse opp til å bli sånn som noen i denne tråden som mener at "sånn er det bare, det er ikke noe å gjøre med".

Sist redigert av Blå : 20-01-07 kl 15:05.
Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 13:44   #17
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Så grunnen til at du ikke blir provosert er at denne reklamen går rett inn i et etablert kjønnsmønster. Skjønner du ikke at det gjør sånne reklamer alltid. Reklamemennesker er ikke ute etter å skape forandring. De baserer seg på det kjente (og, for noen, tydeligvis kjære,) for gjennkjennelseseffekten.

Effekten blir at man bygger opp under mønsteret fordi vi blir så vant til å se det at vi ikke reagerer på det. Nettopp fordi det er mange som har det sånn så ønsker jeg å boikotte reklamer som bygger opp under det. Fordi jeg ikke vil at mine døtre skal vokse opp til å bli sånn som noen i denne tråden som mener at "sånn er det bare, det er ikke noe å gjøre med".

Jeg har ikke sagt at jeg er uenig at slike reklamer kan være provoserende. Og jeg er glad for hva bevegelsen har gjort for oss kvinner. Jeg setter faktisk pris på min stemmerett og høyere utdanning. Jeg er heller ikke en kvinne som lett lar seg pille på nesen.

Mitt poeng var at det faktisk finnes kvinner som synes at dette er midt i blinken og dette er en livsform de har valgt selv. Så uansett hvor sint man kan bli av slike reklamer så vil det uansett finnes familier som synes dette helt glimrende. Dermed vil denne type reklame være treffende for en rekke familier. Jeg skrev ingenting om hvor "oppgitt" jeg eventuelt er over hvordan de "lever" livene sine.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 13:56   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Det er nettopp derfor jeg blir provosert. Signerer Blå.

Jeg har spurt min reklamemann om hvilket reklamebyrå Ving bruker, han visste ikke, men fortalte at de fleste reisebyråer har sine egne tekstforfattere, som kan "reisebrosjyrelingoen".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:20   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Det er egentlig ganske leit at man tar dette såpass personlig som det har blitt gjort.
Det var ikke min intensjon å støte noen.

Gammel 20-01-07, 15:20   #20
Andromeda
Nybegynner

Andromeda sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Andromeda er litt kul
Standard

I vår familie er vi begge like opptatt av trygghet og sikkerhet for barna, og når det gjelder bassenger så er vel faktisk mannen min mer opptatt av fasilitetene enn jeg er, da jeg foretrekker stranden. Og mens mannen min bruker nettet stort sett bare i jobben, er nettet for meg en hobby også. Men når vi reiser på ferie er ikke nettilgang avgjørende for meg, for da skal vi være sammen. Vi har bestilt ferie nå. Og det ble selvsagt ikke med Ving (eller Saga, de tilhører samme selskap).

Jeg må forresten legge til at jeg gjerne kan kalles rødstrømpe eller feminist, det er da slett ikke negativt! Men da ville jeg nok ledd litt, for ironisk nok er jeg på mange måter ganske "gammeldags". Bla tilhører jeg et trossamfunn hvor kvinner ikke har samme muligheter som menn. Jeg synes ikke det er bra, men jeg aksepterer det, selv om jeg håper på en forandring på sikt. Men i det norske samfunnet er kvinner og menn heldigvis likestilt og da burde også reklamer gjenspeile det.

Andromeda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.