Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du kristen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du kristen?
Ja 61 22,76%
Nei 164 61,19%
Usikker/sånn halvveis 40 14,93%
Dustepoll 3 1,12%
Deltakere: 268. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-10, 09:09   #81
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du kristen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nei, ikke alle respekterer de som ikke tror Acsa, og det opprører meg.

Det er godt å høre. Jeg har selv opplevd i diskusjoner på et annet forum at kristne har syntes synd på meg fordi jeg ikke tror, og det er faktisk noe av det mest provoserende jeg har møtt i diskusjoner rundt religion/religiøs tro. Jeg prøvde meg med hvordan hun ville reagert dersom jeg syntes synd på henne fordi hun tror, men hun så ikke den parallellen ...

Gammel 04-04-10, 09:09   #82
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer fra en familie der det er katolikker, Jehovas vitner, agnostikere og ateister, og jeg vil tørre å påstå at vi respekterer hverandres tro/mangel på tro.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 09:10   #83
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men respekterer alle kristne de som ikke tror? Ser de på ateisme som et fullverdig livssyn?

Nei selvsagt gjør de ikke det, men det at noen religiøse ikke respekterer ateister betyr jo ikke at ateister kan "fordumme" de religiøse, jeg mener jo selvsagt ting skal gå begge veier når jeg snakker om respekt.

Gammel 04-04-10, 09:11   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

JEg har vært en av de som lurer veldig på hvordan kristne funker. Etter en tråd med fnatten om dette har jeg forstått bedre hvordan det henger sammen og syns ikke det er det aller minste rart at noen er kristne mer. Jeg har også sansen for hvordan feks fnatten forteller at hun bruker sin tro for å hente frem det aller beste i seg.

På en måte tror jo jeg på nissen på samme måte. Jeg bruker jul og ritualene jeg har rundt jul til å ære nissen. Jeg kjenner på de varmeste og mest omsorgsfulle følelsene jeg eier og bruker mye av ressursene mine på å gi en god stund til dem jeg er glad i. Når jeg skriver dette så er da "nissen" det som representerer jul for meg. Rødfargene, lysene, flettekurvene og alt det som hører til for at julehøytid er julehøytid også uten kristent innhold.

Jeg tror ikke det finnes en nisse på nordpolen. På samme måte som de fleste kristne ikke forventer å se Gud sittende på en sky om de kjører fly. Men jeg har tro på at markeringen av julen for eksempel får meg til å hente opp positive krefter fra meg selv. Så sånn sett så tror jeg jo på nissen. Eller rettere - på "nissen".

Påsken har jeg ikke samme forholdet til da jeg ikke har følelser rundt renselse og frigjøring fra synd. Men jeg har selvsagt all respekt for at påsken har dyp mening for andre som har en annen tro enn meg.

Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 09:25   #85
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også diskutert tro med Fnatten, men har dessverre også diskutert tro med andre kristne, og da er forvirringen igjen komplett.

Jeg går ikke ofte i kirken, men går når det er folk jeg bryr meg om som gifter seg, konfirmeres, døper barna sine osv. Og jeg har litt dårlig karma når det gjelder hvilke prester jeg slumper til å høre på. Som han som preket i 45 minutter over at dagens ungdom ikke hadde et aktivt forhold til misjonsbefalingen. Eller han som forklarte i et bryllup at bare de som var kristne kunne oppleve ekte kjærlighet - også til mennesker rundt seg, som kjærester, ektefeller osv.

Og så er jeg nok litt preget av å ha tilbrakt tid i noen litt sårbare tenår på en skole med 700 kristne jenter. Hvor en alvorlig tørke i landet, med til dels store konsekvenser for folk og fe, ble forklart med at "our Lord is testing our Faith". Hvor det ble bedt for min frelse. Kanskje ikke av de samme som satt bak meg i timen og hvisket at jeg kom til helvete.

Gammel 04-04-10, 09:27   #86
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Dette utsagnet synes jeg er veldig respektløst for de som faktisk tror. Latterliggjøring av religion tar seg lite ut. Uansett om det er snakk om islam, katolisme eller kristendomen.

nesh, hvorfor det. Å si "alle kristne er idioter" er respektløst, men for meg er det like uforståelig å tro på gud og jesus som å tro på nissen.

Gammel 04-04-10, 09:29   #87
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er kristen og går i en menighet. Der det forøvrig er flest barnefamilier.
Jeg har ikke døpt barna mine, det er et valg de må ta når de blir eldre. Akkurat barnedåp har ikke noe med Bibelen å gjøre.

Gammel 04-04-10, 09:55   #88
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det kan godt hende at noen vil føle seg støtt over at gud og jesus blir sammenlignet med nissen. Likevel er det en enorm forskjell i å skrive det i en generell tråd med spørsmål om man er kristen, og det å si det i en samtale man har på tomannshånd med en som faktisk er kristen. Jeg skriver i en generell tråd om mitt syn. Og mitt syn er faktisk at det ikke er noen forskjell på nisser og guder. De eksisterer ikke. Jeg tror på vitenskapen.

Vel, jeg tror at også ting som blir skrevet på nett kan bli oppfattet som respektløst og støtende. Selv om det er skrevet i en generell tråd. Jeg oppfattet det som om du ble overrasket over at noen reagerte på det du skrev. Jeg ble ikke overrasket, selv om jeg til en viss grad kan være enig med deg.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men respekterer alle kristne de som ikke tror? Ser de på ateisme som et fullverdig livssyn? Ignorerer de misjonsbefalingen og lar folk ha et annet livssyn i fred? Nå er jeg "saklig" og lar være å trekke inn kriger i religionens navn og holder det på det mer personlige en-til-en-planet. Jeg har vært i miljøer hvor det er de aktivt, personlige kristne som er i flertall, og det var ikke akkurat det jeg opplevde, for å si det sånn. Og ja, jeg vet at kristne er like forskjellige som alle andre mennesker, men det er vanskelig å ikke generalisere bittelitt når vi snakker om troende vs. ateister.

Nope. Det finnes dumme og respektløse mennesker i begge leire.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 09:58   #89
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 10:11   #90
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På vgs var det ei som var kristen som praktiserte det på en måte som gjorde at jeg virkelig slet med å respektere henne. Men så har jeg møtt flotte kristne personer etterpå, ikke minst rause, inkluderende og inspirerende prester. Dessverre er ikke alle sånn, og jeg tror det er det som ødelegger for mange ift å være åpentlyst kristen. Mange er enda fastlåst til hvordan man skal/bør være når man er kristen, og det er rammer som for meg virker helt meningsløse. Jeg er ikke kristen. Jeg ønsker på en måte å tro på noe mer, men jeg får det ikke helt til.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 10:12   #91
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns forøvrig ikke at jeg skal trenge å stå ansvarlig for alle andre ateister enn meg. Det er ufattelig mange teite ateister i verden. Dermed føler jeg vel også at jeg ikke vil generalisere kristne, muslimer eller andre. Man trenger ikke kunne hekle og bake bedehuskake om man tror på Gud. Og man trenger ikke gå i fotformsko om man er ateist.

Og når det gjelder kristne ungdommer som tar helt av - vi var visst litt barnslige da vi lekte med ouijabord da jeg var tretten også. Jeg håper ikke jeg må stå og forsvare det fullt ut i dag.

Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 10:36   #92
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

og det er vel slik at kirken tilbyr den mest høytidelige varianten.

Næsj. Mange hundre mennesker på navnefest i rådhuset festsal, taler av kjente personer med noe fornuftig å si, klassisk musikk og korsang slår de aller fleste dåper jeg har vært i når det kommer til høytidelighet.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei selvsagt gjør de ikke det, men det at noen religiøse ikke respekterer ateister betyr jo ikke at ateister kan "fordumme" de religiøse, jeg mener jo selvsagt ting skal gå begge veier når jeg snakker om respekt.

her må du ta med "noen" om begge, ellers gjør du jo samme generaliseringen selv. Det er ikke slik at ateister generelt ikke respekterer kristne sitt personlige livssyn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 10:37   #93
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke kristen.

Gammel 04-04-10, 10:58   #94
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ritualer og seremonier er viktige i et menneskeliv - og det er vel slik at kirken tilbyr den mest høytidelige varianten.

Den mest høytidelige varianten av konfirmasjon var min lillebrors - i regi av HEF. Det var så vakkert at jeg fikk rent frysninger.

Det mest høytidelige bryllupet jeg har vært i var selvfølgelig mitt eget - fordi det var mitt. Det var meg og gubben i Stockholm. Bare vårt og veldig høytidelig. (vel, det var jo 3 fra ambassaden der og, selvfølgelig)

Gammel 04-04-10, 11:04   #95
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke krysset av på noen av alternativene. Jeg definerer meg som kristen fordi det er min bakgrunn og tradisjon, kanskje man kan si. Jeg har vokst opp i et av de mest liberale kristne miljøene i Norge og føler en tilhørighet der og i kirka (vi er heldige og sogner til en veldig fin kirke med fine og reflekterte prester). Som barn og ung var det utenkelig for meg å ikke være kristen, men etter at jeg utvidet min sosiale krets og reiste rundt i verden et par år, endte jeg opp med en slags symbiotisk religion av kristendom og buddhisme. Jeg sluttet bl.a. å lese syndsbekjennelsen fordi jeg ikke kan være med på et menneskesyn som sier at mennesket er "syndig". Etter hvert har jeg også fått problemere med det lutherske synet på "tro" fordi jeg ikke helt skjønner hva denne troen (eller nåden for den del) skal være. Jeg synes handlinger er langt viktigere enn "tro" på mytiske fortellinger fra midtøsten og misliker dette med at "tro alene er nok".

Jeg vet heller ikke om jeg mener så mye om Gud eller det guddommelige, og velger å fokusere på godheten i menneskene. Likevel kaller jeg meg kristen og går i kirken relativt jevnlig (kanskje 5-6 ganger i året) fordi jeg føler tilhørighet der og fordi de fine prestene i menigheten ofte gir meg mye viktig å tenke på. Jeg er glad i å synge salmer, liker ritualene og synes det er fint å ha en følelse av at noe er hellig og annerledes enn det daglige. Jeg leser bibelen som en samling historiske fortellinger, ser Jesus som en ekstraordinær historisk person, har et, hva skal man si, fleksibelt syn på det guddommelige, og synes kirka er et godt sted å være. Det pussige med min temmelig eklektiske kristendom, er at det er de som ikke har noe forhold til kirka som synes det er problematisk. Innenfor den delen av kirka jeg hører til, har jeg bare fått positiv respons når jeg legger fram mitt ståsted (dvs ståsted og ståsted - jeg har ikke jo ikke egentlig et klart og bestemt ståsted).

Gammel 04-04-10, 11:13   #96
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

nesh, hvorfor det. Å si "alle kristne er idioter" er respektløst, men for meg er det like uforståelig å tro på gud og jesus som å tro på nissen.

For meg også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 11:32   #97
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner deg godt, Hatti. Jeg er ikke kristen selv men reagerer altså negativt når folk er direkte hånlige mot de som tror, jeg synes det er ufattelig respektløst. Folk må huske på at ingen VET med sikkerhet hva som er sant eller ei, og at de som tror tror like mye på det de tror på, som ateister IKKE tror (for en setning). Altså begge leire er jo like overbevist, og det blir bare tullete å sitte der og preke om at man selv sitter på den hele og fulle sannhet når faktisk ingen av oss gjør det.

Jeg regner med at det er meg du igjen mener er hånlig og respektløs, men jeg har aldri sagt at jeg sitter på den hele og fulle sannhet. Hvorfor trekker du det inn? Jeg har sagt jeg tror på vitenskapen, og der hører hverken gud eller nissen hjemme.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes egentlig ikke at ateister blir respektert mer eller høyere enn troende.

Det er mange som godtar at man ikke tror på en kristen gud, men ikke særlig mange som godtar at man ikke tror på noen form av gud, høyere makter eller energistrømninger.

Dette er etter mitt syn et stort problem i skoler og barnehager, der det antas automatisk at man har en eller annen form for tro, og at man trenger overgangsritualer og en høyere mening med livet. Det er fint og greit at det snakkes om forskjellige religioner i RLE undervisningen, men det er altfor lite fokus på at det også finnes mennesker som lever helt uten tro- og som ikke mangler noe i sitt liv.

Dette opplever jeg også.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, jeg tror at også ting som blir skrevet på nett kan bli oppfattet som respektløst og støtende. Selv om det er skrevet i en generell tråd. Jeg oppfattet det som om du ble overrasket over at noen reagerte på det du skrev. Jeg ble ikke overrasket, selv om jeg til en viss grad kan være enig med deg.

Jeg har ikke sagt at ingenting på nett kan oppleves som støtende, det har jeg heller aldri protestert på. Det er likevel en enorm forskjell på de to måtene å presentere sitt syn på.

Gammel 04-04-10, 11:36   #98
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke kristen,står ikke i statskirken, er ikke gift i kirken og har ikke hatt barnedåp.

Gammel 04-04-10, 11:43   #99
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kristen og full av tvil.

Gammel 04-04-10, 12:00   #100
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke kristen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.