|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Min lønn er | |||
Jeg har ikke lønn/jobb |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 2,94% |
< 250 000 |
13 | 19,12% |
< 350 000 |
30 | 44,12% |
< 450 000 |
15 | 22,06% |
Over 500 000 |
8 | 11,76% |
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeVi hadde en foreleser som var glimrende som veileder, men elendig som foreleser dersom hun hadde mer enn fire tilhørere.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeJeg er førskolelærer og tenker ofte når jeg møter andre førskolelærere at "DET er en flink pedagog" eller "Hva gjorde hun på skolen egentlig?". |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeJeg unner alle, også (eller, særlig) lærere, å ha ledere som er gode nok og tett på nok til å ha noenlunde koll på hva de enkelte driver med, hvordan de gjør det, hva de er gode på, hva de ikke helt har dreisen på, når de har en daff periode og trenger en motivator eller nye utfordringer, og når de har stått på noe helt utenom det vanlige og virkelig fortjener en påskjønnelse for det.
![]() |
#84 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregående... Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeDette var voldsomt, rine.
![]() |
#87 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeJeg jobber også med mennesker, i prosjekter gaske langt fra mine ledere. De har gudsjelov likevel ganske god koll på hva jeg holder på med og hvordan jeg gjør det (de snakker med kundene mine, med de jeg samarbeider med, med meg, etc.)
![]() |
#88 |
Halloen!
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregående--- Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Halloen!
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregående
Ja, skulle jeg ikke ta deg seriøst? At du ikke fortjente å bli tatt seriøst der, er en annen sak. Det var for øvrig tilfeldig at det var akkurat det innlegget som ble rødprikket. Det var mange å velge mellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeJa, nå er det jo ikke jeg som eventuelt skulle bestemme hvordan en slik vurdering skulle gjøres, det vil det vel sannsynligvis være mer kompetente mennesker som kjenner læreryrket bedre. Forslagene var nettopp det, forslag og jeg er helt åpen for at noe er umulig i læreryrket. Men jeg synes forøvrig ikke at en undersøkelse på spesifikke spørsmål skulle falle noe mer uheldig ut for deg enn for meg (ref. mitt eksempel fra tidligere jobb), humørsyke, mensenpåvirkede dustegjøker svarte på den undersøkelsen også. Og selvfølgelig skulle det kun telle som en del av en vurdering, eventuelt som pekepinn eller veilende for om det var spesielle problemstillinger å jobbe med, f.eks informasjonsflyt. Resultater hos elevene kan tas utgangspunkt i deres ståsted slik at resultatene ikke skulle være likt hos alle. Jeg synes du slakter alle forslag uten å tenke over at de kan tilpasses.
![]() |
#92 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Halloen!
Sikket mye som kan tilpasses. Jeg sier bare at hvis jeg kunne velge, ville jeg hatt voksne personer til å vurdere meg. Ikke tenåringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Nek er allrighte dyr
Jeg tror ikke det store poenget her var, ikke for meg ihvertfall, at alle elever nødvendigvis må vurdere lærerne, og selvfølgelig ikke ned på barneskolenivå. Men at andre voksne, lærere, rektor og andre med kompetanse, kan vurdere klasseundervisning og annet er vel ok? Lærerstudenter blir jo det. I mange yrker er det sånn at man faktisk er i fare for å stagnere, gå i feil spor, kjøre seg fast eller ikke se hva man selv gjør feil, før noen påpeker det for deg. Det har man altså overordnede og andre til å vurdere din jobb jevnlig, slik at man stadig kan forbedre seg.
![]() |
#95 |
Halloen!
Pussig, der var noe sånt jeg tenkte da jeg leste det første svaret fra deg, også. Selv om du sikkert var "generell." Vel, jeg prøvde å ignorere deg, men det ble litt vanskeligere da du henvendte deg direkte til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeJeg har, også før jeg ble lærer, fundert på hvordan er skal evaluere hvem som er gode lærere og hvem som ikke er det. Jeg har ennå ikke funnet løsningen, selv ikke etter å ha lest denne tråden. Noen av dere (:generell: |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregåendeLegg vekk hele greia med evaluering fra foreldre og elever, siden det tydeligvis er problematisk. Men evaluering fra voksne med kompetanse på det dere skal gjøre, så er det vel greit?
![]() |
#100 |
© All rights reserved
|
Håkkei. (Som noen sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|