|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Er du kresen eller altetende? | |||
| Jeg er superkresen / Jeg er bare kresen på noen matvarer (med dårlig grunn) |
|
6 | 3,68% |
| Jeg er kresen |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er litt kresen |
|
23 | 14,11% |
| Jeg er bare kresen på noen matvarer (med god grunn!) |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er altetende, med unntak av noen få matvarer (med god grunn!) |
|
57 | 34,97% |
| Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker |
|
5 | 3,07% |
| Jeg er altetende |
|
25 | 15,34% |
| Jeg er altetende (inkl. værtestikler etc.) |
|
5 | 3,07% |
| Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Jeg anser ikke meg selv som kresen, men er kanskje det likevel?
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Er du kresen?Alt går i grisen. Jeg liker ting andre ikke liker, som lever og lungemos, blekksprut og blodpudding. Og livet ville vært trist å leve uten blåmuggost. Det er såklart mat jeg ikke synes smaker like godt, men jeg har ikke problemer med å spise det med et smil. Men! Det finnes noe jeg ikke spiser under noen omstendigheter, og det er rosiner og svisker. Jeg har ikke sjans. Jeg må til og med se bort når andre spiser det. Og det er litt pinlig til tider, når folk har laget mat som inneholder slike. (Og det er ikke så rent sjelden.) Jeg skjønner at folk synes jeg er barnslig som da ikke kan spise, men det er for meg like vanskelig som å spise snørr altså. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er du kresen?
Tuller du? Er man kresen om man ikke liker kufett blandet med sukker pøst sammen i en stor klump som heter kremkake/bløtkake/marsipankake?
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Enig, og litt om måten man presenterer det på. Man MÅ ikke gjøre det til et samtaleemne ved bordet eller en problemstilling ved middagsinvitasjoner om man er litt mindre glad i paprika. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#6 |
|
En som trener
|
Utfra det du skriver her synes ikke jeg det høres ut som du er "veldig lite kresen" for å være ærlig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Så jeg er veldig kresen når jeg ikke kvier meg for å smake på noe som helst nytt, spiser så godt som alt annet i verden, bortsett fra krem, sukkerbunn og kvæfjordkake?
|
|
|
#8 |
|
En som trener
|
Veldig kresen og veldig lite kresen er jo ytterpunktene da, jeg sa ikke jeg syntes du var veldig kresen, men ikke veldig lite kresen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er du kresen?Kresen kan jo egentlig bety to ting? Det ene er den barnslige "vil helst bare spise loff med nugatti"-greia og liker ikke ditt og datt av ganske normale råvarer. Det andre er jo at man er "positivt kresen" eller kanskje det er bedre å si kvalitetsbevisst, setter pris på god mat og ikke er så kjempeglad for å spise Grandiosa eller klumpete ferdigsaus (bare for å nevne noe) ... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er sant. Jeg er nok ganske kresen i den forstand at jeg setter pris på mat med god kvalitet. Jeg synes f.eks. ikke Toromat er det helt store. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Er du kresen?Jeg spiser det aller, aller meste, og har aldri fått servert noe jeg ikke syntes var helt OK å spise. De gangene jeg ikke liker ting noe særlig, er det stort sett fordi det f.eks. er overkokt eller på annen måte litt dårlig tilberedt, men det er jo ikke noe problem å spise det selv om det ikke er optimalt tillaget. Blodmat og innmat og skalldyr og rå mat har jeg ingen fobier mot, og jeg har ingen matvareallergier.
|
|
|
#13 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er du kresen?Jeg er nok kresen, ja. Jeg spiser stort sett det jeg får servert når jeg er borte, men det er ikke sikkert jeg forsyner meg så veldig mye av det.
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er du kresen?Jeg liker alt. Det finnes noen ytterst få unntak, men jeg synes nesten alt er godt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Sv: Er du kresen?Jeg er ganske kresen, og har blitt enda mer kresen den siste tiden. Tror medisinene jeg går på har forandret smakssansene mine. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Det har jeg egentlig også alltid ment, men fant ut for ikke så lenge siden at det faktisk er stor forskjell på thousand Island også. Smakte Thousand Island lagd fra bunnen med hjemmelaget majones og smakt til med masse godt, oliven og skikkelig gode pickels, og det var fantstisk godt, helt annerledes enn Kraft-thousand Island.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 20-03-10 kl 19:48. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du kresen?Uff, jeg er nok veldig kresen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
En som trener
|
Sv: Er du kresen?Jeg er nærmest altetende. Når jeg sier jeg ikke liker marsipan og bløtekake er det fordi jeg nesten litt lettet kan konstatere at det finnes noe usunt jeg kan styre meg for. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Er du kresen?Jeg spiser ikke elg. Ikke i noen form. |
|
![]() |