|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Passiv
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er i FAU - tvangsinnmeldt. |
![]() |
![]() |
#82 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg sitter i styret i skolekorpset. Det holder nå. Tidligere har jeg vært i styre i BURG (barne og ungdoms revmatiker gruppen) og mange år i styret i voksenkorps. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?
Jeg syns det er like frekt å si slike ting som du syns det er frekt å Tenke Sitt om dem som ikke stiller opp. Frivillig arbeid handler om innmari mye mer enn "tvangsisualisering på kort varsel", og noen setter faktisk pris på å møte barnas nettverk de få gangene det legges opp til det også.
![]() |
#84 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner jeg er litt enig med Glitter her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
frakoblet
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Vi stiller alltid opp på obligatoriske dugnader, og melder oss også til ekstradugnader så sant det lar seg gjøre. Jeg opplever vel stort sett at det er vi som alltid melder oss frivillig, og tar i et tak. Helten har stort sett hatt et styreverv hele tiden, litt forskjellig hva det er. Nå går han ut av ett styre, og melder seg frivillig inn i et annet.
![]() |
#87 |
maler
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg synes det er veldig greit hvis det er tydelig uttalt og sagt høyt hva som forventes av foreldrene når barna er med på en gitt aktivitet. Mye bedre enn stadig mas og mistenksomme blikk. Hos oss er det sånn at selv om vi ikke har veldig mye penger, har vi mindre tid enn penger, og vi har tre unger å fordele denne tiden på. Dette fører til at aktiviteter med store krav til foreldreinnsats utgår på generelt grunnlag. Det er derfor greit når det ikke er noen tvil om hva som forventes, så kan man vurdere det før man melder barnet inn. Jeg synes nemlig ikke det er riktig at de andre (som har valgt å jobbe 50% for å ha tid til å følge opp barna) skal dekke opp for meg som har valgt 110% jobb og en spesialitet med tette vakter.
![]() |
#88 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Men man burde jo sette seg inn i hva som forventes av foreldre før man melder barna inn i (eksempelvis) en idrettsklubb. Vet man det og allikevel ikke gjør pliktene sine, så fortjener man det man får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har sittet i diverse fagutvalg i mesteparten av studietida mi. Når jeg først var inne i det, var det jo så enkelt å fortsette. Og, skal vi se, de tre første årene av Stores barnehagetid satt jeg i barnehagens SU. Jeg deltar på borettslagets vårdugnad, og synes det er greit nok, men det styret skal jeg ikke inn i. Ja, jeg har også vært på det som har vært av barnehagedugnader.
![]() |
#90 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Akkurat for tiden er det få dugnader, og da går jeg ikke akkurat ut og leter etter noe samfunnsarbeid å bruke de 2 daglige timene med fritid til. Det får holde å gi penger til veldedighet og være tillitsvalgt på jobben. Men kjenner jeg meg rett, kommer jeg til å bli hanket inn som klassekontakt osv. når den tid kommer.
![]() |
#91 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Men jeg må legge til at jeg ikke "tenker mitt" om de som ikke vil sitte i styrer etc. Jeg har full forståelse for at det ikke er noe som ligger for alle. Møter en ikke på barnehagedugnad må man vel som regel betale for seg?
![]() |
#92 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg syns ikke at det skal bli sånn at man føler man ikke kan melde barna på fritidsaktiviteter fordi man har vanskeligheter med å stille opp. Det kan lett føre til et slags klasseskille.
![]() |
#93 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
I ytterste konsekvens, ja. Jeg synes likevel ideen om å ta en rask gjennomgang i hodet av hvorvidt man virkelig har tid til å stille opp på iallfall noen av de aktivitetene som kreves var god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Vi er med på alle dugnader her hjemme og på skolen. I tillegg er jeg besøksvenn. Hjelper også til på Byttesentralen her, og om de trenegr hjelp i en ungdoms/barneklubb ikke langt ifra oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
maler
|
Tja. Man vurderer vel alt man melder barna på? Noen barn får ikke være med på turn eller ridning fordi det koster en hel del penger. Andre barn får ikke svømme fordi det foregår så rett etter jobb at man ikke har mulighet til å rekke det uten å ta seg fri fra jobb. Mens atter andre igjen ikke melder barna inn i korpset fordi de ikke kan stille på kakeutlodning annenhver uke. Det er livet tenker jeg. Det viktigste er at man det er klart hva som kreves av innsats og penger før man melder barnet inn og at det ikke dukker opp som snikende surmuling og stadige purre-sms'er etter at barnet har vært med en stund.
![]() |
#96 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ting som dugnad i borettslaget eller gjennom skole/barnehage stiller jeg opp på om det ikke er noe som kommer i veien ja.
![]() |
#98 |
Glamorøs
|
Me too, jeg ble bare litt lei meg. :kozemoze:
![]() |
#99 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Vi stiller opp på det vi må og litt til. For vår del utgår aktiviteter som alpint og korps, for å ta to eksempler, der forventes det for mye ekstra og jeg vet med meg selv at det vil tære på andre ting her. Og det er det ikke verdt. Dermed fikk eldste starte på kulturskolen istedet, for det er fint å kunne spille, så det går an å finne løsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Vi stiller opp, og er vel av dem som strekker oss vel langt for å bidra med vår del. Vi har av diverse årsaker en ganske hektisk vår, og nå til helga feks er det en stor turnering her som fordrer enorme mengder dugnadsinnsats. Vi har tilsammen 22 timer dugnadstid i løpet av lørdag og søndag. I tillegg skal vi rekke å kjøre/hente og se på minst 10 kamper også. Samtidig er det en minstemann som skal i bursdag. Jeg har måtte sette opp skjema inndelt i minutter for å få det til å gå opp, og egentlig går det ikke opp.
![]() |
|
|