|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg syns ikke det er så rart at en liten unge på fire-fem år (som har fått med seg at det er farlig å røyke, og sannsynligvis føler ganske stort ubehag ved å være tilstede i røyken) prøver å informere om det. At barnet har foreldre som syns det er greit å utsette barnet for røykeavdelingen på et utested, er ganske mye verre enn hva slags kommentarer barnet utsetter røykende omgivelser for. Ingen bombe at de ikke griper inn når barnet kaller andre dumme, liksom. Sist redigert av Filifjonka : 13-03-10 kl 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg tror mange barn ikke tenker over at overvekt er spesielt farlig. Ungdommer kanskje (og da tror jeg likevel det er mer utseende- enn helsefokusert), men ikke barn. Jeg tenker heller ikke på "moderat" overvekt som særlig farlig. (Jeg tenker heller ikke på festrøyking eller å utsettes for passiv røyking i ny og ne som særlig farlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnDette med barn og røyking er vanskelig synes jeg, brukte utrolig mye krefter på å få mine foreldre til å slutte i oppveksten husker jeg, uten at jeg var pågående og opptrådte som bedreviter i forhold til andre voksne. Jeg lyktes ikke, men nå har jeg en egen liten jente, som gråtende på sengekanten sa at jeg måtte ringe bestefar med en gang og fortelle at rørene i halsen hans ble sorte og ødelagte av røyking. "Han kommer til å dø, for det har vi lært på førskole i barnehagen!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnVi bor nå er sted med ekstremt mye junk på restauranter og i butikker, samt en stor andel ekstremt overvektige. Eldstemann reflektere en del over dette, men vi er veldig på å fortelle at man ikke bare holder seg unna junk fordi man kan bli overvektig, men fokuserer vel så mye på de sidene med usunn mat som man ikke kan se - at man blir "tykk" innvendig av det, altså ikke dum, men få innvendig fett. At noe mat er usunn uavhengig av om man er tykk eller tynn.
![]() |
#85 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnAltså, hva skal man egentlig si hvis man, som et tilfeldig valgt eksempel, sitter i heisen med sin, skal vi si sånn ca. 5 år gamle, høylydte sønn og et par kuuuule snowboardere. Derav den ene med kuuul lue, i stedet for hjelm. Og den lille uoppdragne, men dog opplyste poden proklamerer lettere sjokkert at det er jo ganske så dumt å kjøre brett U T E N H J E L M! for da kan man jo slå hodet sitt?!
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnHmm, dette var en veldig interessant tråd. Med mange såre tær! Jeg blir veldig overrasket over det "gammeldagse" synet som hevdes på barn som ytrer seg. Sist redigert av daffy : 13-03-10 kl 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
frakoblet
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barn
Fordi sjokolade i seg selv ikke er farlig i små mengder, og fordi det er mange årsaker til overvekt. Røyking har kun skadelige effekter. Dette er argumentert opp og ned i mente her tidligere, og jeg orker ikke den diskusjonen på nytt. Det blir så patetisk å komme trekkende med overvektige hver gang noen skulle finne på å nevne at røyk er skadelig.
![]() |
#88 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() |
#89 |
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnTråden ble ikke startet fordi et barn irettesatte voksne. Det er like irriterende å bli irettesatt av voksne som av barn. Tråden ble startet fordi jeg er litt fascinert over hvor fritt frem det er å pese røykere, og fordi dette var (enda) en hendelse som understreket det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnInnser at jeg ikke svarte på noe av det tråden egentlig skulle handle om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg syns ikke det understreker det fordi vi nettopp snakker om barn. Barn er i ferd med å utvikle sin egen moralkodeks og kan bli sjokkert over røyking, at man ikke bruker hjelm eller at man går på rødt lys. Jeg røyker til tider selv, og syns det er bittelitt dramadronningete å mene at en kommentar fra en fireåring beviser at man er en pariaskaste i samfunnet.
![]() |
#93 |
|
Det var da også en svært tabloid oversettelse av hva jeg skrev? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
FP? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Erfaren nok
|
![]() |
#99 |
I mål
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg synes greia er at man ikke går bort til voksne mennesker man ikke kjenner og sier at de er dumme. Helt uavhengig av om det skyldes at de røyker eller hva-som-helst. Man går ikke bort til barn og sier at de er dumme heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Erfaren nok
|
![]() |
|
|